Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har pension från Sverige och Finland, så ekonomin är det inget fel på.
Tyckte bara att det hade vart trevligt om jag kunde få in någon krona ifrån bidrag när vi ändå är i Sverige och jag passar på att utnyttja sjukvården som jag ändå betalar skattepengar till.
Jag har pension från Sverige och Finland, så ekonomin är det inget fel på.
Tyckte bara att det hade vart trevligt om jag kunde få in någon krona ifrån bidrag när vi ändå är i Sverige och jag passar på att utnyttja sjukvården som jag ändå betalar skattepengar till.
Barnbidrag kan ni få om ni skaffar barn. Osäker på bostadsbidrag då jag misstänker att ni går under kravet för uppehållstillståndet ifall ni kvalificerar er för bostadsbidrag. Långsiktigt om hon blir svensk medborgare så kanske eventuellt socialbidrag men det är nog ingen direkt plan
Ett kort som migrationsverket utfärdar efter beviljat uppehållstillstånd, för bosättning eller besök. Det är därför den sökande måste fotograferas. Är i kreditkortsformat.
Vid visum för turist klistras fortfarande en sticker in i passet på ambassaden.
Om en icke svensk medborgare ska ha en partner att flytta hit så är det inte UT (uppehållstillstånd) som det är för oss svenskar utan en mycket snabbare och enklare process som ganska snabbt resulterar i ett uppehållskort.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.