Blir jag lurad?

Har hon en dokumenterad godkänd utbildning i massage, kan den bli godkänd också i Sverige.
Påbyggnad med språk och en undersköterskeutbildning så får hon ett bra jobb.
En Thaimassage utbildning på tillex WatPOO är ingen som ser som "Godkänd utbildning " massage terapeut tarvar betydligt mer , i så fall kan jag även titulera mig detta då även jag har gått denna utbildning i Wat Poo BKK, men tro knappast att det är hållbart i Sverige :):):)

Jag menade inget illa där. Mest att jag tycker att många här i Sverige, invandrare som Svenskar har en liten dålig inställning till det här med jobb och i synnerhet just Thailändskor och vad dessa kan arbeta med.
Undrar varför , 90% av Massagesalonger i Sverige är rena bordeller ,, Tyvärr sant , samt alla vidriga kunder som har en taskig kvinnosyn ,, det är det största problemet som jag ser det

En Thaimassage utbildning på tillex WatPOO är ingen som ser som "Godkänd utbildning " massage terapeut tarvar betydligt mer , i så fall kan jag även titulera mig detta då även jag har gått denna utbildning i Wat Poo BKK, men tro knappast att det är hållbart i Sverige :):):)
Nja, den godkända utbildningen tar minst 3år, troligen mot 5år och är nästan som en läkares utbildning.
Certifikat från Khao San road duger inte heller :):):)

Finns väl andra massage utbildningar i Thailand med.
Fountain of Life det kristna centret som hjälper kvinnor och barn i Pattaya har massage utbildning för kvinnor. utbildningen är på 4-6 månader och 6-8 timmar om dagen.
Alla olika sorters massage lärs ut, för mig även lite ekonomi och annat ingick.
Frugan gick där och lärde sig en liten stund som hemmafru tidsfördriv men hoppade av då det passade dåligt med att köra ungen till och från skolan.

Finns nog fler utbildningar, dom lär ju ha utbildade rehabiliterings sköterskor här nere med på många sjukhus.

Fountain of Life det kristna centret som hjälper kvinnor och barn i Pattaya har massage utbildning för kvinnor. utbildningen är på 4-6 månader och 6-8 timmar om dagen.
Frugan gick där och lärde sig en liten stund som hemmafru tidsfördriv men hoppade av då det passade dåligt med att köra ungen till och från skolan.

Finns nog fler utbildningar, dom lär ju ha utbildade rehabiliterings sköterskor här nere med på många sjukhus.
Jo, det finns massor av olika utbildningar, i Korat får arbetslösa 1 månads gratis utbildning i massage, för att sen uppmuntras öppna eget.

Men vilken nivå svenska socialstyrelsen ska godkänna för att jobba med svenska rehabpatienter ligger nog mycket högt.
Får dom jobb på ett thailändskt privat sjukhus som Bangkok Hospital med sin massageutbildning?
Gör dom det så tror jag att chansen är god i Sverige också.

Jo, det finns massor av olika utbildningar, i Korat får arbetslösa 1 månads gratis utbildning i massage, för att sen uppmuntras öppna eget.

Men vilken nivå svenska socialstyrelsen ska godkänna för att jobba med svenska rehabpatienter ligger nog mycket högt.
Får dom jobb på ett thailändskt privat sjukhus som Bangkok Hospital med sin massageutbildning?
Gör dom det så tror jag att chansen är god i Sverige också.
En vanlig Thaimassage utbildning är väl bra ,men knappast en "riktig" utbildning som ger jobb på BKK Hospital och absolut inte i Sverige

Att visa ett CV på en massageutbildning i Pattaya, hur seriös den må vara, kanske inte väger så tungt. En tanke bara!

Tror iofs ,och jag vet att det finns en hel del riktigt seriösa massagesalonger i Pattis ,, , finns en straxt innan Central festival på 2 a gatan ,mitt emot en Family butik, 150 thbt för en timmes fotmassage eller 150 thbt för en timmes Thaimassage , sen en 50 battare som dricks så är alla nöjda :)

Tror iofs ,och jag vet att det finns en hel del riktigt seriösa massagesalonger i Pattis ,, , finns en straxt innan Central festival på 2 a gatan ,mitt emot en Family butik, 150 thbt för en timmes fotmassage eller 150 thbt för en timmes Thaimassage , sen en 50 battare som dricks så är alla nöjda :)
Helt rätt @Phonta vi som tål och uppskattar en riktig massage vet var den finns.

Det tvivlar jag inte på och de flesta är ju seriösare än i Sthlm, men tror majoriteten av de som tittar på CV i Sverige ser massage och Pattaya, säger att de är inte intresserade. Tyvärr men sant tror jag.

Bara förbered henne och ge besked att det tar en lång stund innan hon börjar göra några pengar i Sverige.
Först UT och sedan SFI och kanske annan skola.
Fixar hon ett jobb inom 4år från dagens datum så är det jävligt bra gjort.

Min fru hade jobb innan hon kom hit, vara om sig och kring sig är nyckeln! Hon började jobba två dar efter att hon kom!

Hej

Tror att vi i Sverige underskattar massagen som lärs ut i Thailand och utförs här i Sverige, har en jobbarkompis som har en dålig rygg, han har genom åren lagt stora pengar på olika Svenska kiropraktiker, han beklagade sig över hur dyrt det var, jag sa varför inte prova en Thailändsk massage.

Några dagar senare sa han att varit där och var mycket nöjd, han sa att alla Svenska kiropraktiker inte ens klarade av att hitta den punkt där hans problem var, men den Thailändska som han nu hade provat hittade rätt ställe ganska fort och det till en 1/4 av priset, han kommer att använda henne regelbundet nu.

Mvh isan lover

Slavdrivare ... försörj henne i varje fall en vecka ;)
hahaha.., faktiskt var det så att inte ens jag visste att hon hade jobb.

Det hon gjorde under tiden det tog för UT, var att skaffa sig ett stort nätverk via Thailändska föreningen här i Sverige och genom dem fixade hon jobb.

Ett tips till andra, bli medlem hos dem สมาคมไทยสวีเดน på FaceBook, kopiera thaitexten i sök på FB så hittar ni dom.

Senast redigerad av en moderator:
Att visa ett CV på en massageutbildning i Pattaya, hur seriös den må vara, kanske inte väger så tungt. En tanke bara!
Ja nu skrev jag inte det, jag skrev att det fanns fler utbildningar än den Phonta skrev och jag skrev att det fanns nog utbildade rehabiligeringssköterskor i Thailand med.

Senast redigerad av en moderator:
Vilket som måste dom kanske på någon vidareutbildning för att få jobba i Svensk vård som sjuksköterska och det antar jag att en rehabiliteringssköterska är.
Det är ju en högskoleutbildning i Sverige för att få jobba med det här.

Vet inte hur det är i Sverige men i Norge så har ett avtal slutits med Fillipinerna att ett visst antal sjuksköterskor skall kunna få arbetstillstånd i Norge.
Men för att få det så krävs en 1 årig vidareutbildning som Norge står för på Filipinerna för deras sjuksköterske utbildning är inte godkänd i Norge utan vidareutbildning.
Dom måste även lära sig språket innan dom får jobb.

Bara en liten uppdatering på min tråd... Tiden närmar sig min nästa resa till Thailand. Hela februari finns jag där. Min tjej har fått 6 md visum och åker med mig tillbaka i början på mars. Vi planerar att gifta os i Sverige för att vi älskar varan, och för att jag har hört att det blir lättare för henne att få UT senare. Hur lång tid ska vi kalkylera med att hon måste vara tillbaka i Thailand igen för att få UT? Jag funderar nämligen på att köpa retur biljett till henne när hon åker hem, det är mycket billigare. Den senaste enkelt biljett jag köpte kostade nästan det samma som min retur biljett.
I februari kommer vi att vara kring Chon Buri och Hua Hin. Någon som har lust att hälsa på? Kunna vara trevligt att träffa andra :)

Bara en liten uppdatering på min tråd... Tiden närmar sig min nästa resa till Thailand. Hela februari finns jag där. Min tjej har fått 6 md visum och åker med mig tillbaka i början på mars. Vi planerar att gifta os i Sverige för att vi älskar varan, och för att jag har hört att det blir lättare för henne att få UT senare. Hur lång tid ska vi kalkylera med att hon måste vara tillbaka i Thailand igen för att få UT? Jag funderar nämligen på att köpa retur biljett till henne när hon åker hem, det är mycket billigare. Den senaste enkelt biljett jag köpte kostade nästan det samma som min retur biljett.
I februari kommer vi att vara kring Chon Buri och Hua Hin. Någon som har lust att hälsa på? Kunna vara trevligt att träffa andra :)

Glöm INTE att skriva äktenpsförord INNAN ni gifter er

Jag kan bara säga stort Lycka till! Med er inställning kommer det att fungera fint. Och med UT följer arbetstillstånd så det finns goda möjligheter, även i Skåne. Vården skriker efter folk och så gör säkert den kommunala hemtjänsten. Fixa SFI sen finns det säkert jobb för den som vill jobba.

Tillbaka
Topp