Corona och Lockdowns

Vilka är "dom"" ? Det här är den värsta konspirationsteori tråden alla tider.

Inte en ända medlem har ni kunnat namnge.
Hej

Alla har ju knappast tappat minnet samtidigt så jag är övertygad om att ganska många mycket väl vet det mesta om varandras åsikter och inlägg i den här tråden.

Men som Berralund skrev, kommer man inte ihåg så är det ju bara att gå tillbaka i tråden och läsa själv.

Mvh isan lover

Frågan flera här undvek var kritiken från Coronakommisionen och Riksrevisionen var den om brister i beredskap och handlingsplaner.

Frågan är om det ens är något bättre idag.
Står Sverige bättre rustad för en ny pandemi av okänt slag eller saknas utrustning som förra gången??

Har man satt av medel för beredskap, finns planer för att stor del av befolkningen insjuknar?
Har kommunerna infört nya rutiner kring åldringsvården för att förebygga smittspridning eller är det som innan pandemin.?

Jag misstänker att man redan glömt det mesta.

Som sagt ingen har kunnat verifiera vilka medlemmar som som idiotförklarat Sverige, Tegnell och Folkhälsomyndigheten.

Finns de så borde de göra sig hörda i denna tråd. Tegnell är väl själv pensionär nu han fick väl inte jobbet han var utlovad.

Som sagt ingen har kunnat verifiera vilka medlemmar som som idiotförklarat Sverige, Tegnell och Folkhälsomyndigheten.

Finns de så borde de göra sig hörda i denna tråd. Tegnell är väl själv pensionär nu han fick väl inte jobbet han var utlovad.
Lägg av nu, varför ska vi namnge dom som inte vill bli namngivna.
Dom som inte vill skriva att det är dom det gäller ska inte behöva göra det, bara för att du vill det.

Lägg av nu, varför ska vi namnge dom som inte vill bli namngivna.
Dom som inte vill skriva att det är dom det gäller ska inte behöva göra det, bara för att du vill det.
Det är inte jag som anklagat forumedlemmar för att idiotförklarade Sverige, Tegnell och Folkhälsomyndigheten......-

Och du har fortfarande svårt att läsa gamla inlägg? Varför ska medlemmar behöva ge dig info om vad som skrivit innan, är du så intresserad så sök själv istället för att reta upp mig och andra med dina inlägg.

Nä men du kräver att medlemmar ska ge dig bevis med namn på medlemmar som som skrivit inlägg, du är för lat för att söka själv
Hävdar man något så är det kutym att man styrker / verifierar det man hävdar. Det gäller både i den verkliga världen och i internet världen. Man blir sällan tagen på allvar annars.

Med det så sätter jag sträck i debatten och de som finner sig roade får fortsätta.

Hej

Ja undrar vad dom medlemmar som idiotförklarade Sverige, Tegnell och Folkhälsomyndigheten tänker när dom läser det här.

Mvh isan lover

Låter ju bra att "Sverige klarade sig bäst", undrar vilka dom jämför med?
Bäst, är det detsamma som att ha lyckats riktigt bra eller inte lika kasst som någon annan, bäst att fråga Coronakommisionen. Eller Arga maggan kanske :)

PS, tycker fortfarande Tegnell är en idiot.

/ SatanG

Låter ju bra att "Sverige klarade sig bäst", undrar vilka dom jämför med?
Bäst, är det detsamma som att ha lyckats riktigt bra eller inte lika kasst som någon annan, bäst att fråga Coronakommisionen. Eller Arga maggan kanske :)

PS, tycker fortfarande Tegnell är en idiot.

/ SatanG
Hej

Det är ju inte första gången man konstaterar att Sverige som tack vare FHM gick sin egen väg klarade sig bättre än dom länder som tog till mycket hårdare åtgärder med lockdowns med stängda skolor, arbetsplatser, köpcenter, restauranger och i vissa fall t.o.m förbud att vistas utomhus för annat än att handla mat i närmaste butik.

Vad jag har förstått så klarade vi oss bättre både ekonomiskt, socialt men även utbildningsmässigt eftersom skolorna inte stängdes, butiker, köpcenter och restauranger klarade sig också bättre eftersom dom inte tvingades att stänga. Trots att vi inte stängde ned landet så fick vi inte heller någon statistisk överdödlighet vilket förvånade många kritiker till det Svenska sättet att hantera pandemin på.

Men jag noterar att du har minnet kvar och inte har ändrat åsikt om Tegnell.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp