Corona och Lockdowns

 
Hej

Det är ju inte första gången man konstaterar att Sverige som tack vare FHM gick sin egen väg klarade sig bättre än dom länder som tog till mycket hårdare åtgärder med lockdowns med stängda skolor, arbetsplatser, köpcenter, restauranger och i vissa fall t.o.m förbud att vistas utomhus för annat än att handla mat i närmaste butik.

Vad jag har förstått så klarade vi oss bättre både ekonomiskt, socialt men även utbildningsmässigt eftersom skolorna inte stängdes, butiker, köpcenter och restauranger klarade sig också bättre eftersom dom inte tvingades att stänga. Trots att vi inte stängde ned landet så fick vi inte heller någon statistisk överdödlighet vilket förvånade många kritiker till det Svenska sättet att hantera pandemin på.

Men jag noterar att du har minnet kvar och inte har ändrat åsikt om Tegnell.

Mvh isan lover
Sverige hade en massa döda i sviterna av viruset som blir lite fel att gömma med siffror om statistisk överdödlighet.

Med statistik kan man påstå att viruset till och med var nyttigt eftersom färre dog än normalt.

Men effekterna av vacciner lär vi aldrig få veta då inga studier görs längre.
 
Sverige hade en massa döda i sviterna av viruset som blir lite fel att gömma med siffror om statistisk överdödlighet.

Med statistik kan man påstå att viruset till och med var nyttigt eftersom färre dog än normalt.

Men effekterna av vacciner lär vi aldrig få veta då inga studier görs längre.
Hej

Ja vi hade fler döda i början av pandemin men sen kom dom som stängde ned ikapp oss och en hel del gick t.o.m förbi oss statistiskt sett om man ser till överdödligheten, så med facit i hand gjorde FHM som många länder nu konstaterar i efterhand rätt som inte stängde ned samhället.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja vi hade fler döda i början av pandemin men sen kom dom som stängde ned ikapp oss och en hel del gick t.o.m förbi oss statistiskt sett om man ser till överdödligheten, så med facit i hand gjorde FHM som många länder nu konstaterar i efterhand rätt som inte stängde ned samhället.

Mvh isan lover
Ja den sociala och ekonomiska biten var bra men bristerna i beredskap och planering inom sjukvården var skrämmande låg.

Vilket också Coronakommisionen och Riksrevisionen kom fram till.
Har Sverige tagit någon lärdom av de tidigare bristerna.

Frågan om nyttan av all vaccination lär bli obesvarad i Sverige.

Finns studier i andra länder att vaccinera gjorde ingen skillnad när nya mutationer uppstod.
Ovaccinerade klarade sig precis lika bra eller till och med bättre.
 
Ja den sociala och ekonomiska biten var bra men bristerna i beredskap och planering inom sjukvården var skrämmande låg.

Vilket också Coronakommisionen och Riksrevisionen kom fram till.
Har Sverige tagit någon lärdom av de tidigare bristerna.

Frågan om nyttan av all vaccination lär bli obesvarad i Sverige.

Finns studier i andra länder att vaccinera gjorde ingen skillnad när nya mutationer uppstod.
Ovaccinerade klarade sig precis lika bra eller till och med bättre.
Hej

Tar vi upp problemen inom vård, beredskap och omsorg så handlar det ju om politiska ideologier, hur folk röstar i valen och skatter m.m, så den diskussionen passar nog bättre u der politiskt innehåll.

Mvh isan lover
 
Hej

Tar vi upp problemen inom vård, beredskap och omsorg så handlar det ju om politiska ideologier, hur folk röstar i valen och skatter m.m, så den diskussionen passar nog bättre u der politiskt innehåll.

Mvh isan lover
Jag förstår dig.

Kritiken från Coronakommisionen och Riksrevisionen svider för en inbiten sosse.

Det skedde ju under förra mandatperioderna.
 
Jag förstår dig.

Kritiken från Coronakommisionen och Riksrevisionen svider för en inbiten sosse.

Det skedde ju under förra mandatperioderna.
Hej

Jag tycker som sagt att det här mer är en politisk diskussion som borde föras i en annan tråd.

Vårt lands beredskap sänktes väl redan när muren föll i Berlin och Sovjetunionen upplöstes, det har knappast något med någon enskild mandatperiod att göra.

Nivån och kvaliteten på vår Vård och omsorg hänger ju samman med skattepolitik, privatiseringar, vinstuttag och hur mycket blåa och röda regeringar väljer att satsa på vård och omsorg.

Här befinner ju sig ex.vis jag och du på helt olika plan, jag vill att mer pengar satsas på vård och omsorg, att rika får bidra mer till vår välfärd, att privatiseringar och vinstuttag stoppas och att våra skattepengar istället används till det dom var avsedda för.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag tycker som sagt att det här mer är en politisk diskussion som borde föras i en annan tråd.

Vårt lands beredskap sänktes väl redan när muren föll i Berlin och Sovjetunionen upplöstes, det har knappast något med någon enskild mandatperiod att göra.

Nivån och kvaliteten på vår Vård och omsorg hänger ju samman med skattepolitik, privatiseringar, vinstuttag och hur mycket blåa och röda regeringar väljer att satsa på vård och omsorg.

Här befinner ju sig ex.vis jag och du på helt olika plan, jag vill att mer pengar satsas på vård och omsorg, att rika får bidra mer till vår välfärd, att privatiseringar och vinstuttag stoppas och att våra skattepengar istället används till det dom var avsedda för.

Mvh isan lover
Kurant, Lejfen vill bara snacka skit han har inget att göra i fillipinerna sitter 6 - 8 tim här på forumet tyvärr så hänger du med han
 
Lägg dig inte i saker som du inte begriper.
Ut och hugg ved, elen kan bli dyr till hösten.
Veden är klar sen länge hur är det med din och är det inte så att du begriper inte om du skulle göra det skulle du inte vara på forumet
Kl är väl nu i Phil dj mycket men du sitter och skriver på THaisnack, Herre gud Nä dubbel Huva
 
Veden är klar sen länge hur är det med din och är det inte så att du begriper inte om du skulle göra det skulle du inte vara på forumet
Kl är väl nu i Phil dj mycket men du sitter och skriver på THaisnack, Herre gud Nä dubbel Huva
Jag har gott om tid efter solen gått ner, här är det kväll mycket tidigare än i skogsbrynet.
 
 
 
Tillbaka
Topp