Corona viruset sprider sig

Kanske det, jag vet inte hur det var förra sommaren.
Vet inte ens om jag haft corona nån gång, har bara 2 sprutor som jag tog i början för att få flyga och arbeta.
Vi hade en ombord som fick allvarlig för 2 år sen 49 år gammal ej överviktig, efter det fick han allvarlig astma.
Tog ett år innan kunde komma ombord igen, jobbade några turer sen fick han hjärtstopp när han var hemma men dom fick liv i han.
Han kommer aldrig ut i arbete igen, han såg ut som han åldrats 30 år efter corona.
Han hade 4-5 vaccinsprutor.
Så slår olika hur många sprutor man än har.

Han skulle ha tagit alla 18 sprutor

Hej

a71964f3-1db9-4409-9a3a-0583e2e36613
Statsepidemiolog Magnus Gisslén. (Oscar Olsson/TT / TT Nyhetsbyrån)
CORONAVIRUSETSMITTAN I SVERIGE

Ny coronavariant sprids i Sverige – kan öka i sommar​

Av Olivia W Demred
Publicerad 9 juni, 07:11

Den nya coronavarianten Nimbus sprids i Asien och enstaka fall har också noterats i Sverige. Smittspridningen är just nu låg – men det går inte att utesluta en ökning av fall under sommaren, säger statsepidemiolog Magnus Gisslén till TV4 Nyheterna.

– Vi har en god immunitet i befolkningen, och läget i dag är helt annorlunda jämfört med början av pandemin, säger han.

Nimbus är en undervariant av omikron och har hittats i över 20 länder, främst i Asien. WHO har klassat mutationen som ”A variant under monitoring”, vilket betyder att man håller ett extra öga på den. Det har spekulerats i om den skulle kunna ge mer magproblem än tidigare varianter, men inget tyder enligt Gisslén på att den skulle vara ”farligare”.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp