Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste byta däck efter 5000 mil/3 år på min Toyota 1.8 Avensis. Ge mig ett råd. Finns det någon bra kedja. Prisbild.
Vill ha tyst gång, och gärna hållbara. Mjuk gång. Men inte hur dyra som helst.
Expertis träd fram då jag är novis.
Bridgestoone är bra men ger inte så många mil dom är för mjuka i värmen Maxxis kan vara ett alternativKanske jag skulle förtydliga att jag bor i Chiangmai så jag har inte en susning om däckkedjor...de brukar oftast ha bättre pris...grannen...tysken körde på ett Thaidäck som heter Maxxis...och han var helnöjd.
Men när thaisonen konsulterades var det bara Bridgestoone som gällde....men han behöver inte betala......
Kan inte kalla mig expertis men anlitar Cockpit de fyller däcken med nitrogen (N2) gas och påfyllning ingår i priset.Jag måste byta däck efter 5000 mil/3 år på min Toyota 1.8 Avensis. Ge mig ett råd. Finns det någon bra kedja. Prisbild.
Vill ha tyst gång, och gärna hållbara. Mjuk gång. Men inte hur dyra som helst.
Expertis träd fram då jag är novis.
Inte många mil?Br
Bridgestoone är bra men ger inte så många mil dom är för mjuka i värmen Maxxis kan vara ett alternativ
Fem tusen mil på däck är riktigt mycket, undrar om de slits mindre här än i Sverige för tycker mina ser ut som nya och hade jag kört i Sverige så hade de varit slut redan.Inte många mil?
Kan man ju undra vilja preferenser du har eller om det bara är nåt du hört vid stenbordet, du har väl inte ens en bil?
Mina Bridgeston har gått 5500 mil nu och är långt ifrån slut och det tycker iaf jag är riktigt många mil.
Men i Thailand ska man tänka på greppet när det är blött, vägarna tenderar ju att bli riktigt halkiga här när det regnar och billiga däck har oftast sämre grepp.
Ex moppar där typ alla däck är av nylon och inte gummi.
Ex moppar där typ alla däck är av nylon och inte gummi.
Vid en punka så monterar dom ju inte av däcket från fälgen, tror nog att byta däck blir något dyrare men fortfarande ingen summa att yvas över.Normalt sett får man ut 5-7000 mil på däcken här om man har rätt lufttryck och hjulinställning. Hårdheten kan vara lite hårdare i varmt klimat och det kan ge några mil extra i livslängd. Har prövat flera fabrikat av de lokalt tillverkade märkena. Sämst var de i Rayong tillverkade Dunlop, höll bara 3500 mil på en ny Toyota Vios. Maxxis är ok. Bäst so far är Indonesiska GT Radials!!, de satt orginal på vår Suzuki Ertiga och gick lätt 7000 mil och ersattes med likadana.
Nya Forden har Bridgestone, men har gått för kort sträcka för ett betyg.
Billigast på marknaden är thailändska Deestone.
Gör prisjämförelse på Lazada appen är ett förslag.
Att få en gummiverkstad att montera fyra däck borde inte vara högre än 4-500 baht inkl.balansering. 100 baht brukar de kosta att laga en punktering.
Har betalat 60 baht för punkalagning med plugg utifrån och 140 baht med lapp på insidan, så det du skriver är riktigt men ett snitt. Byter man däcken som har lite mönster kvar får de in några baht på second hand försäljning också.Vid en punka så monterar dom ju inte av däcket från fälgen, tror nog att byta däck blir något dyrare men fortfarande ingen summa att yvas över.
Är bara vad jag hört från hoj proffs här men du kanske vet bättre vem fn du nu är...
Hej MSM! Kul att du gillar att skriva här på ThaiSnack, tycker du skall unna dig en gratis registrering här på forumet, då du verkar aktiv och gillar att skriva härVem fn jag är?
Vem fn är du själv?
Jag har sysslat med motorsport i Sverige i många år och jobbar inom industrin om det är så du menar.
Det finns knappast däck gjorda av naturgummi längre, tidigare så var det en del naturgummi i framförallt regummerade vinterdäck i Sverige.
Nylon används till att göra tråd och väv/tyg av och ett ganska hårt och halt plastmaterial som vi inom industrin använder till bussningar och andra glidytor.
Troligen tillverkas alla vanliga däck inom Asean, annars skulle de nog bli för dyra. MAXXIS som är från Taiwan, om jag minns rätt så tillverkas de också inom Asean. Det finns fabriker i Thailand, Malaysia, Vietnam och Indonesien. Däcksmarknaden är stor inom Asean, och växer hela tiden, nära till råvaror som olja och gummi.Åkte ner till en verkstad i Chiangmai som ondgjorde sig över Dunlop originaldäcken som Toyota använder. Sedan sa han att vi kan köra mer på nuvarande däck då två av däcken uppvisade 7 mm och två däck 6 mm. Sedan översatta frun att han informerade om att vi skulle köra försiktigt vid regn, men i värmen var det inget fel på fästet.....sedan sa han att däcken blir fyra år augusti-18
För två veckor sa äldsta grabben (som aldrig behöver betala) att vi skulle dö om vi körde ner till Bangkok....nu verkar han svamlat......stön...att man aldrig lär sig......
Indonesiska GT Radials eller Maxxis. Verkar intressant nu. Hemskasven verkar ha koll på detta. Det gäller att få ihop Säkerhet, livslängd och pris. Sedan agerar jag.
Är det sant att alla däcken produceras i Thailand? Michelin Bridgestoone osv