Däck

Om jag ansåg att mina däck skulle bytas ut pga de är hårda och då även börjar få sämre grepp så hade jag satt kniven i sidan och gjort ett långt snitt så de inte hamnar på vägen igen, men det är jag det.
Nu kör inte jag rally så de duger bra ändå. Men att de har blivit hårda hörs bra när man gör en u sväng. Däremot får jag ingen släpp på blöta vägar ens. Det är nog bara det förbannade svenska oket som ligger kvar att man skall ha både hängslen o livrem.

Nu kör inte jag rally så de duger bra ändå. Men att de har blivit hårda hörs bra när man gör en u sväng. Däremot får jag ingen släpp på blöta vägar ens. Det är nog bara det förbannade svenska oket som ligger kvar att man skall ha både hängslen o livrem.

Somchai har garanterat inte samma körkompetens som du så tänk om det där att ge bort däcken är du snäll.

Det börjar snart att bli dags att byta faktiskt. Mönsterdjup är ok fortfarande men tror om två månader så byter vi. Då får någon thai däck de kan köra några år till. Det är rätt bra mönsterdjup fortfarande men tycker däckfan har blivit hårda. I början på nästa år blir det nya däck har jag bestämt.
Snart dags att byta bil också, tror det blir en Toyota till men med automatväxlar. Noi säger två år till men det som avgör är vad jag säger. Eller skall vi säga såhär det är jag som betalar. :D:xmas_smiley:

Hoppas bara du inte möter nogon sladdandes thai på vägen med dina gamla puckar.

Värsta djungeln detta med däck, har ju beställt ny bil och tänkte slänga på lite fetare fälgar, alla handlare vill gärna sälja dom med Maxxis, billiga men rent skit, då tycker dom att jag ska ta Yokohama istället men enligt tester jag hittat är dom skit också.
Goodyear Efficientgrip SUV plus några till utmärker sig i testerna, ingen aning vad dom kostar här. Lär svida lite mer än jag tänk i plånkan men vill ju inte ha däck som är helt kass ex när det regnar.

Mina var som hårdplast innan jag bytte, bra mönster men gamla ca 8 år.
Vi körde med avfettningsmedel på däcken ( 90talet ) + högtryckstvätt med hetvatten för att bli av med den hårda ytan som bildas,
då fick dom tillbaka viss mjukhet och klibbig yta. Nästan som nya i några veckor.
Ofta var det rester från vägbanan som olja, diesel, sot, asfalt som gjorde däcken hårda.

Värsta djungeln detta med däck, har ju beställt ny bil och tänkte slänga på lite fetare fälgar, alla handlare vill gärna sälja dom med Maxxis, billiga men rent skit, då tycker dom att jag ska ta Yokohama istället men enligt tester jag hittat är dom skit också.
Goodyear Efficientgrip SUV plus några till utmärker sig i testerna, ingen aning vad dom kostar här. Lär svida lite mer än jag tänk i plånkan men vill ju inte ha däck som är helt kass ex när det regnar.
Fetare däck bättre planing
Fetare däck planar bättre vid regn +drar mera energi när det är torrt ,tänk på framvagnen oxå tex fick parkering .Men kanske ser ballare ut beror vilken smak man har lycka till

Drygt 9000 mil på 4 år blev det med originaldäcken på vår Altis innan jag tyckte det var hög tid att byta. Visserligen skulle dom ha klarat även en svensk besiktning, men frugan pendlar sju mil om dan och vattenplaning vill jag inte hon ska råka ut för.
Det blev Dunlop igen, samma fabrikat som originaldäcken 205/55 16". Totalkostnad 10 tusen Baht och då ingick framvagnsinställning.

Efficientgrip SUV ?? Är det en SUV du köpt ;)

Tillbaka
Topp