Dags att ni registrerar era krokodiler!

min är också bara runt 1,55, men snällare tror jag inte går att hitta

IMG20170728184625 (1).jpg

Jag har en låååång krokodil 171,5 cm, snäll som fn har inte visat tänderna ännu efter 10 års äktenskap :D men kan bli tyst om jag har gjort något dumt:eek: men då försöker jag hitta på något då blir allt gott igen, man får inte vara dum vet du;).
Nu måste jag jobba har inte tid att glo här i dag:p

Min krokodil är bara 150cm... dessutom bara 27år... å visar tänderna ofta. Så visst är de goda när de är små ;) Eldig som en spanjorska trots att hon är från Phrae... haft en nickedocka från Isaan förr. Det vill jag inte ha igen. Nej, svar på tal får jag nu. Å vi har aldrig haft det bättre. Rak kommunikation, inga tysta lekar och vi kan prata om allt, även problem och konflikter.

Min krokodil är bara 150cm... dessutom bara 27år... å visar tänderna ofta. Så visst är de goda när de är små ;) Eldig som en spanjorska trots att hon är från Phrae... haft en nickedocka från Isaan förr. Det vill jag inte ha igen. Nej, svar på tal får jag nu. Å vi har aldrig haft det bättre. Rak kommunikation, inga tysta lekar och vi kan prata om allt, även problem och konflikter.

Det uppskattar jag hos min tjej också även om hon är från Khon Kaen. Slippa fundera över vad hon tänker på och att hon sedan sköter sig själv utan att man behöver ta tag i allt gör att det fungerar riktigt bra :)

Det uppskattar jag hos min tjej också även om hon är från Khon Kaen. Slippa fundera över vad hon tänker på och att hon sedan sköter sig själv utan att man behöver ta tag i allt gör att det fungerar riktigt bra :)
Är det väl väldigt få Thaitjejer som inte sköter sig själv och tar tag i saker?
Verkar ju så på forum iallafall och mer åt hållet att farangen får inte bestämma någonting, dingdong och kan ingenting.
Så du är nog inte i en unik situation att dom klarar sig själva.
Själv är jag mest glad över att inte bli kallad dingdong, åtsidosatt och inte klara någonting ;)

Verkar ju så på forum iallafall och mer åt hållet att farangen får inte bestämma någonting, dingdong och kan ingenting.
Själv är jag mest glad över att inte bli kallad dingdong, åtsidosatt och inte klara någonting ;)

Tänkte mest på de få jag träffat i Sverige som har eller hade flickvän/fru från Thailand. Då brukar det låta väldigt annorlunda än här. Tycker att det är ganska "vanligt" med gnäll över pengar, svartsjuka och släkt. Men man väljer sin partner själv så ser inte riktigt varför en del beklagar sig.

Det är dock väldigt positivt om ThaiSnack tycker jag att de allra flesta har en bra inställning och verkar ha bra fruar och flickvänner.

Vem som bestämmer har jag inte direkt funderat över utan det brukar väl bli tillsammans eller den som har bäst underlag för något beslut.

Tänkte mest på de få jag träffat i Sverige som har eller hade flickvän/fru från Thailand. Då brukar det låta väldigt annorlunda än här. Det är dock väldigt positivt om ThaiSnack att jag tycker att de allra flesta har en bra inställning och verkar ha bra fruar och flickvänner.

Vem som bestämmer har jag inte direkt funderat över utan det brukar väl bli tillsammans eller den som har bäst underlag för något beslut.
Och jag tänker nog mest på Thai/farang förhållande här nere, känner inga boende i Sverige som är ihop med Thai.

Jag är inte så händig men kan lösa vissa saker, frugan är mycket händigare än jag .
Jag är bra på att skaffa medel till hemmet det forsätter jag med å frugan löser det andra. Bra team work.

Jösses!! Amalia, här var det dammiga hyllor, snart dags att skicka tråden till Riksarkivets mörka hålor..

Näe! Så illa är det väl inte? Så jag tänkte bara på att pigga upp tråden lite igen med en och annan bild på mina krokodiler
(faan, att hon måste ha en "back up")

13 år ihop, 12 gifta och 11 med snigel...
1641033018700.jpg

Precis som farsan kan va ibland, klantig, med en liten bula på skallen
1636376909758.jpg

Keyla, elva(11)år sen
Keyla(född. 30 Maj 2011).jpg

Just, hemkommen från BB

Tillbaka
Topp