Den dåliga luften........

Hej

Här har ju vi på landet definitivt en fördel, där har vi ju ren och syrerik luft, frugan klagar på dålig luft bara vi besöker Udon Thani och i Bangkok står hon inte ut överhuvudtaget.

Mvh isan lover

I Bangkok finns det 4,3 miljoner registrerade bilar, 3,5 miljoner registrerade motorcyklar och 2 miljoner registrerade lastbilar+bussar, så där har man problemet året om.

I Chiang Mai och Khon Kaen är det problem endast en månad om året under perioden februari-mars , då man bränner vissna växter på fälten, i skogen och i trädgårdar.

Hej

Här har ju vi på landet definitivt en fördel, där har vi ju ren och syrerik luft, frugan klagar på dålig luft bara vi besöker Udon Thani och i Bangkok står hon inte ut överhuvudtaget.

Mvh isan lover
Så upplevde jag inte Korat i feb och mars, där var luften som sämst ute på landet och det var bränningarna av risfälten som var orsaken. Ibland bara några km sikt och befolkningen använde andningsskydd.
Men det var i stort sett bara två månader per år det var bekymmer.

Så upplevde jag inte Korat i feb och mars, där var luften som sämst ute på landet och det var bränningarna av risfälten som var orsaken. Ibland bara några km sikt och befolkningen använde andningsskydd.
Men det var i stort sett bara två månader per år det var bekymmer.

Hej

Håller med dig här, just områdena runt Korat är nog lite speciella, själv upplever jag området som både platt, varmt, dammigt och torrt, sen är det ju väldigt mycket risfält så under den tid dom bränner av dom blir det säkert stora problem.
Vi hade ju släkt i Korat under ganska många år och jag var inte speciellt pigg på att åka dit, jag gav platsen namnet Isaans Sahara.

Mvh isan lover

Den 10 februari registerade PlumeLabs Bangkoks sämsta PM 2,5 värde någonsin `151´.

Världshälsoorganisationen WHOs gränsvärde är 10!

Tillbaka
Topp