Deponisumman 800K Thaibath

Beror kanske på vad det är för tjej NMax , alla är inte skit bara för att de har jobbat bar . Nu vet jag ju inte allt om min fru , men oavsett så är hon den hon är idag 12 år senare, och fortfarande ett helt ok äktenskap , och jag öser inga slantar över henne ..;) tror man kan hitta riktiga Golddiggers även på andra platser , och även bland välutbildade tjejer , det vet kanske bättre hur man skall finta en farang :rolleyes:
Klart man kan, finns säker många bra tjejer i barerna, men enligt Valter så har jag tydligen inte äkta kärlek med min tjej men han har det med sin fru, därav min undran.

Ja varför inte - jag anmälde förresten ditt inlägg för personangrepp, är det dags nu Nmax du kunde inte hålla dig längre. Vill inte svara mer på dina inlägg... Jag vet så mycket om just dig och ditt leverne, men vill inte hänga ut dig faktiskt....

ha ett gott liv om möjligt...
Personangrepp?
Det är ju du som hoppat på mig och försöker trigga fram det igen med det du skriver här.
Eftersom du anmäler mig så anmäler jag dig.
För övrigt så kan du hänga ut precis va fn du vill om mig, har inget att skämmas för men du borde skämmas för den person du är...

Men snälla , båda två , släpp detta ,
jag vet att jag är hatad av ett flertal här , men det skiter jag i , låt dem hållas , bara en av dem som känner mig , och han är nog den mest långsinta jag träffat i mitt liv ,, han väljer , jag ser honom likförbannat som en god vän , Tydligen har han väldigt många :)

Du har väl rätt där Phonta om du vränger till det så på det sättet. Husnumren sitter inte på husen, har nog aldrig sett det. Man köper själv sina skyltar och sätter upp sin adressnummer utanför på gatan vid grinden...
Jag ha lite dålig koll men frågade frugan, vi har tilldelats hus:nr 155-2 detta står i den blå och gula husboken;)
Frågade åxå varför vi inget nummer på huset har, fick ett enkelt svar från henne:)för att VI inte satt upp det:laugh:tydligen upp till var å en att sätta ut numret, alla har ett nummer som har ett registrerat boende.

Beror kanske på vad det är för tjej NMax , alla är inte skit bara för att de har jobbat bar . Nu vet jag ju inte allt om min fru , men oavsett så är hon den hon är idag 12 år senare, och fortfarande ett helt ok äktenskap , och jag öser inga slantar över henne ..;) tror man kan hitta riktiga Golddiggers även på andra platser , och även bland välutbildade tjejer , det vet kanske bättre hur man skall finta en farang :rolleyes:

Själv tror jag generellt att thailändska damer ofta är mer naiva än västerländska dito och oftast går all in i sitt förhållande. Ja om man bortser från proffsen alltså.

/ SatanG

vem skrev inlägg 68?
Tjenna
Inlägget du hänvisade till var borta, men citeringen är kvar, här syns ju tydligt att Valter började och du gav svar.

D214AFB2-3EFE-41EC-914A-E73329A509C2.png

Läser på Facebook att många anser att det räcker med intyg från Svensk Bank på att man har tillex 800K för att söka ext ett år , had bestämt för mig att det fanns krav på att de skulle finnas i Thaibank tre månader innan man söker , Att de kan sitta i Sverige låter som en stenbordsskröna , någon som VET ;)

Du har helt rett. Du må ha 800 000 Baht på en thailandsk bankkonto i 3 måneder den første gangen du søker om en 1 års forlengelse av ditt 90 dagers Non Immigrant Visa. Men den neste gangen du forlenger visumet så holder det med 2 måneder. Men du kan også ha en pensjon/inntekt på minst 65 000 Baht eller en kombinasjon av penger i banken og pensjon/inntekt som til sammen utgjør 800 000 Baht for et år.

Vi har god lust att stänga av båda kombattanterna direkt men det får räcka med varning denna gången. Fortsätter bråket blir det avstängning direkt. Att ni måste sitta i sandlådan! :(

Jeg har vært et medlem på dette forumet en tid nå og har bare opplevd tråder hvor man har hatt respekt for hverandre. Men på denne tråden så virker det som at man ikke er det minste interessert i å svare på TS sitt spørsmål og isteden går i "strupen" på hverandre. Så jeg er overasket over at tråden ikke har blitt stengt for lenge siden. Som jeg kjenner Thaisnack så er dette ikke en verdig oppførsel.

Jeg har vært et medlem på dette forumet en tid nå og har bare opplevd tråder hvor man har hatt respekt for hverandre. Men på denne tråden så virker det som at man ikke er det minste interessert i å svare på TS sitt spørsmål og isteden går i "strupen" på hverandre. Så jeg er overasket over at tråden ikke har blitt stengt for lenge siden. Som jeg kjenner Thaisnack så er dette ikke en verdig oppførsel.
Du har helt rätt! Det verkar som att min röda skrift har gjort nytta, det är inte bra att låsa trådar heller. Då får TS aldrig svar på sin fråga och flera får lida för att några få inte kan uppföra sig.

Du har helt rätt! Det verkar som att min röda skrift har gjort nytta, det är inte bra att låsa trådar heller. Då får TS aldrig svar på sin fråga och flera får lida för att några få inte kan uppföra sig.

Nå har det vært 6 sider med "trams" (som dere sier på svensk) uten at TS fikk et ordentlig svar. Og jeg brukte et innlegg som TS var fornøyd med. Jeg tror at noen har misforstått hva et forum som Thaisnack er til for.

Du har helt rett. Du må ha 800 000 Baht på en thailandsk bankkonto i 3 måneder den første gangen du søker om en 1 års forlengelse av ditt 90 dagers Non Immigrant Visa. Men den neste gangen du forlenger visumet så holder det med 2 måneder. Men du kan også ha en pensjon/inntekt på minst 65 000 Baht eller en kombinasjon av penger i banken og pensjon/inntekt som til sammen utgjør 800 000 Baht for et år.
FEL!!!:mad::mad: FÖRSTA GÅNGEN SKA PENGARNA STÅ INNE I 2 MÅNADER INNAN DU ANSÖKER
DÄREFTER MÅSTE DET VARA 3 MÅNADER VARJE GÅNG DU ANSÖKER
ATT DU KAN INTE HA DET RÄTT SOM DU SKRIVER.:mad::mad::mad:

Tack Magunnar, kan förklara hoppas jag inte tappar huvudet på kuppen, men som magunnar säger, Isaan har fel i detta. Det är 2 månader första gånger om man baserar sin inkomst på bankmedel embart. Och sedan de följande gångerna skall de vara "seasoned" 3 månader..

Anledningen till detta om någon vill veta är helt enkelt att man då lämnat dörren "öppen" för de som gör conversion från excempt vistelse/turistVISA via non immigrant O till extension of stay.

Processen där är ju att man ansöker, får då ett single entry Non Immigrant O i sitt pass, som ju är kravet för att kunna gå vidare. Detta är som bekant 3 månaders.... I denna process med extension of stay så är regeln att man ansöker om sin extension under de sista 30 dagarna av det Non Immi O giltlighets-tid. Så där har man anledningen till att första gången skall pengarna finnas intakta på bankkontot 2 månader.

Då är frågan skiljer det sig mellan kontor.
Jag hade ju flera olika bankböcker med mig och den jag ville använda först godkände dom inte för pengarna hade inte stått orörda i 3 månader och dessa 3 månader påpekade hon flera gånger och det gällde första gångs från 30 dagar, non o , extension.

Jag hade ju flera olika bankböcker med mig och den jag ville använda först godkände dom inte för pengarna hade inte stått orörda i 3 månader och dessa 3 månader påpekade hon flera gånger och det gällde första gångs från 30 dagar, non o , extension.
Fick jag ta ett annat konto som var låst och det godkände dom.

Vet inte, jag bara replikerar lagen och den polisorder som ligger för grund för alla Imm.tjänstemän. Men dessa gör som dom och deras olika chefer vill för stunden, stundtals skiter dom också lagen....S man måste följa vad de enskilda kontoren säger..

Qqjqa0ä
Fick jag ta ett annat konto som var låst och det godkände dom.
På mitt Imm i Udon när jag förnyade mitt extension då var det tjafs mellan Imm och en äldre herre från Finland som sa alltid det måste vara 2 månader, 2 månader sa han alltid till henne (Imm) då sa hon till honom ja det är 2 månader först och sen 3 månader efter det och det blev mycket tjafs om detta men sen var jag klar med mitt och vet inte hur det slutade men hon blev väldig arg på honom när de pråtade och alla der inne bara tittade på varandra. Lagen säger 2 mån. först och sen 3 mån. Men kan säkert tolkas olika på olika kontor
Men om du PanPan ska använda bankmedel så skulle jag ha minnst 2 och sen 3 månader.
Men tror nu att du kommer kanske att visa något annat.
Bättre att vara helt säker och ha minnst 3 -4 mån alltid då blir det inget tjafs.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp