G
glimten66
Gäst
;D okey ha en goo resa nu o umgås ordentligt me familjen nu 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Gazton " sa:Ja forumet beter sig mycket märkligt denna arla morgonstund
Bra info tack för det. Jag tar och kopierar din text och lägger in den i Thaitråden"Jo-Be " sa:Det gjorde mig ledsen!! Att inte kunna komma upp ett steg i Royal Orchids värld.
Kollade upp hur mina flygmil såg ut på Royal Orchid, hade tänkt att uppgradera till"silver". Men det visade sig att de två senaste resorna inte var registrerade på kontot, så jag ringde till Royal Orchid Sthlm och fråga varför, svaret jag fick var att dessa inte var en"Q"biljett, utan en"W"biljett.
Q=flygmil.
V el. W= inga flygmil.
Så till er alla Royal Orchids medlemmar, se till att fråga resebyrån vilken klassifireing du har på biljetten, "Q" är den bokstav du ska ha för att dina samlade flygmil ska komma på plats och du ska kunna nyttja dem på rätt sätt.
"glimten66 " sa:Sså går det när man inte säger till vid bestälning men hade du använt
Peter på Jorden så hade detta aldrog hänt
"Jo-Be " sa:glimten66
Det berodde på okunskap från min sida, trodde att det räckte med mitt medlems nr för att få mina flygmil tillgodo, men nu vet jag bättre att fråga om vilken bokstav som gäller just för mina inköpta biljetter. Q=bra, V el. W=inte bra
Ingen fara Jo-Be ja sla lära dig allt ja kan
Man lär sig helatiden av sina misstag :! Att det aldrig tar slut...
VOFF VOFF"glimten66 " sa:;D jo då men ma. Får ta en valp åt gången 8)
Nä det lät inte så när jag ringde, men dom hade helt klart för sej vad som gällde."ledarn " sa:Mycket sällan det är Q på dom billiga kampanj biljetterna nu för tiden...
Nä det verkar inte så när jag inte kommer att resa så mycket. Sen som du säger att det är bara 2 år sen är man på noll igen."ledarn " sa:På den tiden som jag flög till Thailand 2-3 gånger/år så blev det en gratis resa var 7:e gång ungefär.. Poängen går ju bara att räkna i 2 år tror jag det är.. Du ska väl även nu för tiden upp i 50,000 poäng för en gratis resa... Det blir omöjligt om du "bara" reser 2 gånger/år.
Däremot kan du ju utnyttja poängen till hotell nätter eller inrikes resor med Thai...
Näää. Den stora vinsten nu för tiden är vikten du får checka in..
Men som många redan sagt så är Thai "normalt" inte kinkiga med några extra kilon hit och dit.... Så att betala extra skulle inte jag göra i alla fall..
"Berralund " sa:Håller fullständigt med dig där, man blir bara deprimerad. Att sälja går före allt, därför köper jag ALDRIG någon av dessa blaskor.![]()
![]()
![]()
"Berralund " sa:Håller fullständigt med dig där, man blir bara deprimerad. Att sälja går före allt, därför köper jag ALDRIG någon av dessa blaskor.![]()
![]()
![]()