Det gjorde mig ledsen !!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När man är uppe med tuppen och så funkar inte forumet till 100%.
Söka felkod men inte kunna/veta vad man ska göra, synd :(
Hoppas att det löser sej snart, jag får lite abstinens :)

Det gjorde mig ledsen!! Att inte kunna komma upp ett steg i Royal Orchids värld. :(

Kollade upp hur mina flygmil såg ut på Royal Orchid, hade tänkt att uppgradera till"silver". Men det visade sig att de två senaste resorna inte var registrerade på kontot, så jag ringde till Royal Orchid Sthlm och fråga varför, svaret jag fick var att dessa inte var en"Q"biljett, utan en"W"biljett.

Q=flygmil.
V el. W= inga flygmil.

Så till er alla Royal Orchids medlemmar, se till att fråga resebyrån vilken klassifiering du har på biljetten, "Q" är den bokstav du ska ha för att dina samlade flygmil ska komma på plats och du ska kunna nyttja dem på rätt sätt.

Star alliance.jpg

"Jo-Be " sa:
Det gjorde mig ledsen!! Att inte kunna komma upp ett steg i Royal Orchids värld. :(

Kollade upp hur mina flygmil såg ut på Royal Orchid, hade tänkt att uppgradera till"silver". Men det visade sig att de två senaste resorna inte var registrerade på kontot, så jag ringde till Royal Orchid Sthlm och fråga varför, svaret jag fick var att dessa inte var en"Q"biljett, utan en"W"biljett.

Q=flygmil.
V el. W= inga flygmil.

Så till er alla Royal Orchids medlemmar, se till att fråga resebyrån vilken klassifireing du har på biljetten, "Q" är den bokstav du ska ha för att dina samlade flygmil ska komma på plats och du ska kunna nyttja dem på rätt sätt.
Bra info tack för det. Jag tar och kopierar din text och lägger in den i Thaitråden

Sså går det när man inte säger till vid bestälning men hade du använt
Peter på Jorden så hade detta aldrog hänt

"glimten66 " sa:
Sså går det när man inte säger till vid bestälning men hade du använt
Peter på Jorden så hade detta aldrog hänt

glimten66

Det berodde på okunskap från min sida, trodde att det räckte med mitt medlems nr för att få mina flygmil tillgodo, men nu vet jag bättre att fråga om vilken bokstav som gäller just för mina inköpta biljetter. Q=bra, V el. W=inte bra

Man lär sig helatiden av sina misstag ::) ! Att det aldrig tar slut...

Kollade min prel. bokning och där står det W Economy. Men ska kolla med peter vad som gäller.

"Jo-Be " sa:
glimten66

Det berodde på okunskap från min sida, trodde att det räckte med mitt medlems nr för att få mina flygmil tillgodo, men nu vet jag bättre att fråga om vilken bokstav som gäller just för mina inköpta biljetter. Q=bra, V el. W=inte bra

Ingen fara Jo-Be ja sla lära dig allt ja kan :)

Man lär sig helatiden av sina misstag ::) ! Att det aldrig tar slut...

VA ??? ska han ha gräddfilen vi andra då ska inte vi få lära oss nåt img]http://www.langkawi.dk/smileys/mur.gif[/img]

"ledarn " sa:
Mycket sällan det är Q på dom billiga kampanj biljetterna nu för tiden...
Nä det lät inte så när jag ringde, men dom hade helt klart för sej vad som gällde.
Frågan är om det kan vara lönt att betala lite till och få poängen ???

"ledarn " sa:
På den tiden som jag flög till Thailand 2-3 gånger/år så blev det en gratis resa var 7:e gång ungefär.. Poängen går ju bara att räkna i 2 år tror jag det är.. Du ska väl även nu för tiden upp i 50,000 poäng för en gratis resa... Det blir omöjligt om du "bara" reser 2 gånger/år.
Däremot kan du ju utnyttja poängen till hotell nätter eller inrikes resor med Thai...

Näää. Den stora vinsten nu för tiden är vikten du får checka in..
Men som många redan sagt så är Thai "normalt" inte kinkiga med några extra kilon hit och dit.... Så att betala extra skulle inte jag göra i alla fall..
Nä det verkar inte så när jag inte kommer att resa så mycket. Sen som du säger att det är bara 2 år sen är man på noll igen.
Ja kul att ha i alla fall.

Håller fullständigt med dig där, man blir bara deprimerad. Att sälja går före allt, därför köper jag ALDRIG någon av dessa blaskor. >:( >:( >:(

"Berralund " sa:
Håller fullständigt med dig där, man blir bara deprimerad. Att sälja går före allt, därför köper jag ALDRIG någon av dessa blaskor. >:( >:( >:(

Du har rätt men lite sanning finnes även om den är liten och fler problem finnes men som sagt var har man inte problem med något, tala om det för mig så flyttar jag dit för jag tror inte det finns och köp inte skräpblaskor som denna

"Berralund " sa:

Håller med att det är skittidningar osv men, de beskriver sånt som händer. Dock lösryckt och utan det positiva som också finns på de platser de beskriver.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
996
Anonym
A

Tillbaka
Topp