Det gjorde mig ledsen !!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här är ju"Det gjorde mig ledsen"tråden, men igår kväll så kom ett svartmoln flygande strax över huvudet, det gjorde mig inte ledsen, men en aning nedstämd och inte lika sprudlande, positiv som alltid finns till hands annars.

Hmm! kan det vara en 50 års kris i antågandet, ehh! näe, har inte sett röken av de andra(20, 30 och 40 års kris), så det måste vara något annat, men kan inte sätta fingret på det. Frun och Keyla mår bra och Keyla växer så det knakar(kontinuerliga rapporter, med bilder), jobbsökandet fortsätter i samma intensitet och vilja, kassalådan ansträngd men ok, har goa och hjälpande vänner runt och omkring mig.

Så försöket att slå igen blinkfyrarna man har i fejan, gick om intet och det blev en stanna uppe natt istället, med många tankar om framtid och om det man önskar mest här i världen och komma igenom denna mörka vinternatt som varit..

Ps.

kl: 05:30 så gick musten ur sömnen anlände :)

Ds.

"ledarn " sa:
Själv hade jag såna "mörka moln" som drog in lite då och då på den tiden då familjen var i Thailand och själv var man här i LOC..
Jag försökte se saker possitivt och tänka på dom 3-4 månader varje vinter jag var där och på dom 3 månader på sommaren då frugan oftast var här. Men det hjälpte sällan.... Oftast tog jag till alkohol för att dämpa ångest tankarna.
Har inte haft ett spår av sådana känslor sedan dom flyttade hit.

Du har nog lite sanning i vad du säger ledarn, jag saknar nog frun och lillan, det värsta är att man missar så j*kla mycket av hennes framsteg..

Jo-Be ;)

Jag förstår dig helt, Jo-Be! Självklart känns det tungt att gå här i LOC och söka jobb när familjen är i LOS. Det gör ont i hjärtat på en sjöbroder när man läser det du skrev.

Men bättre tider måste bara komma, hoppas innerligt att allt ordnar sig med det snaraste. Det är ju trots allt hyfsat idag med alla kontaktmöjligheter man har med LOS, snacka, skicka bilder mm. Inte samma som att vara tillsammans naturligtvis, men det måste ju underlätta. :)

Gjorde Lumpartiden i Ängelholm 13 månader. Jag till och med pratade skånska när jag kom hem på helgerna

"gunnarg " sa:
gunnarg du stiger :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"legolas " sa:
Jag tycker faktiskt att "Romani" var ett vederhäftigt svar med tanke på den dialekt vi pratar om. De pratar ju så illa där så vi t.om. fick ett inbördeskrig på halsen, tack vare att ingen förstod va de sa då när det begav sig..... Åstorp..... tackar fan att du går i försvarsställning.... ;D ;D ;D

Behövs inget försvar mot dig och din kompetens, de klarar du ju fint alena
ta mycket mycket salt lego för en av dina kropsdelar behöver nog detta :nod: :nod: :nod:

"legolas " sa:
Jag tycker faktiskt att "Romani" var ett vederhäftigt svar med tanke på den dialekt vi pratar om. De pratar ju så illa där så vi t.om. fick ett inbördeskrig på halsen, tack vare att ingen förstod va de sa då när det begav sig..... Åstorp..... tackar fan att du går i försvarsställning.... ;D ;D ;D

Om inte Åstorp flyttat nyligen, så ligger det kvar i skåne än

/Snapphanen Gazton

så du kommer från göingebygden ??Gazton
"legolas " sa:
Nu skall du vara snäll kjell.t. annars börjar jag att lipa på Romani.... ;D ;D ;D
Förresten är det fel på min kompetens nu också? ::) ::)
"legolas " sa:
Nu skall du vara snäll kjell.t. annars börjar jag att lipa på Romani.... ;D ;D ;D
Förresten är det fel på min kompetens nu också? ::) ::)
"legolas " sa:
Behövs inga förklaringar för övriga som läser men du??

Född, uppväxt, still moving inom 0370 området ;)

Ps kjell know-it-all.

Många snapphanar kom just härifrån ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
996
Anonym
A