Diabetes

PeterSfa

Forumräv
Jo, sant , Men detta kan du få hjälp med i tillex Pattaya , de har en klinic i korsningen Tredje gatan /Pattaya Klang , säkert även på andra ställen i Thailand , ta det bara lugnt med detta , inte alltid så nyttigt med dessa Testokurer , thai använder även något som de kallar Tongkat Ali (en ört), denna boostrar din kropps egen testotillförsel , mao ingen testo i den så sådan , vet däremot inte hur det på verkar tillex diabetes . Jag har en burk av denna hemma här , Köpte i Thailand förra året , har EJ testat den :)
Som jag förstår påverkar inte testokurer diabetes negativt, dock påverkar högt blodsocker testonivån i kroppen netagtivt. D.v.s. sköter man insulinet påverkas det mindre negativt.
Inför att återfå fysen kommer jag titta närmare på detta. Jag har hört att det är lättare få läkare hjälpa til i de flesta områden här. Så länge man betalar, självklart..
Skall tydligen också gå att köpa direkt här på apoteken om man vet vad man vill ha.

eirkar

Aktiv medlem
Det är intressant att läsa om diabetes i denna tråd :):) . Jag har inte diabetes. Dock fick jag ge injektioner akut vid mycket lågt blodsockernivå samt att människan var okontaktbar. Syftet var att höja blodsockernivån. Dessa injektioner gavs efter läkarordination, inget man själv gav.
Det är balansgång mellan högt och lågt blodsockernivå.

PeterSfa

Forumräv
Det är intressant att läsa om diabetes i denna tråd :):) . Jag har inte diabetes. Dock fick jag ge injektioner akut vid mycket lågt blodsockernivå samt att människan var okontaktbar. Syftet var att höja blodsockernivån. Dessa injektioner gavs efter läkarordination, inget man själv gav.
Det är balansgång mellan högt och lågt blodsockernivå.
Ja så är det. 2.8 och under är livshotande.
Som diabetiker gäller att ha dextrosolsocker med sig. Börjar händerna skaka, ta två tabletter och rid ut stormen.
I brist på fruktsocker, ta mjölk och vanligt socker. Mjölksocker är snabbt och socker ger längre effekt.
Även om det är typ2 man har som är resistens, kan man råka överdosera med insulin så svackan blir för djup.

Topp