Acke
Forumveteran
... nivån var mycket för låg. På min fråga vad man kan göra åt det ...
Om du börjar lyfta tungt igen, så kommer nivån att gå upp lite grann. För rejäla höjningar är det nog tyvärr div. tillsatser som gäller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
... nivån var mycket för låg. På min fråga vad man kan göra åt det ...
Som jag förstår påverkar inte testokurer diabetes negativt, dock påverkar högt blodsocker testonivån i kroppen netagtivt. D.v.s. sköter man insulinet påverkas det mindre negativt.Jo, sant , Men detta kan du få hjälp med i tillex Pattaya , de har en klinic i korsningen Tredje gatan /Pattaya Klang , säkert även på andra ställen i Thailand , ta det bara lugnt med detta , inte alltid så nyttigt med dessa Testokurer , thai använder även något som de kallar Tongkat Ali (en ört), denna boostrar din kropps egen testotillförsel , mao ingen testo i den så sådan , vet däremot inte hur det på verkar tillex diabetes . Jag har en burk av denna hemma här , Köpte i Thailand förra året , har EJ testat den
Ja, dessa sprutor. Trött på dem från Insulinet, men skall man få igång kroppen så finns det få alternativ.Om du börjar lyfta tungt igen, så kommer nivån att gå upp lite grann. För rejäla höjningar är det nog tyvärr div. tillsatser som gäller.
Ja så är det. 2.8 och under är livshotande.Det är intressant att läsa om diabetes i denna tråd . Jag har inte diabetes. Dock fick jag ge injektioner akut vid mycket lågt blodsockernivå samt att människan var okontaktbar. Syftet var att höja blodsockernivån. Dessa injektioner gavs efter läkarordination, inget man själv gav.
Det är balansgång mellan högt och lågt blodsockernivå.
Bra kämpat. Märkt några hälsofördelar?
humör
Långsinthet
diabetes
Vikt
Allmänt mående
enis
Humör och långsinthet är lika djävligt som det aĺltid varit, diabetes ligger på mellan 6 - 7, vikt runt 120 kg tror jag, mår kanonbra förutom mina diabetesfötter.
Det är #¤%& bra jobbat och du ska vara stolt över dig själv. Alla klarar inte vad du har gjort !!Humör och långsinthet är lika djävligt som det aĺltid varit, diabetes ligger på mellan 6 - 7, vikt runt 120 kg tror jag, mår kanonbra förutom mina diabetesfötter.
Ligger du mellan 6-7 på 120kg får man anse du ligger bra till, beroende på när och hur du mäter?Humör och långsinthet är lika djävligt som det aĺltid varit, diabetes ligger på mellan 6 - 7, vikt runt 120 kg tror jag, mår kanonbra förutom mina diabetesfötter.
Ligger du mellan 6-7 på 120kg får man anse du ligger bra till, beroende på när och hur du mäter?
Insulin? Långtids + snabbverkande? Har du lyckats få till att morgonsocker är lite lågt, dvs rätt mängd långtidsverkande på kvällen?
Jag har svårt med det, för kraftiga känningar runt 3 på natten om jag tar rätt dos för att ha lågt morgonsocker. Jag vaknar med ett något högt värde och får börja dagen med fylla på tio enheter snabbverkande för att komma ned på ca 5.
Efter det trycker jag ned blodsocker till runt 5-7 under dagen efter måltider med snabbverkande.
Fötter, jo tack de känns man har. Stadig värk och har lätt för att svullna.
Svårt reglera på det sättet som diabetessköterskan på lasarettet ville. Det skall ligga lågt på natten runt tre tiden, men hon ville jag skulle ta så mycket långtidsverkande så det också är lågt (eller snarare normalt runt 5-6) på morgonen när jag vaknar. Jag provade det men det blev för jobbigt vid tre tiden på natten så nu tar jag snabbverkande för att trycka tillbaks det ned till runt 5-6 på när jag startar på morgonen.Blodsockret är ju normalt högre på morgonen även på personer utan diabetes. Det är kroppens sätt att säga godmorgon
Vaknar du på natten med ett värde på 3 låter ju inget vidare. Vad äter du på kvällen? Varför ta så mycket insulin så att du hamnar på 3 eller är det svårt att reglera?
Jag har inte diabetes själv och vill inte peka någon på näsan men är intresserad av denna vanliga sjukdom. Jag tror att att man kan göra långt ner med rätt kost och motion än vad expertisen påstår. Lätt för mig att säga som inte har socker men jag är lite envis.
Svårt reglera på det sättet som diabetessköterskan på lasarettet ville. Det skall ligga lågt på natten runt tre tiden, men hon ville jag skulle ta så mycket långtidsverkande så det också är lågt (eller snarare normalt runt 5-6) på morgonen när jag vaknar. Jag provade det men det blev för jobbigt vid tre tiden på natten så nu tar jag snabbverkande för att trycka tillbaks det ned till runt 5-6 på när jag startar på morgonen.
För mig känns det bättre.
Jag tror sköterskan tänker på att det är långtids och att jag inte skall dippa så mycket, men jag gör det rätt skarpt, men den räcker inte mer än sex till åtta timmar för mig.
Just nu ligger jag på 56 enheter långtidsverkande vid 22 och fyller på med 30 på förmiddagen för att få det räcka över dagen.
Snabbverkande är mellan 20-40 enheter per måltid beroende på vad jag ätit. Ofta dela upp de 40 enheterna i 20 + 20 efter två timmar.
Jag äter ingenting på kvällen.
Normalt äter jag en brunch runt 11 och aldrig någonting mer på det under dygnet.
På morgonen kan det ligga mellan 10-12, därav jag känner behov trycka ned det. Men tar jag mer långtids (Lantus) på kvällen dippar jag ned till 2.8 vid tre tiden och kan inte sova för storsvettning och skakis.Oj låter som en del insulin/dygn. Äter du också medicin som gör cellerna mer känsliga för insulin, kommer inte ihåg just nu vad dom kalls för?
Du skriver trycka ned på morgonen. Hur högt kan det då vara?
Skall testa mitt blodsocker nu i rent studiesyfte Har ju levt ganska osunt senaste året eller åren kanske.
Det intressanta är egentligen inte vad du ligger på just nu, även om det var perfekt värde du visar.Var ju ett helt okej morgonvärde för någon utan diabetes.
Var ju ett helt okej morgonvärde för någon utan diabetes.
Det intressanta är egentligen inte vad du ligger på just nu, även om det var perfekt värde du visar.
Mät fastande före en måltid, mät sedan två timmar efter måltiden. Då får du ett mått på hur bra din kropp är på att ta hand om blodsocker.
Min syster får lägre blodsocker två timmar efter maten. Hennes kropp överkompenserar m.a.o.