Dikter-Ordspråk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan.
och Har man gett fan i båten får man ha den på land.= Har man tagit fan i båten får man ro han i land

Det är inget ont att ha en norrman med sig. = Inget ont som inte har nåt gott med sej

Den som väntar på nån väntar alltid för länge. = DEn som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge

Den som väntar på nån väntar alltid för länge. = ?? Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Den som gräver en grop åt andra får mycket att stå i. = DEn som gräver en gop åt andra faller själv däri

Tomma banker skramla mest. = Tomma butrkar skramlar mest

Man ska inte kasta ägg i hönshus. = Man ska inte kasta sten i glashus

Den som finner han hittar. = Den som söker han finner

Egen flärd är guld värd. = Egen härd är guld värd

Wanpen!

Hitta en till: En ren huvudkudde är det bästa samvetet. = Ett rent samvete, är den bästa huvudkudden.

"Gazton " sa:
När skiten blir värdefull, föds den fattige utan röv

Rättelse! Gaz...

När skit blir guld värd, föds den fattige utan rövhål!

Appropå guld!
När jag jobba på reningsverket så kom det 2ggr per år uppköpare som inhandla ett antal ton skit(som annars skulle gå till gödsling/kompostering), det visade sig att på 10ton skit fick de ut mellan 2-3 gram guld när de brände upp skiten.

Så skit är guld värd!!!

"Jo-Be " sa:
Rättelse! Gaz...

Appropå guld!
När jag jobba på reningsverket så kom det 2ggr per år uppköpare som inhandla ett antal ton skit(som annars skulle gå till gödsling/kompostering), det visade sig att på 10ton skit fick de ut mellan 2-3 gram guld när de brände upp skiten.

Så skit är guld värd!!!

årets mest idiotiska rättelse..

Om du nu Gazton! Tycker att det var den"mest"idiotiska rättelse, så tycker jag att du kan ta bort den och jag verkligen menar att du ska ta bort den!.
Så jag slipper och se dina komentarer i fortsättningen...
Om det är någon som drar ner stämmningen på CM forumet så är det du Gaz, du kanske tycker det är skitkul att hugga på olika saker och lägen, som moderator borde du visa en större vördnad gentemot medlemar, om en medlem är ute ur synk så förstår jag att du styr upp denne på linjen igen, att du ville visa din sinnesstämmning får faan stå för dig själv!.

Ursäkta för h*****e! Att man öppnade käften, ska inte hända i fortsättningen...

Berra

"Jo-Be " sa:
Om du nu Gazton! Tycker att det var den"mest"idiotiska rättelse, så tycker jag att du kan ta bort den och jag verkligen menar att du ska ta bort den!.
Så jag slipper och se dina komentarer i fortsättningen...
Om det är någon som drar ner stämmningen på CM forumet så är det du Gaz, du kanske tycker det är skitkul att hugga på olika saker och lägen, som moderator borde du visa en större vördnad gentemot medlemar, om en medlem är ute ur synk så förstår jag att du styr upp denne på linjen igen, att du ville visa din sinnesstämmning får faan stå för dig själv!.

Ursäkta för h*****e! Att man öppnade käften, ska inte hända i fortsättningen...

Berra

Väl rutet!

"Jo-Be " sa:
Rättelse! Gaz...

Appropå guld!

Så skit är guld värd!!!

Vad fick dom betala för skiten?

"Byscha " sa:
Vad fick dom betala för skiten?
Tyvärr Byscha!
Kan jag inte lämna ett svar ang. kostnaden, med andra ord: - jag vet inte, sorry!
Antagligen hade de väl typ ett upphandlings kontrakt eller nått annat liknande med kommunen...

Om en person gör ett fel så behöver inte den andra göra om samma fel genom att tala om att den första gjorde fel.

Gammalt kycklingordspråk. :angel:

Människans situation i världen, avspeglas i valet av dess ledare

// Paul Brunton

Mvh Peter :wai:

"Jo-Be " sa:
Tyvärr Byscha!
Kan jag inte lämna ett svar ang. kostnaden, med andra ord: - jag vet inte, sorry!
Antagligen hade de väl typ ett upphandlings kontrakt eller nått annat liknande med kommunen...

Men det måste väll ändå varit en riktigt skitaffär när dom bara fick ut 2-3 gram guld/10 ton höhöhö

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp