Dricks eller inte??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det inte en god regel att man följer seden dit man kommer? Med andra ord inget överdrivet dricksande i Thailand där man i grunden inte förväntar sig någon dricks. Jag brukar runda av, lämnar jag för mycket tar frugan tillbaka pengar. Så numera låter jag henne betala för det mesta.

"Berralund " sa:
Är det inte en god regel att man följer seden dit man kommer? Med andra ord inget överdrivet dricksande i Thailand där man i grunden inte förväntar sig någon dricks. Jag brukar runda av, lämnar jag för mycket tar frugan tillbaka pengar. Så numera låter jag henne betala för det mesta.

Berralund, he he, dricksar Du din besättning för att dom skött sig på jobbet? ;) 8)

"Berralund " sa:
Åtminstone en till som är med i matchen :thumbsup:

"Berralund " sa:
Äntligen en vettig kommentar på ämnet. /Jörgen invandrare i Sverige

"Berralund " sa:

Vart går gränsen för överdrivet dricksande då Berralund?
Vad är den exakta summan för att dricksen per nota/ inköp för att ej ingå i överdrivet?

"Neman " sa:
Ja det är du med bson turist/farang dessutom i en inhängnad Village med vakt och legkontroll!
Står ju Money money i pannan på dig för thai pga det!
:) :)
Ja vakterna har stor respekt för mig när jag kommer glidande i min feta pickup.
Dom reser sig blixtsnabbt och på med stora leendet militär hälsning och ett tydligt sawaasdee krap ;D
Ibland retar jag dom lite när jag kommer med moppen och tar ett varv runt vaktkuren så dom får resa sig upp ett par extra gånger :laugh:

"bson " sa:
Dom reser sig blixtsnabbt och på med stora leendet militär hälsning och ett tydligt sawaasdee krap ;D
Ibland retar jag dom lite när jag kommer med moppen och tar ett varv runt vaktkuren så dom får resa sig upp ett par extra gånger :laugh:

Kan tänka mig att du är jättelycklig över det.
:) :)

"bson " sa:
Klart att dom reser sig upp Dom tänker ju att här kommer en rik farang så här ska vi vara vänliga så lägger dom lite mer pengar i Thailand

"hillmer " sa:
Klart att dom reser sig upp Dom tänker ju att här kommer en rik farang så här ska vi vara vänliga så lägger dom lite mer pengar i Thailand

Det är nog ingen större risk att dom får en grindslant iallafall. Inte av en tvättäkta Cheap Charlie.
:)

"Neman " sa:
Vart går gränsen för överdrivet dricksande då Berralund?
Vad är den exakta summan för att dricksen per nota/ inköp för att ej ingå i överdrivet?

Det tycker jag inte att man kan säga generellt, det är väl från fall till fall. Som sagt, numera låter jag frugan avgöra men du som singel har ju inte den möjligheten. En bra regel är att det skall kännas rätt både för sig själv och enligt gängse etikett.

"Berralund " sa:
Det tycker jag inte att man kan säga generellt, det är väl från fall till fall. Som sagt, numera låter jag frugan avgöra men du som singel har ju inte den möjligheten. En bra regel är att det skall kännas rätt både för sig själv och enligt gängse etikett.

Det var ett vettigt svar Berralund.
Det är i princip så jag beter mig med mitt dricksande.
Finns ingen anledning alls för mig att vara snål eller överdrivet frikostig heller.
Vilket land jag än åker till på semester.

"Neman " sa:
Det är nog ingen större risk att dom får en grindslant iallafall. Inte av en tvättäkta Cheap Charlie.
Jag försöker vara snäll i tonen mot dig men du är gärna lite tyken mellan raderna har jag märkt trots att du inte ville ha något tjafs, vet inte om det beror på att du är full redan men tänk dig för..

"bson " sa:
Jag försöker vara snäll i tonen mot dig men du är gärna lite tyken mellan raderna har jag märkt trots att du inte ville ha något tjafs, vet inte om det beror på att du är full redan men tänk dig för..

Du får tycka och tro,kalla mig för vad du vill det bekommer mig inte.
Du hade samlat poäng länge till det jag skrev.
Färdig skrivet för mig om dricks
Börjar bli rätt uttjatat ämnet.

Du kan ju starta en tråd om hur man orkar hänga i baren 24/7.
Vore bra med lite tips från ett proffs.

"bson " sa:
Du kan ju starta en tråd om hur man orkar hänga i baren 24/7.
Vore bra med lite tips från ett proffs.

Varför ska Neman hänga i baren enl. dig bson, när vi redan här på CM:et har ett el. flera proffs, varav glimten66:an, krister och Jonas är några... ;D :D ;D

Men att vara amatör är inte heller fel, handlar bara om träning och lite vett & etikett i folksamlingen...555555

"Jo-Be " sa:
Varför ska Neman hänga i baren enl. dig bson, när vi redan här på CM:et har ett el. flera proffs, varav glimten66:an, krister och Jonas är några... ;D :D ;D

Men att vara amatör är inte heller fel, handlar bara om träning och lite vett & etikett i folksamlingen...555555

Nä jag klassar nog inte riktigt in i proffsnivån gällande barer.

Inte blyg för att ta mig ett glas imellanåt men barer det hänger jag så sällan (näst intill aldrig på) så jag får nog klassas som amatör i det ämnet.

För mig blir det oftast utgång till en restaurang och dryck till middagen, men barhäng är inte riktigt min grej.

"Berralund " sa:

enligt gängse etikett. ???? Dricks är farangen dumma påfund, det finns inte i Thais normala liv.

För Thai betyder det bara att vi tar för lite betalt.
Dricksen sköter "Gumman" om.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp