Dubbel prissättning på statliga sjukhus lagligt fr.o.m 29 sept. 2019.

Haha, nu är du där igen. Läser och skriver utan att förstå vad du har skrivit. Länka inlägget där det har diskuterats singel brudar. Haha.
Vilken diskussion?
Du citerade ett inlägg Jag gjort, ingen diskussion.
Du är ute å cyklar som vanligt....

för vården av en västerlänning krävs att personalen talar bra engelska. Det är en merit som om man skall tro på en del inlägg på andra trådar är sällsynt.
Det är visst rätt så vanligt att när en Thai ligger inlagd på sjukhuset så är det ofta en släkting som sover på golvet bredvid sjuksängen. Den som är där avlastar troligtvis systrarna med vården av den sjuke. T ex när min dotter blev sjuk under vår resa och blev inlagd i Bangkok så var frugan i hennes rum under hela den veckan. Och Det var väldigt många andra som gjorde likadant. Undrar hur vanligt det är när en Europé som har sin europeiska fru med sig att frugan är i sjuksalen utanför besökstid?

Dubbelt upp är visst melodin. Besökte en tempel i Chiang Mai och såg på anslaget att utlänningar skall betala 150 bath. Sa till receptionisten att jag har bott i Thailand 4 år och bör väl slippa denna turistavgift.
Nejdå hon sa benhårt att jag skall betala. Jag sa snällt och vänligt att detta hade Buddha inte gillat, en utlänning får inte komma in i hans rum utan att berika de redan rika munkarna.
Hon så rätt blek ut när vi gick. Noi tyckte att jag var lite väl brutal mot henne, annars tyckte hon precis som jag.
Vad som gäller sjukhus, är jag idag i stort sätt blivit befriad av alla avgifter. Kan även besöka privata till en låg kostnad. :p

Dubbelt upp är visst melodin. Besökte en tempel i Chiang Mai och såg på anslaget att utlänningar skall betala 150 bath. Sa till receptionisten att jag har bott i Thailand 4 år och bör väl slippa denna turistavgift.
Nejdå hon sa benhårt att jag skall betala. Jag sa snällt och vänligt att detta hade Buddha inte gillat, en utlänning får inte komma in i hans rum utan att berika de redan rika munkarna.
Hon så rätt blek ut när vi gick. Noi tyckte att jag var lite väl brutal mot henne, annars tyckte hon precis som jag.
Vad som gäller sjukhus, är jag idag i stort sätt blivit befriad av alla avgifter. Kan även besöka privata till en låg kostnad. :p
Lagen har inte trädit i kraft än, 29 September, efter det får vi se om du fortsatt får till låg kostnad.

Lagen har inte trädit i kraft än, 29 September, efter det får vi se om du fortsatt får till låg kostnad.
Nu har jag gift mig med en statligt anställd tjänsteman (kvinna). Svenska är ett konstigt språk. Så jag har i stort sett gratis vård i statliga och låg kostnad i privata för staaten betalar resten. De betalar läkemedlen med.
Synd att de inte betalar Tongat Ali och L arginin med för det ser till, plus brutal teäning att jag fortfarande är muskulös och behåller ungdomen :D:p

Hej

Samma för oss, vi har behandlats på exakt samma vis och till samma kostnad för vård, medicin och tandläkarbesök som övriga bybor enda sedan den allmänna sjukvårdsreformen på tidigt 2000-tal, det ska bli spännande att se hur det blir nu efter lagändringen, känner jag Isaanborna rätt så lär dom inte ändra något för vår del, dom bryr sig inte så mycket om det som beslutas i Bangkok.

Mvh isan lover

Hej

Samma för oss, vi har behandlats på exakt samma vis och till samma kostnad för vård, medicin och tandläkarbesök som övriga bybor enda sedan den allmänna sjukvårdsreformen på tidigt 2000-tal, det ska bli spännande att se hur det blir nu efter lagändringen, känner jag Isaanborna rätt så lär dom inte ändra något för vår del, dom bryr sig inte så mycket om det som beslutas i Bangkok.

Mvh isan lover
Nu blir det till att ta med den stora plånboken när ni reser. Ni måste kanske minska ner tiden därnere?

Nu blir det till att ta med den stora plånboken när ni reser. Ni måste kanske minska ner tiden därnere?

Hej

Vi löser ju försäkring som vanligt så inträffar något allvarligt så är det inga problem, men jag skulle faktiskt bli lite förvånad över om vi skulle bli behandlade annorlunda i år än tidigare år, i Isaan har man aldrig brytt sig så mycket om dom beslut som tas i Bangkok.

Mvh isan lover

Hej

Vi löser ju försäkring som vanligt så inträffar något allvarligt så är det inga problem, men jag skulle faktiskt bli lite förvånad över om vi skulle bli behandlade annorlunda i år än tidigare år, i Isaan har man aldrig brytt sig så mycket om dom beslut som tas i Bangkok.

Mvh isan lover
Nja, dom var ju först med att införa den nya kritiserade militära skolreformen, 1 år före övriga landet i delar av Isaan och 1 år före den trädde i kraft. :):):)

Tillbaka
Topp