DAGENS DUBBEL VM MED LEGOLAS

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tackar Legolas ja tar nog falangmaten ;) du vet ju att ja älskar allt från havet :-[
oroa dig inte ja tittar upp till dig i Juli o tar emot vinsten :thumbsup:
 
"legolas " sa:
V75 TÄVLING - 10 veckors

Följande tävling har jag handhaft under flera år hemma i Göteborg. Då var ju dragplåstret pengar på flera av den tidens deltagare. De fick alltså betala 100:- per skaft, och vinnaren tog allt. Vi brukade vara runt 20-25st, så det blev ett välkommet tillskott i pengakassan vid eventuell vinst. Nog om det, vi kör ju utan pengar, Visserligen så skulle vi kunna ha 1st boende i Sverige som upplät sitt bankkonto för inbetalningar av sagda 100:lapp. men det är upp till om vi får någon som anmäler sig till detta...

Spricker detta, så vi får väl köra med "äran" eller nåt liknande för den som vinner. Nu kommer jag att skriva upp regler och förutsättningar för Er, och hoppas att ni är positiva och vill ha en sådan här grej att se fram emot på lördagarna.

REGLER
- V75
- Vi tar ut hästar enligt följande. 1 valfritt lopp med 1 häst, ett valfritt lopp med 2 hästar, ett valfritt lopp med 3 hästar o.s.v. upp till ett valfritt lopp inom V75-spelet med 7 hästar.
- Om ens uttagna häst vinner, så får man i förstaläget oddset på den hästen (avrundat)
- Dessutom, har man 7 rätt, så får man 100 poäng, har man 6 rätt så får man 50 poäng och vid 5 rätt så får man 25 poäng.

Om frågor maila eller lägg ett inlägg bara. Nu skulle jag vilja att ni svarade: a) Vill vara med b) och om ni vill att vi löser det med en 100:lapp per deltagare.

Tacksam för Er respons, så jag vet om det är värt att jobba vidare med det. Vad det gäller dagens dubbel, så känner jag att det kanske är dags för något nytt. Något ntt som kan tända Er till nya stordåd. Och med eventuellt lite kulor i potten, så kan man också i stort sett komma undan dessa "bortglömda" inlämnade rader, då är man sugen på att vinna, och kommer säkert att lämna in sin travrad i god tid......

Hör av Er är ni snälla!!!
legolas


Ja e me Lego.........
 
Jag är också med om det är äran det gäller, naturligtvis. Men måste av praktiska skäl avstå om det gäller pengar. Äran räcker gott som morot för mig i alla fall.

Tack för allt jobb du lägger ner lego, och GRATTIS TILL MIDDAG MED LEGO OCH ALFA, GLIMTEN66. :clap_tranparent:
 
Grattis glimtberg,

Jag ställer gärna upp på ett spel med pengar. Kan tänka mig att spela om en hundralapp eller två...

Behövs det så ställer jag gärna upp med mitt bankonto, inga problem. Sicken dröm va! att vi vann miljonvinsten. Det skulle vara en kanondag om vi lyckades dra hem några hundra tusen...
 
Jag fattar inte riktigt. :-[
Läggs vinstpengarna i en pott så vi kan spela för dom veckan därpå eller är det så att den som vinner på lördagen tar hem pengarna sen ska man satsa nya veckan därpå?

Jag kan inte ett dugg om hästar el. V75. Men är sugen ändå på att vara med.
 
"ledarn " sa:
Pengarna läggs i en pott som segraren som har mest poäng efter 10 veckor tar hand om......

"Vi" kan inte vinna på detta spel, bara den som har mest poäng efter 10 veckor...

oh fan... Jag trodde vi skulle dela pengarna... då hoppar jag av. Delad glädje är dubbel glädje för mig.
 
"ledarn " sa:
Pengarna läggs i en pott som segraren som har mest poäng efter 10 veckor tar hand om......

"Vi" kan inte vinna på detta spel, bara den som har mest poäng efter 10 veckor...

Ok Tack för ett snabbt svar. Då ska jag fundera över dagen om jag är intresserad eller inte. För min del hade det var mer kul om man la en summa på en gång sen hade dom vecka för vecka.
 
Jag är gärna med... men jag hade nog hellre sett att vi spelar tillsammans och delar på den eventuella vinsten.. men jag gör som vanligt. jag böjer mig för majoriteten
 
I´m out, om det är spel om pengar och i denna spelform.

Hade det varit ett "spelbolag" där man går in med en grundinsats och sedan använder den insatsen i exempelvis 10 veckor och sedan delar på (den stora) vinsten, ja då hade jag varit intresserad.
 
"zMacen " sa:
I´m out, om det är spel om pengar och i denna spelform.

Hade det varit ett "spelbolag" där man går in med en grundinsats och sedan använder den insatsen i exempelvis 10 veckor och sedan delar på (den stora) vinsten, ja då hade jag varit intresserad.

Håller med zMacen... I'm out!
 
"Per Olav " sa:
Håller med zMacen... I'm out!


Håller med föregående två talare, I´m out också. Dels så spelar jag ogärna om pengar, dels så är det svårt praktiskt att fixa det trots vad du skriver, lego. Tyvärr! Men gäller det äran så: I´m in.
 
Jag är med på V75 men utan pengainsats som det ser ut för tillfället.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp