Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inget fel! Kameran luras av den ljusa bakgrunden. Med normala inställningar försöker en kamera alltid få bilden neutralgrå. Den här bilden kan säkert fixas i t ex Photoshop med skuggupplättning.
Inget fel! Kameran luras av den ljusa bakgrunden. Med normala inställningar försöker en kamera alltid få bilden neutralgrå. Den här bilden kan säkert fixas i t ex Photoshop med skuggupplättning.
Säkert en blå markis på båten också. Det ser så ut på färgerna i alla fall. Många mobiler har idag tekniken HDR som är ganska effektivt i dessa situationer. Du Lung-Nok vet säkert vad det är men skriver till andra läsare.
Det kameran gör i HDR är att ta flera bilder med olika exponering och sedan läggs bilderna ihop. Då kan få en snygg himmel utan att folk blir mörka i ansiktet.
Bra förslag men blir svårt i efterhand
Jag skrev ju om HDR i dagens mobiler men har ingen koll på om man kan använda/styra blixten i mobilen på det sätt du beskriver. Någon som vet?
Lite nyheter om den planerade färjelinjen mellan Chon Buri och Songkhla, starten för Seahorse Ferries Company blev ju försenad p.g.a pandemin, men nu ser dom ut att vara på gång igen.
Dessutom har en ny operatör dykt upp vid namn Marine Passion, dom ska öppna en linje mellan Chumphon till Ko Samui, Koh Phangan och Koh Tao.
På tal om färjor.
När jag gjorde en visa run och vi hade passerat (fjorden) mellan Ranong och Burma hittade jag denna.
Man kan undra hur den hamnat i Burma?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.