En sann buddhist?

Fina snubbar det där :laugh2:

Påminner ganska mycket om hur det var i dom katolska klostren på medeltiden. Där skänkte ochså folk en massa pengar så att munkarna kunde berika sig och syssla med skumma affärer.
När man lurar folk i religonens namn tycker jag nästan det är värre. Då kommer dubbelmoral och hyckleri in i bilden på samma gång.

Buddha vänder sig väl i sin grav när han ser hur många thailändska munkar utnyttjar folks dumhet. Dom flesta thailändare skänker väl ganska stora summor till tempen och finansierar den kriminella verksamheten.

BTT

Det här bygget lär vara sponsrat av en kvinna med onödigt mycket pengar

DSC_0340.webp

Den där Wilavan i artikeln försvarar sig med att hon blev kär. I vadå? Bilar och pengar förmodligen.

BTT

Den där Wilavan i artikeln försvarar sig med att hon blev kär. I vadå? Bilar och pengar förmodligen.

BTT
Vad hon gör bryr jag mig inte om ett dugg, det är vad de så kallade munkarna pysslar med och lurar naiva thailändare och faranger.

Jag skulle aldrig skänka något till templen här i byn eller stanna vid vägkanten för att ta upp munkar som viftar med händerna och vill äka med.

Jag köpte en liten guldfärgad budda för jag ville ha en i hyllan hemma.
Det är vad jag bidragit med till deras verksamhet.
Har dock sett munkar med rejäla buntar pengar.

Vad hon gör bryr jag mig inte om ett dugg, det är vad de så kallade munkarna pysslar med och lurar naiva thailändare och faranger.

Jag skulle aldrig skänka något till templen här i byn eller stanna vid vägkanten för att ta upp munkar som viftar med händerna och vill äka med.
Då ä vi nog ganska lika Stefan.....gillar inte såna gardingubbar.

Jag köpte en liten guldfärgad budda för jag ville ha en i hyllan hemma.
Det är vad jag bidragit med till deras verksamhet.
Har dock sett munkar med rejäla buntar pengar.
Här i min lilla stad hade vi en frikyrkopastor som åkte omkring med spritflaska i handskfacket på sin vräkiga amerikanare och raggade brudar.
Senare slog han sig ihop med det religiösa dansbandet Samuelssons.
Det är alltid bra med en täckmantel vare sig man är buddhist, kristen, Muslim eller katolik o.s.v.

Även en munk behöver väl ett skjut ibland?

BTT

Väldigt få människor som inte är mycket gamla och/eller sjuka saknar helt sexdrift, så att buddistiska munkar och katolska präster ska leva i celibat är osunt och löjligt hyckleri. Har svårt att bli upprörd över en munk som har sex med en vuxen kvinna, en katolsk präst som sätter på små barn är dock något alla borde bli upprörda över. Tyvärr verkar många högt uppsatta katoliker mest blivit upprörda över att prästerna åkte dit…..

Hej

Mvh isan lover
Hej

Mvh isan lover
Är du överraskad?

Tillbaka
Topp