F--n! Nu har man ställt till det.

 
Jag kan tänka mig att dom vill gå igenom proceduren och kanske vilken typ av narkos man skall ge. Det finns ju gas men man kan även sövas med narkosmedel intravenöst via infarten i armen. Jag mådde inte lika illa av den som när jag blev sövd på traditionellt sätt.
 
1638433540673.png


Januari 22 anno 2024!

Lite över 11dagar kvar till operation och den här veckan är den sista veckan att äta någon typ av fastföda, för från den 15:e januari är det endast flytande vätskor som Modifast, Nutrilett & frukter typ äpplen, päron, banan och apelsin körda i en blender för "Smoothies".
Och i sista veckan före operation, den 19:e är det igen dags att bli åderlåten och slösa på det blåa blodet inför operationen, av någon underlig anledning så verkar de inte veta vilken sort man härbärgerar i min kropp.
Med tanke på hur mycket av denna verkligt dyrbara vätskan som har avlevererats borde de ha en ruskigt hög tillgång av den, borde i alla fall inte finnas en gnutta brist av den.
Så nu! Blir det till att göra läkarkåren glad och ställa sig stolt till deras övertygelse som en ny"sk-ten"Trump anhängare klassar sig in på önskelistan om operationsvikt har anlänt!?. :p :laugh:

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Efter helgen så ligger man på bordet!

Men innan dess är det flera små saker som måste till, lämna blod(Gjort), ordna eller se om man kan få en taxiresa hem efter operationen, så man slipper att ta kommunala transportmedel hem.
Har pratat och appat över "Alltid Öppet" app, ang. taxiresor, men Ersta Sjh. säger nej!
De anser att min önskan om taxiresa inte är prioriterad?
Så istället har jag varit i kontakt med Danderyd Sjh. och Kirurgmottagningen där som remitterat mig till Ersta, där pratade jag med Kirurgsköterskan om att Ersta inte ger taxiresor, vilket sköterskan tyckte var underligt, men hon ordnade till så att jag åtminstone fick möjlighet att beställa en taxiresa hem efter operationen och när jag skulle bli utskriven från Ersta Sjh(Gjort).
Nu är det bara invänta timmarna som är kvar till "Op. Day"...

@JBK.Ltd.
Sen är det ju alla andra småsaker som ska till!!.
 
Senast ändrad:
1638433540673.png


Efter helgen så ligger man på bordet!

Men innan dess är det flera små saker som måste till, lämna blod(Gjort), ordna eller se om man kan få en taxiresa hem efter operationen, så man slipper att ta kommunala transportmedel hem.
Har pratat och appat över "Alltid Öppet" app, ang. taxiresor, men Ersta Sjh. säger nej!
De anser att min önskan om taxiresa inte är prioriterad?
Så istället har jag varit i kontakt med Danderyd Sjh. och Kirurgmottagningen där som remitterat mig till Ersta, där pratade jag med Kirurgsköterskan om att Ersta inte ger taxiresor, vilket sköterskan tyckte var underligt, men hon ordnade till så att jag åtminstone fick möjlighet att beställa en taxiresa hem efter operationen och när jag skulle bli utskriven från Ersta Sjh(Gjort).
Nu är det bara invänta timmarna som är kvar till "Op. Day"...

@JBK.Ltd.
Sen är det ju alla andra småsaker som ska till!!.

IMG-20240122-WA0000.jpeg
 
Stort Lycka till idag! Det kommer att bli kanon. :thumbsup:

Det blev inget!
Doktor B.H. ansåg att det var för kort tid att riskera eller ta en chans till operation p.g.a. mitt ätande av blodförtunnande tablett.
Dr på Danderyd Sjh(Hemostascentrum) har sagt till mig att 24tim. före operation är okej(vilket jag följde) att sluta inta tabletterna, Men Doktor B.H. på Ersta Sjh. vill ha 48 + tim. utan tabletter.
Så hemskickad med väntan på ny operationtid och skuldkänslor över att jag har gjort något fel.
Hemkommen, så plockades alla tillgängliga papper ang. förberedelser inför operation från Ersta sjh. fram och inget i texten talar om tider för "när" intag av Eliquis ska upphöra...

@JBK.Ltd.

Men tack!
Ni alla som tog er tid och ge mig en :thumbsup:
 
Det blev inget!
Doktor B.H. ansåg att det var för kort tid att riskera eller ta en chans till operation p.g.a. mitt ätande av blodförtunnande tablett.
Dr på Danderyd Sjh(Hemostascentrum) har sagt till mig att 24tim. före operation är okej(vilket jag följde) att sluta inta tabletterna, Men Doktor B.H. på Ersta Sjh. vill ha 48 + tim. utan tabletter.
Så hemskickad med väntan på ny operationtid och skuldkänslor över att jag har gjort något fel.
Hemkommen, så plockades alla tillgängliga papper ang. förberedelser inför operation från Ersta sjh. fram och inget i texten talar om tider för "när" intag av Eliquis ska upphöra...

@JBK.Ltd.

Men tack!
Ni alla som tog er tid och ge mig en :thumbsup:
Så jäkla surt! Hoppas att du får en ny tid med det snaraste!
 
Det var väl alldeles på tok att det inte var doktorn som skulle operera som gav förhållningsorder inför operationen. :(

Hela tiden har han varit som en fjäril som flyger till hö. sen till vä., upp, ner.
Vid konsultering så nämns flera alternativ och möjligheter till och när intag ska sluta.
Tillslut blir man bara snurrig och lite stänger av hörseln... :laugh:

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


28 Februari!

IMG-20240122-WA0000.jpeg


Om inget olyckligtvis skulle nu kunna hända, så kommer jag sluta inta all slags medicin tre dygn innan operationen, tänker f--n inte åka på en likadan snyting som i måndags den 22:a januari och bli nekad en behandling på grund av för "Kort" tid orsak.

@JBK.Ltd.
Nya tag och inspiration!..:monkey:

Here i go again!!


Del två i sjukhusdramat och ett steg närmare "GBP".


@JBK.Ltd.
 
Tror dessa personer får lite fel vägledning också. Säga till en ”tjockis” att äta mindre och springa mer för tänk på kalorierna, är dömt att misslyckas redan på startlinjen.
Tyvärr så det oftast går till.
Nää, efter vad jag fått veta så börjar "tjockisen" med att ljuga för läkaren samt även dietisten, dessa två som borde vara hans bästa kamrater i kampen mot fetman och dålig hälsa. Har man genomgått en utredning om huruvida fetman har orsak i ämnesomsättningrubbningar och där inte funnit något, så sitter problem i skallen/viljan på tjockisen, att inte inse att kalorier samt avsaknad av motion är orsaken.Mitt ex jobbar just med obesitas, Varje dag så ljuger patienterna om sitt födo/godisintag, de helt enkelt ljuger för sig själva
 
Senast ändrad:
Nää, efter vad jag fått veta så börjar "tjockisen" med att ljuga för läkaren samt även dietisten, dessa två som borde vara hans bästa kamrater i kampen mot fetman och dålig hälsa. Har man genomgått en utredning om huruvida fetman har orsak i ämnesomsättningrubbningar och där inte funnit något, så sitter problem i skallen/viljan på tjockisen, att inte inse att kalorier samt avsaknad av motion är orsaken.Mitt ex jobbar just med obesitas, Varje dag så ljuger patienterna om sitt födo/godisintag, de helt enkelt ljuger för sig själva
Jo så är det oftast, bara att gå till sig själv o där finnes inga brister... :rolleyes: . En "räv" fälla och språnget över blir bara större o större så länge tröst o ångest ska råda tillsammans...Att få dagen att gå än't så lätt i kokongen, men en nykläckt fjäril med nya ögon kan se tillbaka o skratta åt eländet. Livet än't svårare än så om förutsättningarna finnes:wai:.
 
 
 
Tillbaka
Topp