F--n! Nu har man ställt till det.

 
Kan bara hålla med, det låter naturligtvis inte klokt att skära sönder organ som är helt friska. Men man förstod att det är oerhört svåra saker och att kämpa mot sin egen biologi är inte lätt.
Tror dessa personer får lite fel vägledning också. Säga till en ”tjockis” att äta mindre och springa mer för tänk på kalorierna, är dömt att misslyckas redan på startlinjen.
Tyvärr så det oftast går till.
 
Tror dessa personer får lite fel vägledning också. Säga till en ”tjockis” att äta mindre och springa mer för tänk på kalorierna, är dömt att misslyckas redan på startlinjen.
Tyvärr så det oftast går till.
Fast just det där kaloriräknandet tyckte jag att "experterna" i programmet var väldigt kritiska till. "Viktväkteriet" duger nog för viktnedgång, men på något sätt måste man få kroppen att acceptera den nya, lägre vikten.

Kaloriräknandet fungerar garanterat för viktnedgång, empiriska studier är entydiga:
untitled2.jpg
 
1638433540673.png


Är på Danderyds sjh. för ett besök hos Dr Blood.

IMG_20230919_085358.jpg


Ett planerat möte ang. mitt ätande av medicinen Eliquis blodförtunnande som jag fick efter min första operation när jag fick lungödem/propp i vä. lunga.
Så frågan kvarstår i slutänden, äta eller inte! Återkommer när mer information är införskaffats...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Är på Danderyds sjh. för ett besök hos Dr Blood.

IMG_20230919_085358.jpg


Ett planerat möte ang. mitt ätande av medicinen Eliquis blodförtunnande som jag fick efter min första operation när jag fick lungödem/propp i vä. lunga.
Så frågan kvarstår i slutänden, äta eller inte! Återkommer när mer information är införskaffats...

@JBK.Ltd.
1638433540673.png


Dr Nina, är överlag mycket nöjd med mina blodresultat och ser en fortsatt intag av Eliquis i samma mängd.
I slutänden, blir det fram tills Ersta sjh har satt kniven i mig och genomfört GBP, sen vill hon innan året tar slut ha en telefonkontakt eller när det nya året har startat ett personligt möte.
Och därefter tas beslut om ätande av blodförtunnande, väl hemkommen så satt jag mig ned och tog ett blodtryck, med ett glädjande besked "Sys 124/83 Dis", men jag måste då också ta mig i kragen att komma ner till min operationsvikt på 115kg så den blir av i snar framtid...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Dr Nina, är överlag mycket nöjd med mina blodresultat och ser en fortsatt intag av Eliquis i samma mängd.
I slutänden, blir det fram tills Ersta sjh har satt kniven i mig och genomfört GBP, sen vill hon innan året tar slut ha en telefonkontakt eller när det nya året har startat ett personligt möte.
Och därefter tas beslut om ätande av blodförtunnande, väl hemkommen så satt jag mig ned och tog ett blodtryck, med ett glädjande besked "Sys 124/83 Dis", men jag måste då också ta mig i kragen att komma ner till min operationsvikt på 115kg så den blir av i snar framtid...

@JBK.Ltd.
1638433540673.png


Uppdatering, av onyttigt information!

Börjar närma mig Ersta sjh. och deras önskemål om en operationsvikt på 115,0kg.
Jag, har enligt min senaste investering en elektronisk våg uppmätt 121,9kg och med detta resultat genererar ett svar på 6,9kg kvar att förpassas till forntiden och närma mig ett operations datum.
Orsak till investering av digitalt viktvertyg är att det analoga viktverktyget visade olika vikter oavsett hur man än 0 ställde verktyget..

@JBK.Ltd.
Snart där, inte ännu, men snart!
 
1638433540673.png


Uppdatering, av onyttigt information!

Börjar närma mig Ersta sjh. och deras önskemål om en operationsvikt på 115,0kg.
Jag, har enligt min senaste investering en elektronisk våg uppmätt 121,9kg och med detta resultat genererar ett svar på 6,9kg kvar att förpassas till forntiden och närma mig ett operations datum.
Orsak till investering av digitalt viktvertyg är att det analoga viktverktyget visade olika vikter oavsett hur man än 0 ställde verktyget..

@JBK.Ltd.
Snart där, inte ännu, men snart!
Kämpa på, du klarar det. Modifast är inte gott men gör nytta.
 
eurojackpot636fd884e7212~2.jpg


En stackare i europa vann idag 14,070,000Sek på Eurojackpot 5 + 1 i sifferväg och ingen fick fullpott d.v.s. 5 + 2 så den går vidare till fylla på till oss andra som vill eller önskar att livet ska bli mindre bekymmersamt.

Vad skulle ni göra med alla dessa slantar??

Själv skulle jag nog fan göra nått korkat inköp till mig själv, som efteråt skulle bli en huvudvärk över varför hellskotta köpte jag den/detta.
Men största huvudvärken är nog planeringen om var ska slantarna placeras i för bästa återbäringen för kommande ålderdom/pension.
Men jag får nog vänta på den glädjen i minst 10 veckor, det är i alla fall så länge min eurojackpot rad är vid liv.

@JBK.Ltd.
 
eurojackpot636fd884e7212~2.jpg


En stackare i europa vann idag 14,070,000Sek på Eurojackpot 5 + 1 i sifferväg och ingen fick fullpott d.v.s. 5 + 2 så den går vidare till fylla på till oss andra som vill eller önskar att livet ska bli mindre bekymmersamt.

Vad skulle ni göra med alla dessa slantar??

Själv skulle jag nog fan göra nått korkat inköp till mig själv, som efteråt skulle bli en huvudvärk över varför hellskotta köpte jag den/detta.
Men största huvudvärken är nog planeringen om var ska slantarna placeras i för bästa återbäringen för kommande ålderdom/pension.
Men jag får nog vänta på den glädjen i minst 10 veckor, det är i alla fall så länge min eurojackpot rad är vid liv.

@JBK.Ltd.
Vet precis vad jag skall göra när jag löser ut min ”Euro Jackpot”. Har ju inte vunnit den på något lotto utan jobbat mig till den själv :)
 
1638433540673.png


Lite mellantid!
Ville bara nämna att vikten går åt rätt håll igen efter att ha legat och pendla runt en och samma vikt, i slutänden är och blir det en ren frustration över att inte ha den där jämna nedgången viktmässigt, men i alla fall så är jag och den digitalavågen överens igen och nästan blivit vänner.
Så det som är kvar att "skala" av, är sex kilo till så man kan kliva in i ringen igen och det har också bidragit med anings bättre flås och att inte bli andfådd lika fort som tidigare(det kommer från en "rökare"i femtioett (51) år.)), vad jag menar är att det inte finns hinder som skrämmer mig, men det betyder inte heller att jag godtar utmaningen, möjligtvis överväger om/eller den ska genomföras.
Sport och kroppsligt utförande lämnar jag gärna och fortfarande över till dem som har givit sitt liv till sporten de utför och skulle polis av någon anledning vilja ha tag i mig så lämnar jag inte platsen, orsaken är de har bättre kondition än vad min kropp kan uppnå/ge i en test på Bosön Idrottsfolkhögskola, tillhör dem som gärna hejar på när sport utövas...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Så där ja!
En liten snabbuppdatering, jo, idag(fredag)så lämnade jag in ny vikt till Ersta sjh. och fick tillbaka denna information efter vikt inlämning :
Screenshot_20231020-094553~3.png


Och ca. 35 - 40min. gått, så kom nr. 2
Screenshot_20231020-100314~3.png


Så snart som två år sen man blev remmiterad från Kirurgen på Danderyd Sjh. till kirurgen på Ersta Sjh.och deras gastriala enhet.
Känner en liten nervositet med tanke på att jag ville få det gjort, Nu!, och tillbaka i jobbet, med kanske en risk att gå sönder igen.
Men läkandet är klart och kroppen är möjligtvis redo för kommande misshandel :laugh2: , men allt är ju för att jag ska bli hel igen börja fungera normalt och ha en chans att sluta arbetslivet på topp, för en sak är säker att någon svart "plump" blir det inte inför kommande pensionering, även fast knopp och känslor säger kliv av råtthjulet.

@JBK.Ltd.
(120,5kg = 5,5kg kvar till op.vikt.)
 
1638433540673.png


Så där ja!
En liten snabbuppdatering, jo, idag(fredag)så lämnade jag in ny vikt till Ersta sjh. och fick tillbaka denna information efter vikt inlämning :
Screenshot_20231020-094553~3.png


Och ca. 35 - 40min. gått, så kom nr. 2
Screenshot_20231020-100314~3.png


Så snart som två år sen man blev remmiterad från Kirurgen på Danderyd Sjh. till kirurgen på Ersta Sjh.och deras gastriala enhet.
Känner en liten nervositet med tanke på att jag ville få det gjort, Nu!, och tillbaka i jobbet, med kanske en risk att gå sönder igen.
Men läkandet är klart och kroppen är möjligtvis redo för kommande misshandel :laugh2: , men allt är ju för att jag ska bli hel igen börja fungera normalt och ha en chans att sluta arbetslivet på topp, för en sak är säker att någon svart "plump" blir det inte inför kommande pensionering, även fast knopp och känslor säger kliv av råtthjulet.

@JBK.Ltd.
(120,5kg = 5,5kg kvar till op.vikt.)

1638433540673.png


En liten uppdatering!
Kanske är målet möjligt att hinna fram till operationsvikt på 115kg med typ fjorton dagar kvar, för nu på förmiddagen när man ställde sig på vågen så visade den ett lite glädje besked på 119,3kg.
Så under fortsatt matintag och förutsättningar för att vad kunniga säger om hur fort man bör rasa i vikt är i mina ögon är endast personen som ska utföra jobbet att bli av med detsamma vikt...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


En liten uppdatering!
Kanske är målet möjligt att hinna fram till operationsvikt på 115kg med typ fjorton dagar kvar, för nu på förmiddagen när man ställde sig på vågen så visade den ett lite glädje besked på 119,3kg.
Så under fortsatt matintag och förutsättningar för att vad kunniga säger om hur fort man bör rasa i vikt är i mina ögon är endast personen som ska utföra jobbet att bli av med detsamma vikt...

@JBK.Ltd.
Kör en två veckors vattenfasta. Tufft men effektivt och jäkligt nyttigt ;)
 
1638433540673.png


119,5kg mättes det till hos Ersta Sjh.

Under förhoppningen att detta möte idag med Dr. B. H. är och kommer bli mitt nästsista möte innan den verkliga händelsen kommer att ske, d.v.s min "Gastric bypass" för att eliminera mitt elände som jag har haft under de senaste åren som har varit ett bekymmer med sura uppstötningar och magsyra som läcker upp i matstrupen när man ligger ner.
Då mina två bukoperationer blev utförda som involverade både grovtarm(cancer) & magmunsbråck(efter 30år gick sönder under pågående cytostatika behandling) 2021.

Men i alla fall, nu har man äntligen hamnat på listan för operation, yeeaah!! och det innebär att någonstans mellan (6)séx till (8)åtta veckor så bör operationsalen med operationsbordet dyka upp som en välkomnande "Hägring" någonstans på horisonten.
Så utan att skämmas så har klockan börjat sin nedräkning till "Nollpunkten", för övrigt var Dr B. nöjd med den nuvarande vikten och önskade fortsatt nedgång av den samma till enligt honom önskad op-vikt på 115kg, sköterskan klämde till med att jag inte blir utkastad i fall jag inte hinner fram till op-vikten.
Jo! En sak till, Dr.B. sa att jag inte är ett komplicerat fall(förutom i huvudet :laugh:) när det kommer till själva operationen "GBP", det han hade lite bekymmer över är mina tidigare läkta delar som gjordes innan och enligt honom kan finnas "ärr" & "samman växt".

Så det är bara att fortsätta med det jag har hållit på med under det senaste året.
Tills inkallande till "slakt" ramlar ner i brevlådan...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Efter återbesök nu i november, så har jag blivit uppdaterad till ytterligare två besök hos Ersta sjh. i december månad, första med dietisten och fysioterapeuten, den andra kommer veckan efter och det blir med Dr Narkos och Kirurgsköterskan.
Vilket i sin tur genererar en annan anledning till varför? jo, ett datum är valt för det slutliga arbetet (22/01-24) av min GBP...
Gastric_Bypass_Illustration2.jpg

Så det här är vad jag har att se framemot och gladare avslut på allt som har varit irriterande...

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Efter återbesök nu i november, så har jag blivit uppdaterad till ytterligare två besök hos Ersta sjh. i december månad, första med dietisten och fysioterapeuten, den andra kommer veckan efter och det blir med Dr Narkos och Kirurgsköterskan.
Vilket i sin tur genererar en annan anledning till varför? jo, ett datum är valt för det slutliga arbetet (22/01-24) av min GBP...
Gastric_Bypass_Illustration2.jpg

Så det här är vad jag har att se framemot och gladare avslut på allt som har varit irriterande...

@JBK.Ltd.
Jag håller tummarna att det ska gå bra men varför ska du träffa Doktor Narkos och kirurgsköterskan innan operationen?
 
 
 
Tillbaka
Topp