F--n! Nu har man ställt till det.

 
IMG_20240229_030357~2.jpg


Då så!
Nu, é man klar för resten av tävlingen, få ur all bedövningen ur kroppen och flyttas till avd. så de ser att man fungerar normalt för att bli hemskickad.

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Efter mycket om och men!
Nu, är det utfört, min gastricbypass har blivit av och mina sura uppstötningar har upphört helt och hållet.
Jag, kom till Ersta sjh. på onsdagen kl. 07:00 och blev inregistrerad, ungefär en timme senare(har inte exakt tid)var man ombytt i sjukhuskläder och klar för operation och sköterskan hade satt en kanyl i handen.
Det tog inte lång tid innan blev uppkallad och påvisad operationssal där inne fanns alla sköterskor och anestesiläkaren som skulle släcka ljuset för mig.
Han började med att känna på ryggraden var någonstans han skulle införa bedövningen(Epidural, samma som för gravida)och efter han hade installerat den, så gick det fort.
En fick lägga sig ner på operationsbordet och blev inpassad som man inte skulle lyckas med någon ofrivillig rörelse, kände att epiduralen gjorde sin effekt och därefter gick det med "F1" fart en av sköterskorna kom med en spruta och kopplade upp den på min insatta kanyl i handen, det sista jag hörde henne säga var "Du kommer känna dig lite berusad & dåsig" därefter var det den där klassikern, Tack och godnatt för min del i alla fall.

IMG_20240301_211230~2.jpg


IMG_20240301_211154~2.jpg


Enl. Dr Håkansson så var det han och en annan Dr som arbetade på mig i cirka tre och halv timme, det som gjorde mig lite speciell är och var mina tidigare operationer som blivit utförda, han nämnde att han kunde se deras jobb och olika sammanväxningar som försvårade men inte komplicerade arbetet som skulle bli av.
Men i alla fall, för att göra en historia kort, nu, är jag hemma igen och känner inga sura uppstötningar och andra saker som gjorde mitt liv "surt" så att säga och nu är det bara återhämtning kvar och "tillfrisknandet" för återgång till normalt levande.
Det kommer bli många soppor och lätt äten mat för de två till tre kommande veckorna...


@JBK.Ltd.
 
Senast ändrad:
1638433540673.png


Efter mycket om och men!
Nu, är det utfört, min gastricbypass har blivit av och mina sura uppstötningar har upphört helt och hållet.
Jag, kom till Ersta sjh. på onsdagen kl. 07:00 och blev inregistrerad, ungefär en timme senare(har inte exakt tid)var man ombytt i sjukhuskläder och klar för operation och sköterskan hade satt en kanyl i handen.
Det tog inte lång tid innan blev uppkallad och påvisad operationssal där inne fanns alla sköterskor och anestesiläkaren som skulle släcka ljuset för mig.
Han började med att känna på ryggraden var någonstans han skulle införa bedövningen(Epidural, samma som för gravida)och efter han hade installerat den, så gick det fort.
En fick lägga sig ner på operationsbordet och blev inpassad som man inte skulle lyckas med någon ofrivillig rörelse, kände att epiduralen gjorde sin effekt och därefter gick det med "F1" fart en av sköterskorna kom med en spruta och kopplade upp den på min insatta kanyl i handen, det sista jag hörde henne säga var "Du kommer känna dig lite berusad & dåsig" därefter var det den där klassikern, Tack och godnatt för min del i alla fall.

IMG_20240301_211230~2.jpg


IMG_20240301_211154~2.jpg


Enl. Dr Håkansson så var det han och en annan Dr som arbetade på mig i cirka tre och halv timme, det som gjorde mig lite speciell är och var mina tidigare operationer som blivit utförda, han nämnde att han kunde se deras jobb och olika sammanväxningar som försvårade men inte komplicerade arbetet som skulle bli av.
Men i alla fall, för att göra en historia kort, nu, är jag hemma igen och känner inga sura uppstötningar och andra saker som gjorde mitt liv "surt" så att säga och nu är det bara återhämtning kvar och "tillfrisknandet" för återgång till normalt levande.
Det kommer bli många soppor och lätt äten mat för de två till tre kommande veckorna...


@JBK.Ltd.
Hej @JBK.Ltd.
Äntligen är operationen utförd :thumbsup:. Jag hoppas att det blir bra för dig :thumbsup: .@eirkar
 
1638433540673.png


Så där ja!
Under förutsättning och förhoppningar att inga fler knivar kommer att utsätta kroppen för mera ondo, så kan jag meddela att idag 28 Mars 2024 har det sista skärande i min kropp utförts.

IMG_20240328_115151.jpg


Mer kommer längre fram...

@JBK.Ltd.

Så! Lovade lite mer info.

Den 28:e Feb. så låg jag på "slaktbänken" för att få ordning på det arbete som Danderyd inte kunde ta hand om.
Kl. 07:00 anlände jag till Ersta och knappt en timme senare var jag ombytt för operation och låg på operationsbordet för min gastricbypass.
Efter en tre & halvtimmes bökande av dr B & dr H,, så kände de sig nöjda och jag skickade till uppvaket, väl där så var det inget typ ligga kvar i säng utan upp och se till att man hade någon typ av "mobilitet" inför hemgång.
Och samtidigt efter visad rörlighet, så var det direkt march till köket/kaffiterian och beställa någon typ av lätt äten mat typ youghurt eller liknande och vätskor, dom vill att man ska dricka en & halv till två liter, dygn.
Samtidigt skulle man uppfylla vissa kroppsliga krav, att kunna tömma urinblåsan utan hjälp av katetern(vilket jag misslyckades med), så de demonterade katetern under första dygnet och kollade min blåsa med ultraljud för att se hur mycket fylldes på, eftersom jag hade lite problematiskt med vatten verket, så togs beslutet att åter installera katetern, så det blev ytterligare ett dygn hos Ersta sjh och under natten till dygn två så tömde jag blåsan med närmare två liter urin.
Senare samma dag, så kom även tarmen igång och den tömdes på sitt, så även blåsan.
När de såg att det verkar fungera så blev man hemskickad med information om hur man ska tänka och ta hand om vad man har blivit utsatt för och för mig så gick man in med full styrka och vigör att detta är bara är "Easy peasy, lemon squeezy", men ack vad man bedrog sig.
Efter en två veckor, så kom bakslaget efter intagande av flytande drycker och soppor.
Vad som uppenbarades var ett "illamående" av dess like, vad än som stoppades i mun och svaldes, inom tio minuter till en kvart kom allt som inmundigats upp och en inte "hungrig" känsla inföll, detta höll på i ungefär två veckor.
Men det som gjorde mig mest orolig var att jobbet som doktor gjorde skulle gå sönder.
Men i alla fall, efter alla fadäser och annat så har jag börjat med att äta mat, men jag är orolig och har nervositet över vad jag kan äta, så jag känner mig som en nybörjare på vad som kan ätas och måste lära mig att äta på ett nytt sätt.
Jag har provat thaimat och det funkar, har varit provat Kebab(med ett Nej), så det är inte bara att gasa på, utan sakta men säkert hitta en rätt och bra lösning...

@JBK.Ltd.
 
Oh my Buddha!

Min Hammarby IF(visar möjligtvis hur slutet blir för laget när säsongen är över.) mugg gick sönder för en vecka tio dagar(Handtag fallerade) sedan och en blev tvungen att införskaffa ny mugg, den tidigare leverantören hade den inte på hyllan så det blev till att göra ett sök på nätet.

IMG_20240422_124617.jpg


IMG_20240422_124632.jpg


Så det blev en liten "Nostalgitripp", men jag hittade inte mugg med Esso logo & Tigern, så det får bli denna istället så man kan hälla i sig kaffet tillräckligt fort och effektivt.
Är det någon som har en susning om vad karaktären heter eller kallas, har själv förträngt det p.g.a. ålders amnesia?!

@JBK.Ltd.
 
Nu är det dags att byta ut min bild på en Ambulans kommer körandes.

1638433540673.png


Till denna istället
twotrucks.jpg


Och orsaken är att torsdagen 2:a Maj i nödets år 2024, så åter gick jag till att börja arbeta igen.
Dock med endast 50% aktivitet med tanke från min lokala doktor som har varit involverad och med mig sedan starten ang. mina kommande operationer sen 2021 och har övervägt antingen eller när det kommer till sjukskrivning, så har han och följt min utvecklingen sjukdomsbild.
Dr M. utgår ifrån information från 1177 och Erstas pappershög de skickade med mig efter operationen 28:e Feb., så upp till nu är så ligger en hägring framför mig och utvärdering i hur det känns i framtiden.

@JBK.Ltd.
 
twotrucks.jpg


Elva(11) dagar har rusat iväg i återgång till arbete, fyra timmar om dagen och även lyckas skicka in första tidrapporten till tjejen som sköter utbetalningen av lönen.
Det svåraste har nog tusan varit att vända tillbaka dygnet till normala tider för att vakna upp och ta sig jobbet på rätt tid, men med alla omställningar & omständigheter så känns det helt okej att vara tillbaka på jobb och vara social med arbetskamrater igen och framförallt få bort "Latmasken" som har härbärgerat i kroppen de senaste åren. :laugh:
Ja, jo! Har ju besökt arbetsplatsen lite då och nu under sjukskrivningen, just för att lämna lite information och hålla kontakt med chefer och grabbarna/tjejerna.
Och nu i gångna veckan så hade jag telefonkontakt med min lokala doktor och vi hade ett givande samtal över hur min sjukskrivning ska fortsätta, han föreslog att från och med 27:e maj lägger jag på ytterligare 2 tim. på mina nuvarande 4 tim. till vilket innebär 6 tim. långa arbetsdagar istället och detta ska jag göra fram till midsommar veckan som gör att jag den 17:e Juni är officiellt inte sjukskriven längre och ska kunna jobba till 100% utan några hinder.
Men han, doktorn, påpekar också att jag inte ska utföra kroppsliga rörelser som kan skada det senaste arbetet som Ersta sjh. utfört på mig.
Måste tillägga att vid senaste och förhoppningsvis sista läkarintyget, så hörde min handläggare på Försäkringskassan av sig och ställde nyfikna frågor om och hur min fortsatta sjukskrivning ska utföras, jag sa & hoppades på att min sjukskrivning tar slut som min doktor har planerat och beskrivit i det inskickade läkarintyg
(Fick sms, om forsatt sjukskrivning är godkänd).
Och med detta sagt och skrivet så är jag inte längre en börda för det svenska skyddsnätet vi en gång i tiden byggt upp i fall att något illa skulle hända en person.

@JBK.Ltd.
På bättringsvägen! ;)
 
Senast ändrad:
twotrucks.jpg


Phuu!
Nu har det gått en längre period/tid sen en var inne i tråden och skrev något ointressant för er nyfikna.
Efter det sagda om sjukdomen(vilket är ett minne blott)så har åter acklimatisering till jobbet gått över förväntan bra och känslan av att kunna använda kroppen utan några typiska bekymmer.
Sen att man måste åter kalibrera minnet med alla adresser, vägar med pågående påverkan och allt annat som tillhör "chaufförs yrket" är smällar man får ta och slösa lite extra tid på, eller som det heter i data världen "Rebota" softvaran. :D
Men så fortsätter ju livet vidare och födelsedagar kommer och går, likaså idag.

Så med solig hälsning från Fjollträsk!
@JBK.Ltd.
 
twotrucks.jpg


Phuu!
Nu har det gått en längre period/tid sen en var inne i tråden och skrev något ointressant för er nyfikna.
Efter det sagda om sjukdomen(vilket är ett minne blott)så har åter acklimatisering till jobbet gått över förväntan bra och känslan av att kunna använda kroppen utan några typiska bekymmer.
Sen att man måste åter kalibrera minnet med alla adresser, vägar med pågående påverkan och allt annat som tillhör "chaufförs yrket" är smällar man får ta och slösa lite extra tid på, eller som det heter i data världen "Rebota" softvaran. :D
Men så fortsätter ju livet vidare och födelsedagar kommer och går, likaså idag.

Så med solig hälsning från Fjollträsk!
@JBK.Ltd.
Grattis på födelsedagen :)
 
1638433540673.png


Då var det dags för den här bilden igen!.

IMG_20240724_093221.jpg


Ska till den där "Tandhygenisten" kolla ifall garnityret är upp till standard eller måste en rekonstruktion införas i planen av hälsosamma skäl för "pliggarnanas" hållbarhet livet ut?!

@JBK.Ltd.
 
1638433540673.png


Då var det dags för den här bilden igen!.

IMG_20240724_093221.jpg


Ska till den där "Tandhygenisten" kolla ifall garnityret är upp till standard eller måste en rekonstruktion införas i planen av hälsosamma skäl för "pliggarnanas" hållbarhet livet ut?!

@JBK.Ltd.

Sådär då!
Då var man klar med tandhygenisten för den här gången, men hon var väldans angelägen om att en skulle komma igen om ca. två månader.
Men näe!
Inte då, jag tyckte det var alldeles för nära inpå, så nästa gång blir i november/december vi träffas, sen kommer ju ordinarie tandläkare också att kontakta mig nu på höstkanten för en träff angående möjliga reparationer som kanske har uppstått.
Nu vill jag att bedövningssalvan släpper sitt grepp så man kan stoppa truten full med ris och kalops.


@JBK.Ltd.
 
twotrucks.jpg


I torsdags runt lunchtid så var jag ner i nybygget av "Förbifart Sthlm" på Skärholmsidan av bygget och levererade en byggställning som de ville ha.

Här kör vi (jag eskorterad) ner i en av blivande uppfarterna på skärholmsidan av "Förbifart Stockholm".
IMG_20240801_104455.jpg


Utan problem på den korta sträckan så är vi säkert 25-30m under marken.
IMG_20240801_104855.jpg


Och efter min gjorda leverans av byggställning så blev jag utsläppt vid Kungens kurva och (syns inte på bild) Heron City biograf palatset till höger.
IMG_20240801_110242.jpg


Nerfart Skärholmsvägen 181 och utfart Kungens kurva, coolt va!?!

@JBK.Ltd.
 
 
 
Tillbaka
Topp