Varning känsliga personer bör inte läsa detta...
..hee, behöver du nog inte oroa dig för, de flesta här är nog oljade nog!
Måste bara få flika in en sak, rubriken "Facebook gör mig spyfärdig", speglar inte ditt inlägg.
Det är ju inte FaceBooks fel att du är spyfärdig, det är ju användarna av FaceBook som gör dig spyfärdig och då kan jag ju samtidigt förmedla till alla andra som anser i denna post att Facebook gör dig spyfärdig samma budskap.
Man måste alltid förstå att det är "användaren" av en Internetapplikation som har ansvaret för vad de använder applikationen till och inte häva hur sig saker och ting som inte är sant.
Det är låneföretagens fel att många hamnar hos kronofogden, det är skolans fel att barnen inte lär sig osv.
Man kan inte skylla på FaceBook att vissa användare använder FaceBook i fel syfte och FaceBook har miljoner användare och att alltid kunna stoppa allt är omöjligt i realtid, FaceBook är i realtid, tänk på det.
Med de krav de har på sig att alltid respektera den personliga integriteten men samtidigt vara en öppen global plats för alla människor samt funktion för miljontals människor som funnit jobb, vänskap, sammhörighet och kärlek och som faktiskt många gånger fört människor samman och överbryggat meningsskiljaktigheter, och skapat broar mm, får man faktiskt ge en eloge.
Facebook är ett media som alla hackers älskar att hacka och FaceBook har ett helsike hela tiden att balansera mellan att vara ett slutet eller öppet forum för hela världen.
FaceBook har skapat gemenskap, relationer, överbryggat fientlighet, skapat förståelse, skapat grupper av medkänsla, givit människor utan talan frihet att tala fritt, öppnat våra sinnen för oegentligheter i slutna länder, öppnat möjligheter för demokrati.
Se Burma ett exempel på FaceBook, de kan inte längre gömma sig, diktaturen har äntligen fått ge sig och i en framtid kanske vi får se ett Burma i frihet och då har de en arkepilag som är grym, väster om den smala remsan ni vet, med tusentals paradisöar som är orörda och då är Thailand history.
FaceBook är en nagel i ögat på diktaturer, FaceBook har skapat en global gemenskap där alla har rätt att uttrycka sig och att förmedla samt visa omvärlden och dela med oss, är det inte det vi alla vill.
FaceBook tar inget ansvar för ert ansvar, jag/du själv kan välja precis vad jag/du vill se och inte se, skriva och inte skriva, läsa och inte läsa, det är upp till mig/dig/oss, lägg inte ansvaret på FaceBook.
Lyco