Så det är helt ok att mobba din unge om han vill spela basket när alla andra ungar lirar fotboll? Eller han gillar ett band som inte de andra barnen gillar? Hela klassen lämnar när han kommer in, i matsalen lämnar alla elever eller går till andra sidan, när han går ut på fotbollsplanen så slutar ungarna spela. Detta är precis samma princip som du själv sa att ni tillämpade mot ett fåtal av era kollegor. Jag hoppas innerligt att något sådant aldrig inträffar och jag kan lova att du ser rött om det skulle inträffa.
Klart som fan ni hade trivsel. Tror även en del fångvaktare på koncentrationsläger skämtade och trivdes även om inte alla gjorde det. Misären drabbade ju någon annan...
Att mobbningen kvävdes i sin linda är ren lögn, du har själv sagt att ni fryste ut era kollegor, underminerade dem i deras arbete och körde iväg inhyrd personal (som även dessa faktiskt var era kollegor!). Har själv varit både konsult och fastanställd på företag och oavsett vilken sida jag varit på så betraktar jag alla som mina kollegor, fackliga eller inte, inhyrda eller inte, chefer eller sommarjobbare. Tydligen är det något som inte överensstämmer med er fackpampars värdegrund där människor har olika värde baserat på deras politiska åskådning.
Jag vill inte ha lata kollegor som åker snålskjuts på mitt arbete, facket brukar hjälpa dessa så de inte går att sparka. Jag visar dem likförbannat hur man ska göra eftersom att jag inte är ett sadistiskt svin som njuter av att se andra misslyckas. Även när jag fått jobba med människor jag inte alls tyckt bra om har jag ändå ställt upp tillräckligt för att deras arbete inte skulle bli lidande. Det är inte för att jag skulle vara någon direkt bra människa, det är snarare för att även om jag har brister så finns det fortfarande gränser jag aldrig skulle gå över.
Men ska vi köra omvänt på ditt snack om snålskjuts är det dags att sparka ut många LO-medlemmar från arbetsplatserna, alla lata, alla som är sämre på sitt jobb, alla som är sjuka och äldre/långsammare än 20åringarna. Ja listan kan göras lång. Finns även forskning och statistik där det är en minoritet som är de mest lönsamma, en större massa som typ inte spelar någon roll om de stannar eller inte utan det går jämt upp för företaget och sedan bottenskrapet som inte riktigt bidrar.
När jag var 19-20 jobbade jag på en fabrik på linan ett tag innan jag bytte tjänst. Vi som var mellan 18-30 producerade rätt mycket mer än 60åringarna, vi var snabbare in i maskinen, snabbare laddning, snabbare iväg med vagnar med produkter. Det var ganska tydligt på tavlorna efter varje skift. Givetvis var det aldrig snack om att börja sparka ut folk som "åkte snålskjuts" på andra som producerade mer. Här snackar vi dessutom inte några hundringar i månaden i skillnad på hur lönsamma olika arbetare var, det var många tusen i månad per person.