Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon Kaen

Som sagt av dig , det som jag vill ha kanske inte passar andra , har väl varit på alla Big Bike firmor i KK samma i Udon och Korat , I KK finns det två eller max tre, Korat ganska många intressanta ställen för mig , ny och beg maskiner , barer finns det mest av i Udon om man det gillar , vilket jag gör ibland, KK är ok över dagen, Om My bar öppnar som förut , då är det ok , klart bästa stället i KK tyckte jag under 2018, vad jag gillade var att man kunde sitta och prata med både tjejer och killar , ingen dam som kom med förslag , så är det även i Udon , nåt jag uppskattar , inte alls som i Pattaya där man släpas in om man väljer fel sida av gatan
Ja vi är nog helt klart olika har inget intresse alls av big bike å My Bar nää tycker nog precis tvärtom som dig där både vad gäller kvalitet å flickornas påträngninghet har inte varit in där på tre år men men före det Blää för mig iaf inga av dom jag umgås med hänger där heller, är ju ny ägarinna nu så vem vet vad som blir i framtiden den gamla ska ha öppnat ett nytt ställe glömt namnet å ej heller varit dit.
För dig borde väl Erics eller Lucky Bar fd Tiger Bar (tre av flickorna som jobbade på Erics som tagit över den) passa där hänger många Bikers med västar.
Vad gäller Korat varit för lite där för å uttala mig, å Pattaya har jag aldrig varit till.

Beror ju på vad man vill ha , jag vill ha MC firmor , stora varuhus samt någon ok Farangbar på kvällen samt en bra seriös massage med vettiga priser , Detta har bara Korat av de som jag diskuterat. Men barerna i Korat är lätträknade. Men finns en eller två som jag tycker är ok. Massor med varuhus att gå och käka Sushi i, nårjag kan äta och äter flera ggr i veckan i Thailand när jag är ute på MC tur

Barerna i Korat är väldigt svårräknade, fast det beror nog på om kravet är att det ska vara 100% farangbar

Är det ok med stora thaibarer?
Som sagt, så är utbudet väldigt stort i Korat. Men sedan är det inte säkert att utbudet passar en själv.
Är väl ok om det är rätt publik , lite hojfolk , lite trevliga damer att surra med en stund , brukar vara bra pris på drickat på Thaibarer , men inte mer än jag dricker så spelar inte det så stor roll för mig, Men som du skrev , inte många Farangbarer i Korat , men Thaibarer desto fler, men jag gillar Korat. Helt ok för ett par nätter när man är på väg söderut eller på väg hem igen efter en tripp.
30 mil till Pattis ganska prick samt en dags körning knappt till HH ,

Är väl ok om det är rätt publik , lite hojfolk , lite trevliga damer att surra med en stund , brukar vara bra pris på drickat på Thaibarer , men inte mer än jag dricker så spelar inte det så stor roll för mig, Men som du skrev , inte många Farangbarer i Korat , men Thaibarer desto fler, men jag gillar Korat. Helt ok för ett par nätter när man är på väg söderut eller på väg hem igen efter en tripp.

Själv gillar jag inte Korat så mycket.
Alldeles för stort och utspritt. Skitig industristad med allt för mycket tungtrafik genom stan.
Är det någonstans i Thailand man behöver en lokal guide så är det där.

Någon som känner den här filuren?

1498213227524.jpg

jag är motorintresserad och har sökt efter evenemang men det är dåligt utbud på den varan i isan, var på dragracing en gång mellan nam phong och kranuan men det satte militärregeringen stopp för, är även flygintresserad och lyckades hitta ett flygfält öster om udon thani även det nedlagt av regeringen det såg ut som digerdöden slaget till det hade varit ett motorcentrum med crossbana fallskärmshoppning, konstig politik det är som om regeringen inte vill att ungdomar ska ha skoj

Ränna runt och leta moppeaffärer är ganska udda.
Dessutom att bedöma Thailands stora städer och barer efter dessa kriterier är minst sagt sjukt.

Själv gillar jag inte Korat så mycket.
Alldeles för stort och utspritt. Skitig industristad med allt för mycket tungtrafik genom stan.
Är det någonstans i Thailand man behöver en lokal guide så är det där.
ja, tar en stund att hitta runt , det håller jag med om , utspridd och stor , men börjar hitta det jag söker nu sista gångerna , Gillar stora marknaden med all mat, vet inte vad den heter , men den ligger efter stora genomfartsgatan, den med tåget som kör runt allt folk

Nu har du nog missat något det finns väl jättemånga bil/mc träffar å tävlingar ( kanske inte så många nu i Corona tider)

Det är väl skillnad att åka på en bil/MC träff. Man träffas på något ställe och fikar samt tittar på varandras vrålåk och diskuterar. Du skrev om dragracing som blivit stoppat. Är väl en jäkla skillnad mot att träffas vid ett fik och dricka kaffe.
På 90-talet var jag aktiv inom street racing. Bilarna blev bara värre och värre. Tillslut fick Vi lov att jaga banor för att kunna fortsätta. Först ut blev Barkarby flygfält. Vi betalade själva för ambulans och brandkår på plats. Folk som bodde runt det gamla flygfältet där man, när jag var barn, körde stridsflyg gnällde och vi fick ett decibel krav på oss. Till nästa tävling hade alla fixat med ljudnivån på bilarna och det mättes med db mätare. Vi klarade kravet och trodde vi skulle få fortsätta. Folket fortsatte att klaga och till sist åkte vi ut från Barkarby. Tullinge blev nästa ställe att köra på. Allt blev så uppstyrt och byråkratiskt så glädjen försvann nästan. Vi skeppade bilen till USA och körde en tävling i Florida lite söder om Tampa. Vilken skillnad! Vi passade på att besöka en lokal liten dragracing bana där dom körde varje onsdag kväll. Enkelt och hur kul som helst. Skulle aldrig fungera i Sverige.
Nä här gnälls det så fort det låter lite. Jag sysslar ju även med modellflyg. Hur lätt är det att få tag på ett flygfällt tror du? Nä så fort man nämner motorer så går dörren igen. Klubben jag är med i har inte på alla år fått något fällt av kommunen. Fotbollsplaner mm finns det gott om. Vi hyr mark av en bonde i en annan kommun. Vi får endast kontrakt på ett år i taget och således vill vi inte investera i allt för mycket faciliteter på fältet.

BBE08AED-6E30-4060-9FCF-6398E989444E.jpeg

OPEL_engine.jpg

Liknande trådar

H
Svar
0
Visningar
2 K
Hakan
H
S
Svar