Finns det nagon Scandinavisk restaurang i Khon Kaen

 
Vet inte om den finns kvar , men var på en restaurang för tre år sedan , En Svensk som drev den med sin fru, känner du till Khon Kaen ?? Om du vet var Fairy Plaza ligger så följer du den stora vägen utanför åt sydväst förbi den stora sjön och Tempel på vänster sida, Då kommer du till en stor korsning , straxt innan korsningen på höger sida av vägen samt inne i det kvarteret låg den , inte helt enkelt att hitta , varför frågar du ??
 
Nagon som bor i Khon Kaen som kan svara om det finns svenska eller andra nordiska restauranger i Khon kaen
Skicka PM till Baa på MPR och fråga han. Han bor ju där nu och har ett stort kontaktnät av Svenskar där uppe. Thaienne hade ju en för många år sedan, men vet inte vad han gör idag. Sen bor väl Hans Smedberg där också. Han besökte ju dig för något år sedan. Dom kan nog ge svar på din fråga eller lotsa dig till någon som vet. Lycka till.
 
Är väl osäker om man det finns nån restaurang som man kan kalla just Scandinavisk gäller väl även ett antal rena pubar med ägarintressen från norden utan känns mer som blandat internationella, Kin-D T-ex kommer mannen från Finland har ju såklart Longdrinks därifrån, bra mat men känns inte speciellt Finninspierad men många Norrmän framförallt brukar samlas där. Sen Blues Bar Dansk ägd fast känns väl mer som brittisk är väl dom som poppar upp direkt.
 
Vet inte om den finns kvar , men var på en restaurang för tre år sedan , En Svensk som drev den med sin fru, känner du till Khon Kaen ?? Om du vet var Fairy Plaza ligger så följer du den stora vägen utanför åt sydväst förbi den stora sjön och Tempel på vänster sida, Då kommer du till en stor korsning , straxt innan korsningen på höger sida av vägen samt inne i det kvarteret låg den , inte helt enkelt att hitta , varför frågar du ??
Vad finns i Khon Kaen som lockar folk?
 
Khon Kaen är nog en felsatsning i så fall gissar jag på , inte mycket jag skulle satsa på, sketatråkig stad med inte alltför många Faranger. Då skulle jag satsa på Udon i stället, bra mycket mer drag samt Faranger överallt
 
Khon Kaen är nog en felsatsning i så fall gissar jag på , inte mycket jag skulle satsa på, sketatråkig stad med inte alltför många Faranger. Då skulle jag satsa på Udon i stället, bra mycket mer drag samt Faranger överallt
Tänkte i samma banor, men Gotland sonderar väl terrängen för utökad verksamhet;)
 
Tänkte i samma banor, men Gotland sonderar väl terrängen för utökad verksamhet;)
Eller Korat , där är det brist på Farangbarer, vilket det inte är i Udon Thani. En riktig Farangbar i Korat med snygga damer ,den skulle gå fin fint tänker jag , men då får han nog muta farbror brun ordentligt, snutarna där lär vara ena riktiga mutkolvar vad jag fått höra
 
Vad finns i Khon Kaen som lockar folk?

Hej

Khon Kaen är väl ungefär som många andra provins-huvudstäder, en universitetsstad med många studenter, dessutom har man ett Zoo, i dom flesta fall är det nog som andra var inne på tjejerna som har fått med sig sina män dit, staden är väl inte direkt något turistmål.

Mvh isan lover
 
Khon Kaen ar den staden som vaxer mest i Isaan med ny flygplats och tagstation..Sa dar kommer det att handa saker..
Ok , men om du vet det , varför ställa frågan,Då har du mer info och tro på den staden än vi andra som ofta är där , Jag bor 70 km från Khon Kaen, Varför har det stängt ett flertal restauranger och barer runt Faranggatan, Har bara sett att allt färre faranger besöker staden , My Bar var förut en välbesökt bar, Brevid driver en kille en restaurang , den gick alldeles lysande förut, sist i december när jag var där så var han inte så optimistisk., Jag är där väldigt ofta och känner en del folk, i stort sett bara Thai, min uppfattning inte stämmer överens med din Gottland. Men var och en blir salig på sin tro ;)
 
Om man ser till ubudet av Farangfood på Central , så kan man dra en slutsats att allt färre faranger uppehåller sig i staden, gå in och handla litet nörkött så får ni se , har varit där i det ärendet ett par ggr , går lika besviken ut varje gång. I Udon Thani däremot , där händer det saker
 
Ok , men om du vet det , varför ställa frågan,Då har du mer info och tro på den staden än vi andra som ofta är där , Jag bor 70 km från Khon Kaen, Varför har det stängt ett flertal restauranger och barer runt Faranggatan, Har bara sett att allt färre faranger besöker staden , My Bar var förut en välbesökt bar, Brevid driver en kille en restaurang , den gick alldeles lysande förut, sist i december när jag var där så var han inte så optimistisk., Jag är där väldigt ofta och känner en del folk, i stort sett bara Thai, min uppfattning inte stämmer överens med din Gottland. Men var och en blir salig på sin tro ;)
Du ser bakåt, historien, medan SC ser framåt och möjligheter. Där ser man skillnad på personlighet!

Undrar vem som skulle driva en restaurang bättre, du eller SC?
 
Khon Kaen ingen liten stad precis

Cffq_SsXEAAbd28.jpg


xKhonkaen1.jpg


img_khonkaen.jpg
 
Du ser bakåt, historien, medan SC ser framåt och möjligheter. Där ser man skillnad på personlighet!

Undrar vem som skulle driva en restaurang bättre, du eller SC?
Vem har snackat om att jag skulle driva en restaurang , Och om jag skulle komme på tankem så skulle jag inte välja en av Isaans absolut tråkigaste större städer , helt döfött tror jag , men jag kan inte branschen och har heller inte utgett mig att kunna det , det ställde sen fråga , och jag kan den staden hyfast bra. jag vet att det är en stad som hela minskar i antal faranger det esenaste året och många barer därför slagit igen, även restauranger står tomma
 
 

Liknande trådar

H
Svar
0
Visningar
2 K
Hakan
H
L
Svar
6
Visningar
2 K
L
S
Svar
0
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp