Folk värderas olika

Hej

Jag håller med och det oavsett vilket parti det handlar om, dom flesta människor hamnar ju inte hos kronofogden utan klarar av att sköta sin egen ekonomi, jag tycker inte att det är ett orimligt krav att politiker och ministrar som ska hantera vår gemensamma ekonomi också ska kunna klara av att hantera sin egen.

Mvh isan lover
Ja det var väl Socialdemokraterna med Mona Salin som drog igång traditionen med att hamna hos kronofogden.

Så vitt jag vet är.Mona Salin fortfarande stamkund hos kronofogden som mäter ut hennes statsrådspension.

Ja det var väl Socialdemokraterna med Mona Salin som drog igång traditionen med att hamna hos kronofogden.

Så vitt jag vet är.Mona Salin fortfarande stamkund hos kronofogden som mäter ut hennes statsrådspension.
Hej

Ja antingen har man nog ordning på sin ekonomi eller inte, men någon information om vilken politiker och minister som var först med att hamna hos kronofogden har jag aldrig tagit del av, har du det ?

Men det finns förmodligen någon eller några individer i samtliga partier med dålig koll på sin ekonomi.

Mvh isan lover

Vem var den första du hörde talas om?

Jag hörde talas om Mona Salin först.
Hej

Vem som jag hörde talas om först kan jag nog inte påminna mig om, har inte sånt alltid förekommit ?

Men inför valet 2022 ställde tydligen 268 kandidater som jagades av kronofogden upp i valet och flest (47st) representerade SD.

6c6228ce-c4ed-4ad3-b2da-1fb6382b402e

VALET 2022VALRÖRELSEN 2022

268 politiska kandidater jagas av Kronofogden​

Av Malin Nilsson
Publicerad: 8 aug. 2022

268 av cirka 15 000 politiker som kandiderar till riksdagen och regionerna i år har skulder hos Kronofogden. Totalt rör det sig om skulder på 70 miljoner. Det visar en kartläggning Ekot har gjort.

Sverigedemokraterna är det parti där flest, 47 personer, har skulder. Partiets gruppledare i region Västra Götaland, Heikki Klaavuniemi, tror att SD trots det är det parti som ställer mest krav.

– Skulder tillåts inte om de överstiger 50 000 kronor och vi tillåter inte att kandidater finns i brottregistret, säger han.

Efter SD har Vänsterpartiet flest skuldsatta kandidater – 35 stycken – följt av Socialdemokraterna med 34.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Vem som jag hörde talas om först kan jag nog inte påminna mig om, har inte sånt alltid förekommit ?

Men inför valet 2022 ställde tydligen 268 kandidater som jagades av kronofogden upp i valet och flest (47st) representerade SD.

Av Malin Nilsson

268 av cirka 15 000 politiker som kandiderar till riksdagen och regionerna i år har skulder hos Kronofogden. Totalt rör det sig om skulder på 70 miljoner. Det visar en kartläggning Ekot har gjort.

Sverigedemokraterna är det parti där flest, 47 personer, har skulder. Partiets gruppledare i region Västra Götaland, Heikki Klaavuniemi, tror att SD trots det är det parti som ställer mest krav.

– Skulder tillåts inte om de överstiger 50 000 kronor och vi tillåter inte att kandidater finns i brottregistret, säger han.

Efter SD har Vänsterpartiet flest skuldsatta kandidater – 35 stycken – följt av Socialdemokraterna med 34.

Mvh isan lover
Fast nu pratar vi om hur det hela började med Socialdemokraterna och Mona Salin, som fortfarande ligger hos kronofogden.

Mona förstörde sin come back efter Toblerone affären genom att åter igen hamna hos kronofogden.

Hej

Du får naturligtvis prata om vad du vill. :)

Mvh isan lover
När man pratar med någon så är det en fördel om man pratar om samma sak.

Det blir inte mycket till diskussion annars......

Så tillbaka till Mona. När hörde du talas om hennes fadäser? Var det när hon hamnade hos kronofogden i början av 1990 talet? Eller var det först då Toblerone affären avslöjades 1995?

Hej

Av Malin Nilsson

Mvh isan lover

Om man istället för att räkna per parti räknar per procentenhet som partierna har i riksdagen, vem är då vinnaren?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp