Folk som borde byta jobb

Hej,

Telia är ju Felia och inte världens mest sympatiska företag. Aldrig mer dem.

Dock säljaren du råkade på var ju riktigt smart, ju längre samtalet pågick ju mer stålar in till Telia. Det kanske bara var du som trodde att han brydde sig om din ekonomi. :)

Smart av teleoperatörer, så snart de ser att man ankommer ett land utanför EU ringer de upp och pratar på. Vilken affärsidé. :D
Vill nog påstå att bankerna och dess anställda är ena riktiga skojare.
Betydligt värre än Telia o_O

Hej,

Telia är ju Felia och inte världens mest sympatiska företag. Aldrig mer dem.

Dock säljaren du råkade på var ju riktigt smart, ju längre samtalet pågick ju mer stålar in till Telia. Det kanske bara var du som trodde att han brydde sig om din ekonomi. :)

Smart av teleoperatörer, så snart de ser att man ankommer ett land utanför EU ringer de upp och pratar på. Vilken affärsidé. :D

Det hade ju kunnat vara så, men saken var nog den att han var oerhört korkad.
Dom ringer ju dessutom även när man är i Sverige.

Vill nog påstå att bankerna och dess anställda är ena riktiga skojare.
Betydligt värre än Telia o_O
Så är det men de döljer väl avgifterna väl så man inte ska förstå, men med vinsterna att reflektera över så är det väl så.

Sen är det märkligt att man måste kunde betala 6-8% ränta när man kan få 2% överallt.

En av mina kompisar jobbade för länge sedan inom socialsvängen. De fick en anmälan om en stackars dam som levde i stort armod i ett stort och fint hus. Socialdrakarna räknade ut att om damen sålde sitt hus och i stället flyttade in i en liten lägenhet skulle hon kunna leva ett bra liv. Min kompis och en till skickades dit. De framförde sitt ärende och sina funderingar. Damen blev jättearg och sa: Det ska jag säga inspektörerna, att det här huset har jag k,,,,,t ihop planka för planka, spik för spik så det tänker jag inte sälja. Socialdrakarna blev berörda och gick hem och myglade ihop en lösning för damen som inte var helt laglig. Fy!!!!!!!!!!

Volvo och dess service har ju tagits upp någon gång. Kan bidra med egna erfarenheter. En gång hade jag problem med startmotorn. Garantin hade gått ut och jag frågade försäkringsbolaget om det var motorhaveri. De sa OK om jag fick ett intyg från Volvo att det inte var ett vanligt fel. När jag hämtade ut bilen sa de att det var gratis. Har råkat ut för att man hittat "fel" och som vid kontroll visat sig vara OK. Råkade ut för att bilen la av under körning men gick igång igen utan problem. Hade den inne hos Bilia Solna 3 gånger men de hittade inget fel. Vände mig till Volvo i Älvdalen. En enmansföretagare. Han sa att han trodde att han haft en kund med samma fel för något år sedan. Han hämtade en plattång och klämde till där han trodde att det var fel. Har du tur är det ok var hans budskap. Annars får du komma tillbaka. Det kostade ingenting. Det funkade.

Olika dumheter har behandlats men att lura folk är värre tycker jag.

Det har klagats på bankfolk i andra trådar. En gång råkade jag se motsatsen också i Älvdalen på den gamla tiden när det fanns bankböcker. Jag stod och fyllde i papper. En lång och stor man kommer fram till kassan och säger: Jag ska ha pengar! Ett bankrån trodde jag. Kassörska frågade mannen:
Hur mycket vill du ha? Mannen svarade; Jag vet inte! Kassörska bad att få se boken och frågade mannen: Förra gången fick du 400 vill du ha det i dag också? Mannen svarade ja och legitimerade sig med körkort,

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar