Gammal och trött

Låter som du själv har problem? Har du testat/kollat prostatan? Finns massor att göra för att förhindra förstorad prostata men tar man hellre droger än att fixa grundproblemet så får man stå sitt kast.
Ja det finns hjälp där om man behöver det. Sådana problem bör alltid kollas upp så att det inte beror på något elakartat. Man får vara glad så länge flödet är som när man var ung en gång i tiden.

Låter som du själv har problem? Har du testat/kollat prostatan? Finns massor att göra för att förhindra förstorad prostata men tar man hellre droger än att fixa grundproblemet så får man stå sitt kast.
Ja jag har kollat prostatan flera gånger. Det som läkarna gör här är att testa med diverse droger som kanske hjälper eller orsakar biverkningar av drogerna de delar ut. Med andra ord har de oftast ingen aning.

Ja jag har kollat prostatan flera gånger. Det som läkarna gör här är att testa med diverse droger som kanske hjälper eller orsakar biverkningar av drogerna de delar ut. Med andra ord har de oftast ingen aning.
Är förstorad??? Den skall inte vara större än en kastanj normalt. Är den större har du problem. Ta reda på fakta. Thai doktorer älskar att skriva ut diverse mediciner så även doktorer i Sverige.

Håller med dej, gör nåt på dagen, jobba med nåt, sitt inte bara och fikar med kompisar. Kroppsarbete så sover man bra. Pinkeriet, dricker jag ingen öl på eftermidagen behöver jag inte gå upp å pinka. Kaffe dricker jag bara på morgonen nda sen jag var ung kunde jag inte sova om jag druckit
kaffe på eftermiddagen
Hej

Här är vi lika, jag tar sista kaffekoppen vid 13 tiden, dricker jag kaffe senare blir jag för pigg och får svårare att somna, jag tror att kroppsarbete eller annan fysisk aktivitet skulle kunna göra att mängder av människor skulle kunna bli av med sina sömnproblem och skippa sina sömntabletter.

Mvh isan lover

Jag hade liknande besvär om ej identiska, sen jag flyttade hit permanent så har jag börjat använda ganja (cannabis) i små doser och det har hjälpt mig att sova bättre och längre, om du vaknar av att du vill pinka så kan du prova att undvika kaffe och drick inte vatten efter 18, det hjälper lite. Du kan också spela lugn avslappnande och behaglig musik i bakgrunden, sök på youtube.
Lycka till och berätta gärna hur det går för dig.
Jag brukar köra regn och åska på datorn, så skönt så man somnar som en bebis!

Nä och absolut inte efter pensionering, då har man gjort sitt :)
@Isan Lover du tyckte detta inlägg var roligt.

Hej

Jag håller med helt när det gäller fysisk aktivitet, finns nog inget bättre för att få en människa att sova bra, våra kroppar är gjorda för att användas och vi mår bra av det.

Mvh isan lover

Det här är statistik från Arbetsmiljöverket att det inte är bra att använda våra kroppar till att arbeta med:confused:. Ta fram statistik på att det inte är bra att vara lat och ligga på sofflocket :)

Varje år dör cirka 3000 personer i förtid på grund av sjukdomar eller skador till följd av jobbet. Här kan du ta del av beräkningar av hur många liv som varje år förkortas av vissa riskfaktorer i arbetsmiljön.

35 400 personer anmälde att de drabbats av arbetsolyckor som ledde till sjukfrånvaro förra året. Antalet anmälda arbetsolyckor är nu tillbaka på ungefär samma nivå som före pandemin. Det visar en ny rapport från Arbetsmiljöverket.

Sen är jag ett levande bevis på att det är jäkligt skadligt och farligt att arbeta:).

4.jpg.e47dbd25ed6769240858c55714f83a95.jpg

bilex.jpg.c5f7177f47a919d1889fa6f8c094e76d.jpg

bilex1.jpg.5e913b5d79422814d2804f79b980dbb2.jpg

bilex3.thumb.jpg.c0a06c0d1b03d266681b670c8157b03e.jpg

Det här är statistik från Arbetsmiljöverket att det inte är bra att använda våra kroppar till att arbeta med:confused:. Ta fram statistik på att det inte är bra att vara lat och ligga på sofflocket :)

Varje år dör cirka 3000 personer i förtid på grund av sjukdomar eller skador till följd av jobbet. Här kan du ta del av beräkningar av hur många liv som varje år förkortas av vissa riskfaktorer i arbetsmiljön.

35 400 personer anmälde att de drabbats av arbetsolyckor som ledde till sjukfrånvaro förra året. Antalet anmälda arbetsolyckor är nu tillbaka på ungefär samma nivå som före pandemin. Det visar en ny rapport från Arbetsmiljöverket.

Sen är jag ett levande bevis på att det är jäkligt skadligt och farligt att arbeta:).

Människans kropp mår bra av aktivitet men så klart inte att sprängas i luften. Vilken jämförelse? Du är en skojfrisk man så gissar att du skämtar en del :) Allt är ju en balansgång, för mycket ”dålig” mat, för lite motion, för ”mycket” motion/träning mm mm. Svenska ordet lagom är ett väldigt ovanligt ord i andra språk men väldigt användbart i många fall.

Hej

Det kan naturligtvis finns skäl till att man inte kan kroppsarbeta eller vara fysiskt aktiv på fritiden, men att det är nyttigt att röra sig och vara aktiv fysiskt råder det väl knappast mågot tvivel om. Men att det är skadligt att råka ut för en svår arbetsplatsolycka håller jag helt med dig om.

Men har man möjlighet att vara fysiskt aktiv så har de5 positiva effekter på vår kropp, sömn och hälsa, själv ska jag fortsätta röra mig och använda kroppen så länge jag orkar och kroppen håller.

Brist på motion farligare än fetma​

Publicerad: 15 januari 2015, 10:38

En normalviktig person, men som lever ett stillasittande liv, löper minst samma risk att dö i förtid som en fet person som är fysiskt aktiv, visar ny forskning. Dubbelt så många dör på grund av brist på motion som av fetma.

Mvh isan lover

Människans kropp mår bra av aktivitet men så klart inte att sprängas i luften. Vilken jämförelse? Du är en skojfrisk man så gissar att du skämtar en del :) Allt är ju en balansgång, för mycket ”dålig” mat, för lite motion, för ”mycket” motion/träning mm mm. Svenska ordet lagom är ett väldigt ovanligt ord i andra språk men väldigt användbart i många fall.
Visst är det nyttigt med aktivitet men inte att slita ut kroppen och få arbetsskador.

Hej

Det kan naturligtvis finns skäl till att man inte kan kroppsarbeta eller vara fysiskt aktiv på fritiden, men att det är nyttigt att röra sig och vara aktiv fysiskt råder det väl knappast mågot tvivel om. Men att det är skadligt att råka ut för en svår arbetsplatsolycka håller jag helt med dig om.

Men har man möjlighet att vara fysiskt aktiv så har de5 positiva effekter på vår kropp, sömn och hälsa, själv ska jag fortsätta röra mig och använda kroppen så länge jag orkar och kroppen håller.

Brist på motion farligare än fetma​

Publicerad: 15 januari 2015, 10:38

En normalviktig person, men som lever ett stillasittande liv, löper minst samma risk att dö i förtid som en fet person som är fysiskt aktiv, visar ny forskning. Dubbelt så många dör på grund av brist på motion som av fetma.

Mvh isan lover
Är det kanske inte bättre att sluta innan du inte orkar mer, för då kanske det är för sent.

Men förklara det för en arbetsgivare som bara är ute efter att tjäna pengar och skiter i hur folk mår, hade problem med min arbetsgivare efter olyckan när jag började arbetade halvtid.
Ja det är alltid problem med balansen så snart man blandar in ekonomi. Företag i Sverige som inte ”tar hand” om sina anställda får oftast betala en högre peng i längden. Det finns massor av företag som inte tar hand om sina anställda tyvärr.

Jo men

Vad menar du?
Ät rätt mat, motionera, sluta dricka alkohol, SLUTA röka osv osv kommer att ge dig mycket färre problem, i många fall alla problem borta.
Är du envis och väldigt noggrann med vad du stoppar i dig och vilken motion du utövar så skall du få se på magi :thumbsup:
MEN det gäller att lyssna på rätt rön. Inte dina fettskrämda lärdomar från ditt tidigare liv. En ekonomisk bluff från USA som alla gått på tyvärr. Jag vet att jag nu låter konspiratorisk men om du lever länge nog så skall du få uppleva när bluffen avslöjas.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp