Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör 450,000 inkomstbrev för married (Stay with wife, but sometime go Udon alone) det kostar lite extra om man vill ha lite mer frihet från frun. Det kan du inte läsa om på Ambassadens hemsidaJeg har denne visumet her i Thailand , Og hver 90 dag , går jeg på Imigrasjonen og forlenger den med nye 90 dager , som er gratis , En gang i året forlenger jeg årsvisumet , på imigrationen , Dette står alt om Visa på Thailandske Ambasade , der kan du lese alt om Visa .
Det er en smutthul ,Vist du har pengar i banken i Thailand , ca 300,000 + - kan du ha mindre årsinttekt Les i Thailandske Ambasade VISA der står det alt , Jeg har hårt att dei som er Gift med Thai-dame kan ha 400.000 som årsintekt , Ta deg tid og les igjenom Visa på Ambasaden Thailand
Kanske svårt att ansöka om detta tillsammans samt skicka med DödsattestEfterlevandepensjon om du bor i Thailand , For din fru og barn ,
Thaidamen behöver väl inga 650 k, och beloppet synes märkeligt, 650 existerar inte för något visum överhuvudtaget. 65000 thbt /månad alt bankmedel i Thaibank, Det som gäller är 800 k alt 400 k och då 450 k för den som inte vill stanna hela året med frun utan trenger ner till baren i Pattya för att förlusta sig.Var fann du denna, i någon resebrochyr tror jag
Jeg har denne visumet her i Thailand , Og hver 90 dag , går jeg på Imigrasjonen og forlenger den med nye 90 dager , som er gratis , En gang i året forlenger jeg årsvisumet , på imigrationen , Dette står alt om Visa på Thailandske Ambasade , der kan du lese alt om Visa .
Det er en smutthul ,Vist du har pengar i banken i Thailand , ca 300,000 + - kan du ha mindre årsinttekt Les i Thailandske Ambasade VISA der står det alt , Jeg har hårt att dei som er Gift med Thai-dame kan ha 400.000 som årsintekt , Ta deg tid og les igjenom Visa på Ambasaden Thailand
Ja visst är det konstigt, finns många alternativ som inte har så usla villkor.Jag bara menar att har man råd att betala en hyfsat bra sjukförsäkring som täcker upp även ex hjärtoperationer.
Kostar kanske några tusenlappar i månaden.
Varför måste man då ha 650000 kr på sitt sparkonto om man i övrigt har pension ut varje månad?
BTT
Man måste inte ha 650 k på kontot , han har missuppfattat dett tror jag , 65 k bath /månaden inkomst, eller 800k på bankkonto alternativt 400 k för married eller minimum 40 k thaibath/månad pension. Så ser det ut i verklighetenJag bara menar att har man råd att betala en hyfsat bra sjukförsäkring som täcker upp även ex hjärtoperationer.
Kostar kanske några tusenlappar i månaden.
Varför måste man då ha 650000 kr på sitt sparkonto om man i övrigt har pension ut varje månad?
BTT
Klockren analys, du är värd tusen karma.Det är dock tråkigt alla som tidigare haft garantipension i Thailand blir av med den i år 2566. Hade nog varit bra att kunna ha denna för att kunna fylla upp till 650000 kr på kontot.
Du skall naturligt vis förbereda alla dessa papper för din fru så att allt ligger klart när du trillar av pinn. Finns käringen i Thailand måste hon ansöka själv men skulle hon bo i Sverige sköts det med viss automatik.Kanske svårt att ansöka om detta tillsammans samt skicka med Dödsattest
Jag tror nog att dom flesta med låg pension eller garantipension inte berättat för skatteverket att dom bor i Thailand utan är skrivna hos nån kompis eller släkting i Sverige, men nu gissar jag bara.Det är dock tråkigt alla som tidigare haft garantipension i Thailand blir av med den i år 2566. Hade nog varit bra att kunna ha denna för att kunna fylla upp till 650000 kr på kontot.
Finns ett antal som löst detta.Jag tror nog att dom flesta med låg pension eller garantipension inte berättat för skatteverket att dom bor i Thailand utan är skrivna hos nån kompis eller släkting i Sverige, men nu gissar jag bara.
Hon bor i Sverige, annars förlorar hon sin garantipension, problemet är att hon begriper nada av data och att sköta sitt Svenska bankkonto, så det får min bäste vän hjälpa henne med den dagen som hon blir ensam.Du skall naturligt vis förbereda alla dessa papper för din fru så att allt ligger klart när du trillar av pinn. Finns käringen i Thailand måste hon ansöka själv men skulle hon bo i Sverige sköts det med viss automatik.
650 000 på kontot till vadDet är dock tråkigt alla som tidigare haft garantipension i Thailand blir av med den i år 2566. Hade nog varit bra att kunna ha denna för att kunna fylla upp till 650000 kr på kontot.
Garantipensionen ryker om du bor här och är utskriven, men din vanliga pension påverkas ju inte oavsett de är låg eller ej, pensionspoängen har du oavsettJag tror nog att dom flesta med låg pension eller garantipension inte berättat för skatteverket att dom bor i Thailand utan är skrivna hos nån kompis eller släkting i Sverige, men nu gissar jag bara.
pensionspoäng försvann för snart 40 år sedan.Garantipensionen ryker om du bor här och är utskriven, men din vanliga pension påverkas ju inte oavsett de är låg eller ej, pensionspoängen har du oavsett
Har du någonsin gissat i ditt liv eller har du ałltid vetat allt ?Finns ett antal som löst detta.
Kanske inte så vanligt men det förekommer.
Jaja, kalla det vad du vill , livsinkomst poäng då för helv...pensionspoäng försvann för snart 40 år sedan.
Nu är det livsinkomst som gäller
han har en kristall kula samt sen har han inte alls alltid rätt, han sitter ofta i Phil och gissar felHar du någonsin gissat i ditt liv eller har du ałltid vetat allt ?
Gå inte in en debatt som överskrider din IQ.Jaja, kalla det vad du vill , livsinkomst poäng då för helv...