andrejsdenruskige
Forumveteran
Testa jazz strängar!
Testas inte jazzsträngar!
Menar du typ .013 eller sådana där vanliga armeringsjärn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Testa jazz strängar!
Jag blir lite osäker, jag tänkte att du säger att det finns en fabrik med det namnet, men när jag söker nätet får jag bara upp rekomendationer om Jazz strängar från olika fabrikat?
Du som har Seymore,Håll dig långt borta från sådana tjocka historier.
.010 eller .009 fungerar fint
JA DA!Testas inte jazzsträngar!
Menar du typ .013 eller sådana där vanliga armeringsjärn?
Hujaligen och jag som var glad få bort de stämjärn till 13 som var på akustiska här. Sitter 10 på den med nu.
Tänkte lura på dig lite stenålders,,,,,,!Hujaligen och jag som var glad få bort de stämjärn till 13 som var på akustiska här. Sitter 10 på den med nu.
De är stenhårda.
Haha, ny är jag, men det där med tjockleken och hur det känns, det lärde jag mig fort.Tänkte lura på dig lite stenålders,,,,,,!![]()
Du som har Seymore,
Det här känns som kopior? Tänker på priset.
Hört det skall ha kommit mycket kopior, även kopior på kopior.
![]()
Det är så jag tänker också. Jag tyckte det dessotim stod att säljaren var i Kina vilket mer eller mindre bekräftar.Hade det varit per styck.....i kronor... så hade det varit rimligare.
Och det lyckas du pricka precis när jag sitter med pipa och diggar för fullt.Thairelaterat i denna tråd.
Då både Peter och Audi är i den åldern att blues kan vara aktuellt, så är bluesskalan precis likadan som en kina/thaiplinkar-skala.
Då snackar vi om den ”korrekta” bluesskalan utan tre halvnoter på rad.
Jag suger utomordentligt mycket vad kommer till teori, så förklaringarna kan vara lite luddiga.
Ändra lite i tempot/gunget så kan ni improvisera till lite isaansk bonna’ musik, så länge ni kan bluesskalan
Jag hittade också det här tidigare för Isan musiken.
Jag har också en granne som studerat musik, men egentligen spelar han bas. Men han provade min gitarr när han var här och det var den musik du tänker på han spelade.
Det ligger i min pipeline att lära mig också.
Men jag inser hur mycket det är.
Hmm, kursboken lyckades pricka exakt rätt på årstid.
Jag slog upp Workshopboken för det kapitel jag är i och den här dök precis upp där.
Public Domain står det, så den skall vara ok posta här.
![]()
Jävla D7 å va tvärtemot!Hmm, kursboken lyckades pricka exakt rätt på årstid.
Jag slog upp Workshopboken för det kapitel jag är i och den här dök precis upp där.
Public Domain står det, så den skall vara ok posta här.
![]()
Det är den G7 jag hade problem få mina fingrar klara av. Du minns jag gnällde lite förut.Tror faktiskt jag hade fixat att spela den med ackorden förutom att jag mest troligt hade tagit ett G7 helt annorlunda
Det är den G7 jag hade problem få mina fingrar klara av. Du minns jag gnällde lite förut.