Gitarrplinkerier på låg nivå

Håll dig långt borta från sådana tjocka historier.
.010 eller .009 fungerar fint
Du som har Seymore,
Det här känns som kopior? Tänker på priset.
Hört det skall ha kommit mycket kopior, även kopior på kopior.
1608551192500.jpg

Tänkte lura på dig lite stenålders,,,,,,! :beer:
Haha, ny är jag, men det där med tjockleken och hur det känns, det lärde jag mig fort.
Den akustiska fick jag nästan frispel på då det var 13 och dessutom runt 5-6mm stränghöjd. Typ det värsta man kan vara med om.
10or och sänkt den till 2.5mm.
Det var sadeln som var största felet. Satt en piezo under den men den var inte kompenserad.
Filade botten på den över sandpapper till rätt höjd. Går spela nu.

Hade det varit per styck.....i kronor... så hade det varit rimligare.
Det är så jag tänker också. Jag tyckte det dessotim stod att säljaren var i Kina vilket mer eller mindre bekräftar.
Det är svårt hitta saker på Lazada med märke som man kan tro är äkta.
Till och med när det är en identifierbar musikaffär och de säljer en Gibson i rätt pris för import, känner jag mig misstänksam. Det finns så många närapå identiska kopior där man mer eller mindra måste öppna upp vid pickeuper och skrapa trä för att se konstruktionen om det är äkta eller inte.
Min kopia är iaf märkt med rätt namn, Paramount och annan form på huvudet, så det råder ingen tvekan när man köper den.
Men tänk om man åker på en förfalskning i de högre priserna, skulle inte kännas kul. Betala 80ktbh och bli sittande med en som är värd 5ktbh på sin höjd.

Thairelaterat i denna tråd.
Då både Peter och Audi är i den åldern att blues kan vara aktuellt, så är bluesskalan precis likadan som en kina/thaiplinkar-skala.
Då snackar vi om den ”korrekta” bluesskalan utan tre halvnoter på rad.

Jag suger utomordentligt mycket vad kommer till teori, så förklaringarna kan vara lite luddiga.

Ändra lite i tempot/gunget så kan ni improvisera till lite isaansk bonna’ musik, så länge ni kan bluesskalan

Thairelaterat i denna tråd.
Då både Peter och Audi är i den åldern att blues kan vara aktuellt, så är bluesskalan precis likadan som en kina/thaiplinkar-skala.
Då snackar vi om den ”korrekta” bluesskalan utan tre halvnoter på rad.

Jag suger utomordentligt mycket vad kommer till teori, så förklaringarna kan vara lite luddiga.

Ändra lite i tempot/gunget så kan ni improvisera till lite isaansk bonna’ musik, så länge ni kan bluesskalan
Och det lyckas du pricka precis när jag sitter med pipa och diggar för fullt.

Jag hittade också det här tidigare för Isan musiken.
Jag har också en granne som studerat musik, men egentligen spelar han bas. Men han provade min gitarr när han var här och det var den musik du tänker på han spelade.
Det ligger i min pipeline att lära mig också.
Men jag inser hur mycket det är.

Jag hittade också det här tidigare för Isan musiken.
Jag har också en granne som studerat musik, men egentligen spelar han bas. Men han provade min gitarr när han var här och det var den musik du tänker på han spelade.
Det ligger i min pipeline att lära mig också.
Men jag inser hur mycket det är.

Perfekt. Han kör ju rätt tonart, så då är det bara kopiera och köra till första låten du postade.

Edit: lyssnade lite snabbt. Han spelade nog lite annat också

Hmm, kursboken lyckades pricka exakt rätt på årstid.
Jag slog upp Workshopboken för det kapitel jag är i och den här dök precis upp där.
Public Domain står det, så den skall vara ok posta här.

1608642458105.png

Jag känner till att Aliexpress förr sålde kopior, men efter jag sökt kunde jag inte hitta dem.
Fram tills nu när jag sökte efter förstärkare, då snubblade jag över dem.
De är smarta kineserna, Gibson har fört en hård legal kampanj mot kopiorna. Kineserna svar var att ta bort namet på dem så det inte går söka på namn.
Men när man tittar på fotona, vad ser man?
1608649665552.png

Tillbaka
Topp