Grannens thailandsresa, en jädrans massa bilder från Thailand

uploadfromtaptalk1459604619546.jpg
Här kan man tydligen få sin klocka lagad...

Idag åkte vi över till Koh Poda som också är en nationalpark. Det senare betyder att man som farang får betala en slant för att komma in. Vad pengarna går till har jag ingen aning om men hoppas att dom går till något nyttigt och inte hamnar i korrupta politikers fickor.

Turkosgrönt vatten, det ser man aldrig i Ankeborg.

uploadfromtaptalk1459666564325.jpg
uploadfromtaptalk1459666606676.jpg
uploadfromtaptalk1459666619163.jpg

Senast ändrad:
Det var tur att jag tog bilder först innan stranden fylldes av diverse asiater. Hellre kineser än skräniga ryssar.

Här är förresten frukosten... Den har jag förhandlat in i priset för hotellrummet.
uploadfromtaptalk1459667266394.jpg

Något att se fram emot varje morgon.

Det är inte mycket folk där. Det var kanske ett kraftigt farangpris på avgiften?
Läste att det skulle kosta 400 baht för såna som har faranggener. Av okänd anledning betalade jag 200 baht och tjejen som inte har smutsigt farangblod i venerna betalade bara 40.

Biljett t&r med långsvansbåt kostade 300 per person oavsett vilka gener man bar på. :-D

Läste att det skulle kosta 400 baht för såna som har faranggener. Av okänd anledning betalade jag 200 baht och tjejen som inte har smutsigt farangblod i venerna betalade bara 40.

Biljett t&r med långsvansbåt kostade 300 per person oavsett vilka gener man bar på. :-D

Du fick antagligen en biljett för farangbarn. :) De brukar göra det lilla tricket om de tycker att man verkar snäll.

Vem f*n vill ha sina nötter tatuerade? Låter smärtsamt för en oinvigd. Kanske något för dig @Ceasar att prova på vid nästa resa?
uploadfromtaptalk1459686470208.jpg

Tillbaka
Topp