Grannens thailandsresa, en jädrans massa bilder från Thailand

Kvällens solnedgång
uploadfromtaptalk1459686064341.jpg

Same same som förut...
Ja du ser ut att njuta, hur länge stannar ni?

Ja du ser ut att njuta, hur länge stannar ni?
Jag åker hem igen till helgen. Tjejen väntar på UT så hon får stanna kvar.

Fy sjutton vad varmt det är i detta landet. Skönt när man är på besök i två veckor och har närhet till havet men längre tid än så är jag skeptisk till. Dessutom är jag för rastlös att ligga på stranden hela dagarna. Nu har jag väl svurit i kyrkan så att säga men just nu känns det inte som om denna turist (jag) någonsin kommer att bli en expat. Lika bra att vara ärlig mot sig själv om den saken. Thailand är ju bara 10 timmar bort och man kan ju välja att komma hit ett par veckor i december som brukar vara lite kallare. Värme är skönt men inte 37 grader i skuggan varje dag. He he.

Fångade en ödla på bild på stranden idag.
uploadfromtaptalk1459755991889.jpg

Du har åkt till fel ställe i Thailand, visst fina stränder å så i krabi fast jag tycker att trafiken av longtails utan ljuddämpare förstör stämningen på stranden. Men iaf så är klimatet både varmare och fuktigare nere i Söder, testa Hua Hin i Januari, 28-30 gr och ingen hög fukt i luften. Dec, jan, feb och mars är kanon här men jan, feb är bäst.

Du har åkt till fel ställe i Thailand, visst fina stränder å så i krabi fast jag tycker att trafiken av longtails utan ljuddämpare förstör stämningen på stranden. Men iaf så är klimatet både varmare och fuktigare nere i Söder, testa Hua Hin i Januari, 28-30 gr och ingen hög fukt i luften. Dec, jan, feb och mars är kanon här men jan, feb är bäst.
Det känns ju lite typiskt thai att lägga en virtuell hamn mitt på en paradisstrand. Det väsnas som f*n och turisterna ligger på stranden på båda sidor och lyssnar på dånet. Det låter som gamla bombplan. Problemet med bullret finns även på omkringliggande öar och båtarna läggs upp utefter hela stränderna. Turisterna får bada mellan båtarna i mån av plats.

Jag vill också varna för kloaken som rinner orenad ut i södra delen av Ao Nang. En dag rann det ut tusentals kubikmeter stinkande kloakvatten som färgade hela havet svart. Farangbarnen badade bokstavligt i skiten utan att någon varnade. Det stank apr*v längs stränderna. Undrar hur många som blev sjuka av det. Har en del bilder på utsläppet, vet inte om det svarta kloakvattnet syns tydligt men jag har bättre bilder i finkameran sen som jag kan lägga ut när jag kommit hem. Samtidigt som man gör såna utsläpp och skiter i att varna farangdjävlarna för det så sätter man upp patetiska plakat där man uppmanar turisterna att hjälpa till att hålla stranden ren. Vilket skämt! Bakläxa TOT!

Motorerna
uploadfromtaptalk1459761679550.jpg

Gigantiska utsläppet av stinkande kolsvart kloakvatten
uploadfromtaptalk1459761802318.jpg

Havet färgades svart
uploadfromtaptalk1459761835089.jpg

Bada aldrig i Ao Nang om du inte är en idiot.

Det mörka området på sista bilden har färgats svart av kloakvatten. I vanliga fall rinner det ut kloakvatten kontinuerligt men i mindre mängder som inte märks lika tydligt.

Nu kanske någon tycker att Grannen Olsson är i gnälligaste laget och borde stanna hemma i Sverige istället för att klaga.

Det kan väl hända att jag borde gjort men allt är inte dåligt faktiskt även om det kan låta så stundtals och jag vill ju kunna träffa tjejen också.

Men nu när jag känner att jag fått upp ångan ordentligt så ska jag utdela en skopa skit åt Hua Hin också. Eller ska vi säga en skopa hästskit? Jag tycker det är så jädra snuskigt med hästarna som springer och skiter och pissar på stränderna i Hua Hin. Vem vill ha det så? Nu menar jag inte den gamla travaren. För er som inte varit där så är stranden en stor j-a ponnyridning.

Bra sak med Hua Hin är fiskrestaurangerna på bryggorna. Finns mycket gott där.

Nu kanske någon tycker att Grannen Olsson är i gnällig och borde stanna hemma i Sverige istället för att klaga.

Det kan väl hända att jag borde gjort men allt är inte dåligt faktiskt även om det kan låta så stundtals och jag vill ju kunna träffa tjejen också.

Men nu bör jag känner att jag fått upp ångan ordentligt så ska jag utdela en skopa skit åt Hua Hin också. Eller ska vi säga en skopa hästskit? Jag tycker det är så jädra snuskigt med hästarna som springer och skiter och pissar på stränderna i Hua Hin. Vem vill ha det så? Nu menar jag inte den gamla travaren. För er som inte varit där så är stranden en stor j-a ponnyridning.

Bra sak med Hua Hin är fiskrestaurangerna på bryggorna. Finns mycket gott där.
En till som inte varit i Hua Hin på länge och dessutom bara sett en liten del av stan. Du vet saker tenderar att förändra sig över tid.

En till som inte varit i Hua Hin på länge och dessutom bara sett en liten del av stan. Du vet saker tenderar att förändra sig över tid.
Du har helt rätt. Jag har inte varit där på 3-4 år. Tiden går fort. Men jag har allt varit runt omkring också men jag har aldrig varit mer än en simpel turist.

Du får starta en Hua Hin tråd som Ev:s Bangsaen tråd ;) 5555
Nä du det blir inget med det, snor plats i andras trådar. Här en liten intern tävling å stå i plankan på gymmet med tjejen, en falang å en annan thaitjej. Falangen gav upp efter styvt 3 min, tjejen klara nästan 6 min och vinnare blev hon i svart med 8 min.
96265cd0c530211913dead8ea17d7683.jpg

Hur länge sedan var du i Phuket och hur länge var du där ??
Ett år sen i 2v som vi tillbringade med att åka runt och utforska och leta hus. Hade egen bil med oss och hyrde även moppe på plats. Tillbringade inte många min vid stranden eller poolen.
Vi bodde på Karon och där va svintråkigt, hyfsad strand men alldeles för mycket folk. Enda området vi gillade var Rawai och Naiharn beach men där va ju tokdyrt att hyra ett fint hus och mycket folk på stranden sen kändes det att där kommer va stendött i lågsäsong.
Sen trafiken är ju helt bedrövligt över hela Phuket, visst kusvägen från Rawai mot Kata var ju fin att köra men efter 3 ggr va man mätt och råkade man köra för nära Chalong och Phuket Town va det tvärnit sen satt man där.

Försökte hitta lokala matställen med vettiga priser men det va inte det lättaste, iaf inte när man är van vid priserna i Hua Hin, tokdyrt i Phuket å lägg sen till alla jvla ryssar så inte fn kommer jag att åka dit igen.
Phuket är fett överskattat i jämförelse med övriga Thailand. Tom Samui är bättte även om det är lite samma där.

Nu säger säkert du att om man åker bort en bit från turistområdena så blir det bättre men vi är inte intresserade av att ha mil till stranden och allt kul. Andra sidan av Phuket med Kamala, Surin mm va ju skitfult.
Kao Lak däremot är fint men alldeles för utspritt och mycket ryssar där också och där kan man snacka om stendött i lågsäsong.

Gillar man att åka på charter och knö med folk och betala sjuka överpriser för allt så kanske Phuket e nice men jag åker aldrig på charter.
Visst 2v på ett ställe e inte mycket men vi tillbringade många tim varje dag med att åka runt på alla möjliga och omöjliga vägar vi hittade, enda syftet med resan va att kolla om vi ville flytta dit.

Ett år sen i 2v som vi tillbringade med att åka runt och utforska och leta hus. Hade egen bil med oss och hyrde även moppe på plats. Tillbringade inte många min vid stranden eller poolen.
Vi bodde på Karon och där va svintråkigt, hyfsad strand men alldeles för mycket folk. Enda området vi gillade var Rawai och Naiharn beach men där va ju tokdyrt att hyra ett fint hus och mycket folk på stranden sen kändes det att där kommer va stendött i lågsäsong.
Sen trafiken är ju helt bedrövligt över hela Phuket, visst kusvägen från Rawai mot Kata var ju fin att köra men efter 3 ggr va man mätt och råkade man köra för nära Chalong och Phuket Town va det tvärnit sen satt man där.

Försökte hitta lokala matställen med vettiga priser men det va inte det lättaste, iaf inte när man är van vid priserna i Hua Hin, tokdyrt i Phuket å lägg sen till alla jvla ryssar så inte fn kommer jag att åka dit igen.
Phuket är fett överskattat i jämförelse med övriga Thailand. Tom Samui är bättte även om det är lite samma där.

Nu säger säkert du att om man åker bort en bit från turistområdena så blir det bättre men vi är inte intresserade av att ha mil till stranden och allt kul. Andra sidan av Phuket med Kamala, Surin mm va ju skitfult.
Kao Lak däremot är fint men alldeles för utspritt och mycket ryssar där också och där kan man snacka om stendött i lågsäsong.

Gillar man att åka på charter och knö med folk och betala sjuka överpriser för allt så kanske Phuket e nice men jag åker aldrig på charter.
Visst 2v på ett ställe e inte mycket men vi tillbringade många tim varje dag med att åka runt på alla möjliga och omöjliga vägar vi hittade, enda syftet med resan va att kolla om vi ville flytta dit.
För mig tog det en dag att hitta billigt ställe att bo på Nu är jag ju själv men ända Samma med matställen Har tre som jag går till och prisert ligger på 50- 60 baht för en bra måltid Har 10 promenad till en kanon strand och inte alls så mycket ryssar som du säger Är på stranden varje dag och hör mera svenskar än jag hör ryssar och lika på kvällen Tyckte du sa att du var här för att leta bostad men sedan bestämde ni er för Hua hin SEdan säger du att du bott där i 3 år ?? går liksom inte riktig ihop

Vad är det som inte går ihop?
Har bott i Hua Hin drygt 3 år men hade för ett år sen planer på att flytta men kom på att inget var bättre än Hua Hin så vi stannade.

För mig tog det en dag att hitta billigt ställe att bo på Nu är jag ju själv men ända Samma med matställen Har tre som jag går till och prisert ligger på 50- 60 baht för en bra måltid Har 10 promenad till en kanon strand och inte alls så mycket ryssar som du säger Är på stranden varje dag och hör mera svenskar än jag hör ryssar och lika på kvällen Tyckte du sa att du var här för att leta bostad men sedan bestämde ni er för Hua hin SEdan säger du att du bott där i 3 år ?? går liksom inte riktig ihop
Vart och hur bor du och vilken hyra?

Tillbaka
Topp