hårdare tag inför årets songkran.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det blir än hårdare tag inför årets songkran eftersom dom föregående årens insatser har misslyckats, där fortsatte ju antalet olyckor och döda i trafiken att öka trots dom åtgärder som vidtogs för att få dessa att minska.

Själv blir man ju lite fundersam med vad som menas med ”tuffare tag” eftersom det som nämns är att ex.vis alla som är inblandade i olyckor där någon kommer till skada ska få utföra ett alkotest, borde man inte ha gjort det hela tiden som en standard sedan alkotest utrustningen inköptes?

http://www.ttrweekly.com/site/2018/03/drink-and-drive-a-songkran-killer/

Mvh isan lover

Hej

Det blir än hårdare tag inför årets songkran eftersom dom föregående årens insatser har misslyckats, där fortsatte ju antalet olyckor och döda i trafiken att öka trots dom åtgärder som vidtogs för att få dessa att minska.

Själv blir man ju lite fundersam med vad som menas med ”tuffare tag” eftersom det som nämns är att ex.vis alla som är inblandade i olyckor där någon kommer till skada ska få utföra ett alkotest, borde man inte ha gjort det hela tiden som en standard sedan alkotest utrustningen inköptes?

http://www.ttrweekly.com/site/2018/03/drink-and-drive-a-songkran-killer/

Mvh isan lover
vi kan bara hoppas att de blir bättre. i går körde två ynglingar i hjäl sej onyktra på moped

Hej

Det är tyvärr vad jag förväntar mig också, det finns helt enkelt inga förutsättningar för att få ned antalet olyckor och döda i trafiken, själv är jag mer eller mindre uppgiven, men jag förståelse för att myndigheterna känner att dom måste göra något, om inte annat för att visa att dom försöker, men jag undrar om dom själva tror på något trendbrott här.

Mvh isan lover

Kan alltid hoppas att det blir lite fler kontroller och att folk stoppas innan de kan åka vidare på fyllan. Tyvärr tror väl många att de är i princip odödliga på fyllan, både Thai och utlänningar som kör och "har kört i alla år utan att dö".

Kan alltid hoppas att det blir lite fler kontroller och att folk stoppas innan de kan åka vidare på fyllan. Tyvärr tror väl många att de är i princip odödliga på fyllan, både Thai och utlänningar som kör och "har kört i alla år utan att dö".

Hej

Här spelar kanske även tanken på återfödsel, ödet och en tro på att amuletter och tatueringar o.s.v ska skydda, det i kombination med vad som närmast kan beskrivas som total laglöshet i trafiken med total nonchalans av alla tänkbara trafikregler och ett totalt ointresse av hur det går för andra trafikanter.

Mvh isan lover

Hej

Här spelar kanske även tanken på återfödsel, ödet och en tro på att amuletter och tatueringar o.s.v ska skydda, det i kombination med vad som närmast kan beskrivas som total laglöshet i trafiken med total nonchalans av alla tänkbara trafikregler och ett totalt ointresse av hur det går för andra trafikanter.

Mvh isan lover

Beskriver du Sverige:D förutom då återfödsel och liknande men andra avdelningen är ju inte helt olikt här:rolleyes:

Beskriver du Sverige:D förutom då återfödsel och liknande men andra avdelningen är ju inte helt olikt här:rolleyes:

Hej

Visst har klimatet på Svenska vägar hårdnat och tempot ökat, man håller för korta avstånd, kör för fort, gasar när dom ska bli omkörda och struntar i att lämna företräde o.s.v, men dom allra flesta har dock en kunskap om trafikreglerna och drar sig för att orsaka en olycka som dom själva kan dömas skyldiga till.

Mvh isan lover

Hej

Visst har klimatet på Svenska vägar hårdnat och tempot ökat, man håller för korta avstånd, kör för fort, gasar när dom ska bli omkörda och struntar i att lämna företräde o.s.v, men dom allra flesta har dock en kunskap om trafikreglerna och drar sig för att orsaka en olycka som dom själva kan dömas skyldiga till.

Mvh isan lover

Nä lika jäkligt som TH är det väl inte än men trafiken de tre senaste åren har ju förändrats markant till lite vilda inte västern utan östern om jag får uttrycka mig så.

När såg man senast en trafikpolis i Sverige? Utan övervakning blir det laglöst.
Jag blev faktiskt stoppad en morgon för några veckor sedan i en by utanför hemorten. Körkorts- och nykterhetskontroll. Jag skall kanske tillägga att körkortet var i sin ordning liksom nykterheten. Man hade tydligen en kampanj den veckan. :police:

Det är väl rätt rimligt, jag själv har ju sett hur dessa miss wet t-shirt utan BH ser ut i Songkran.
En kulturell förolämpning även i frigjorda Thailand.
Som exempel är det olagligt att gå utan BH så att bröstvårtorna syns tydligt i många kristna länder.
Ingen normal tjej i Filippinerna skulle göra så utanför baren.

Det är väl rätt rimligt, jag själv har ju sett hur dessa miss wet t-shirt utan BH ser ut i Songkran.
En kulturell förolämpning även i frigjorda Thailand.
Som exempel är det olagligt att gå utan BH så att bröstvårtorna syns tydligt i många kristna länder.
Ingen normal tjej i Filippinerna skulle göra så utanför baren.

Hej

Ska man förbjuda kvinnor att gå ut när det regnar eller ifrån att idrotta när det är varmt också?

Det kan ju innebära att bröstvårtorna syns, själv trodde jag tankar som det här tillhörde ett annat århundrade.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp