Hur är det med visumen nu då?

Thaiembassy.com är en privat sida. Titta längst ned på sidan.

"Copyright [emoji767] 2015 ThaiEmbassy.com. This is NOT the official website of the Thai Embassy..."

Då kan vi väl lungt konstatera att vi får 30 dagar vid gräns t.ex från Kambodja, så som det diskuterats här nyligen.
Anledningen till att jag igen började gräva i detta var att en bekant här förra veckan hade varit hos resebyrån, och där sade dom att man får 15 dagar.... Okunskap?

Då kan vi väl lungt konstatera att vi får 30 dagar vid gräns t.ex från Kambodja, så som det diskuterats här nyligen.
Anledningen till att jag igen började gräva i detta var att en bekant här förra veckan hade varit hos resebyrån, och där sade dom att man får 15 dagar.... Okunskap?
??
Har dom ändrat tillbaks igen, dom ändrade ju nyligen till att man kan bara få 15 dagar om man passerar landsväg och 30 dagar vid flyg.
När ändrades det tillbaks?

Sen 1 december 2016 får man 30 dagar vid landpassage, dock bara två gånger per 12 månadersperiod.
Känner inte till något nyare om detta.

Ja, 5 st VOA

Vad är den korrekta turistvisum benämningen?
Det är inte VOA som gäller för en massa länder i ”tredje” världen och kostar pengar vid ankomsten, inte heller ett turistvisum som söks på ambassad eller konsulat.

Tycker visumfri inresa är ett bättre utryck då man får ett 30 dagars uppehållstillstånd direkt vid ankomsten utan formaliteter och kostnader.
Sverige är ett av många länder som får dessa 30 dagar vid ankomst men många länder får det inte.

Det är inte VOA som gäller för en massa länder i ”tredje” världen och kostar pengar vid ankomsten, inte heller ett turistvisum som söks på ambassad eller konsulat.

Tycker visumfri inresa är ett bättre utryck då man får ett 30 dagars uppehållstillstånd direkt vid ankomsten utan formaliteter och kostnader.
Sverige är ett av många länder som får dessa 30 dagar vid ankomst men många länder får det inte.

Ok, inte så bevandrad i dessa frågor då jag sällan berörs av dessa.
Men det verkar ju inte vara lika stora krav på VOA som turistvisum. Är det inte bättre att då köra med VOA?

Men det verkar ju inte vara lika stora krav på VOA som turistvisum. Är det inte bättre att då köra med VOA?
VOA gäller om du kommer från följande länder:

List of countries eligible for the Visa on Arrival:

1. Andorra
  2. Bulgaria
  3. Bhutan
  4. China
  5. Cyprus
  6. Ethiopia
  7. India
  8. Kazakhstan
  9. Latvia
  10. Lithuania
  11. Maldives
  12. Malta
  13. Mauritius
  14. Romania
  15. San Marino
  16. Saudi Arabia
  17. Taiwan
  18. Ukraine
  19. Uzbekistan

Därför är det ingen lösning för en svensk,
ska du stanna under 30 dagar behövs inget visum alls.

Du har nog kommit in på som Kurant antyder, VISA EXCEMPT ENTRY som ger 30 dagars fri vistelse i Thailand. Du får detta per automatik vid ankomsten till Thailand. Du kan sedan om det kniper gå till din lokala immigration-kontor och förlänga denna VISA-fria vistelse med ytterligare 30 dagar.,, till en kostnad av 1.900 baht.....

Göran

Du har nog kommit in på som Kurant antyder, VISA EXCEMPT ENTRY som ger 30 dagars fri vistelse i Thailand. Du får detta per automatik vid ankomsten till Thailand. Du kan sedan om det kniper gå till din lokala immigration-kontor och förlänga denna VISA-fria vistelse med ytterligare 30 dagar.,, till en kostnad av 1.900 baht.....

Göran

Ok, men då kvarstår frågan....
Varför över huvudtaget söka turistvisum när VEE är mycket enklare?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp