Hur är det med visumen nu då?

Ok, men då kvarstår frågan....
Varför över huvudtaget söka turistvisum när VEE är mycket enklare?
Bra om man ska stanna över 30 dagar och slippa åka till ett IM och köpa 30 nya dagar för 1900thb.
Turistvisum (60 dagar) är gratis fram tom augusti och man kan stanna upp till 90 dagar med en förlängning ;)

Men ska man bara en kortare sväng för att pussa damen så är VEE mycket enklare.

Bra om man ska stanna över 30 dagar och slippa åka till ett IM och köpa 30 nya dagar för 1900thb.
Turistvisum (60 dagar) är gratis fram tom augusti och man kan stanna upp till 90 dagar med en förlängning ;)

Ja, det beror nog även på var man håller till då också.
Bor man nära IM så är det ju ingen större kostnad heller.

För min del blir det VEE tills dom klagar, då jag hittills inte haft så långa turer i Thailand.
Men snart har jag väl skrapat ihop 5mån komp och semesterdagar, så då får jag hitta på något annat.

Är turistvisum gratis nu, pratar vi om det man "köper" på ambassad eller konsultat ...

Ja, det beror nog även på var man håller till då också.
Bor man nära IM så är det ju ingen större kostnad heller.

För min del blir det VEE tills dom klagar, då jag hittills inte haft så långa turer i Thailand.
Men snart har jag väl skrapat ihop 5mån komp och semesterdagar, så då får jag hitta på något annat.
Vad gör du i Thailand nuförtiden, har ni lappat ihop förhållandet, hittat någon ny, eller hade du bostad där?

Har det blivit förlängt????? Trodde det var fram t.om. den 28 februari i år????

Göran
Ja det har förlängts, första erbjudandet var till 28 februari men utfallet var visst så lyckat (+6%) ökning så det förlängdes med ytterligare 6 månader.

Motiveringen var att stimulera turister att stanna längre, som genererar mer inkomster

En kompis åkte till konsulatet i Saigon den 28 mars och skaffade ett turistvisum och det var helt gratis där.

Men inte lätt att hänga med i svängarna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp