Hur är erat väder?

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

"andrejsdenruskige " sa:
Äh, som vanligt när det har varit 30cm med snö i Skåne så ser verkligheten ut så här.
Om ni vill veta hur jäklig en vinter kan vara så ska ni nog komma hit. Jag vet, har bott på flera ställen i landet, även högst upp där jag fann vintrarna vara behagliga :)
Här faller t.ex. inte snön i sakta dalande flingor, här snöar det horisontellt med på följ att visa områden är snöfria medan det blir ett 3 m. tjockt snötäcke på ett par timmar på andra håll. Vissa år i alla fall...

"magnusjansson " sa:
jag var på ica i heby idag och handlade,

vi får planera in en träff,

jag bor lite utanför fjärdhundra mot enköping
Kul, ja vi har ju sommaren på oss att planera in en träff, det vore ju trevligt att träffa lite nytt folk.
Rolf

"Sir One " sa:
Om ni vill veta hur jäklig en vinter kan vara så ska ni nog komma hit. Jag vet, har bott på flera ställen i landet, även högst upp där jag fann vintrarna vara behagliga :)
Här faller t.ex. inte snön i sakta dalande flingor, här snöar det horisontellt med på följ att visa områden är snöfria medan det blir ett 3 m. tjockt snötäcke på ett par timmar på andra håll. Vissa år i alla fall...

Själv tycker jag inte att vädret är det värsa med Skåne.... ::)

Hur är erat väder?

:)

ImageUploadedByTapatalk1367947970.972092.jpg

Ja här i nordvästra Skåne har vi haft den varmaste dagen i år! + 26 i eftermiddag!

Här va det bara 20° men knallblå himmel och en svag bris :D
Men en annan fryser ju iaf..

"nakonsawan " sa:
Myggen är redan här, jag fick 2 myggbett igår kväll.
Ajdå ... vart bor du? Här i Sthlm har det varit så torrt så några mygg har jag inte sett av.

Här idag är det klarblå himmel och 17 grader nu på morgonen ... Körsbärsträden blommar så vackert i Kungsträdgården ... har intagit min lunch där varje dag denna veckan. Kul att se alla står med sina mobil (inkl. undertecknad) för att fota de vackra blommorna ... Nu är den bästa tiden på året i Sverige, folk är trevliga alla är glada ... naturen är underbar ... nu är det bättre här än i Thailand ... vädermässigt ...

"Janne " sa:
Ajdå ... vart bor du? Här i Sthlm har det varit så torrt så några mygg har jag inte sett av.

Här idag är det klarblå himmel och 17 grader nu på morgonen ... Körsbärsträden blommar så vackert i Kungsträdgården ... har intagit min lunch där varje dag denna veckan. Kul att se alla står med sina mobil (inkl. undertecknad) för att fota de vackra blommorna ... Nu är den bästa tiden på året i Sverige, folk är trevliga alla är glada ... naturen är underbar ... nu är det bättre här än i Thailand ... vädermässigt ...

Jisses vad du kämpar för att hålla Thai abstinensen borta ;)
Här regnar det en del mellan varven men vem fn bryr sig om vädret.. ;D

MONGSTAD - 1 MONG var väl 1 miljard norska kronor, sen blev 2.3.4.5.... Alltså för raffet.
Dom byggde en cracker som inte var helt genomtänkt, Jag tror jag var i Mongstad 1987 första gången. Tiden går...Det verkar ha blivit tropiskt här. Störtregn på oregelbundna tider men toppar vid 35 grader.

Vafalls Mongstad, det är ju stället som Gud glömde. Jag var där första gången 1982 och det ser fortfarande likadant ut. Det bästa med Mongstad är vägen därifrån, dvs landvägen till flygplatsen i Bergen.

Här hemma har vi åskskurar med regn och ca 22 grader!

På vägen till flygplatsen fanns det eller finns två förjor samt Hotell Bergen inte att förglömma.

"derPanzerHerring " sa:
På vägen till flygplatsen fanns det eller finns två förjor samt Hotell Bergen inte att förglömma.

Nu är färjorna ersatta av broar. Skönt att transporten går snabbare. Det är alldeles för dyrt att stanna kvar i Norge, tyvärr.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp