Hur är erat väder?

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

"Jo-Be " sa:
Efter gårdagskvällen regn(typ hink över huvudet) och åskväder(som smattrade runtomkring) som gjorde att servern hos leverantören TrueMove slogs ut(fick tillbaka vid 10:00 tiden,Thai), så är det i dag stora molnsjok och solen lyser där det inte finns moln ivägen, temperatur, inte att klaga på, mer än tillräckligt.
Du vet vad du har att vänta dig ,Roffe
;D :D ;D
Låter som om det skulle kunna passa förutom avbrottet i nät trafiken.
Här hemme blåser det småjävlar och regnar 4+

Eftermiddag/kväll, Chonburi!

Regnet startade vid 17 tiden och det smällde runt öronen av åska, ca 30 min senare var regnet över men skådespelet av blixtar på himlavalvet fortsatte, dessa naturfenomen är så vackra att titta & se(inte bli utsatt för)på, att se blixtarna vandra över himmeln eller slå rakt ner i backen är så mäktigt, man börjar inse hur j*vla liten på jorden man är..

Här i nordvästra skåne är det ett underbart väder i dag. +7 och en klarblå himmel! Var ute och promenerade ett slag i söderåsens vackra natur! :)
Lite bilder från söderåsen...nästan på toppen av Skåne.

DSC_0199.jpg

...?..Ja sa ju några bilder...var tog de andra vägen som ja la in. :(..ok.! ..försöker igen.

Frank

DSC_0034.jpg

;)Hösten är här!! Varen glada ni som befinner Er i Thailandet och slipper höstvädret i Sverige..(även om det är vackert att titta på inifrån stugan). :nod:

Mvh,
Frank

DSC_0182.jpg

Nu har snöstormen satt igång här nere i Skåne. Hoppas att det inte blir så farligt men måttligt snöfall, hård vind och ett par minusgrader är ingen bra kombination. :o

Vi måste snart köra iväg till syrran på kalas, det blir till att köra försiktigt. :(

Kaffesump och spåkulor, blaha! Jag tror inget förrän jag ser det. Idag t ex utanför Englands ostkust: Strålande sol och en lätt nordlig bris. Ibland är sjölivet bra även om man är på väg till Göteborg.

"ledarn " sa:
Lite yrsnö i luften här i Fjollträsk....

F@n det ska ju komma mer under dom närmaste dygnen säger dom.. :thumbsdown: :thumbsdown:

Man får väl lov att smörja upp plogen och koppla den på "snömobilen" innan man åker hem för dagen...
Hoppas inte att man blir tvungen att gå upp mitt i natten för att åka och ploga.

Man har ju liksom ställt in sig på vår även fast almanackan säger annat..

Va fan nån gång ska du väl jobba ;) här när det var som värst inte fan fanns det nån snömobil int .....så hoppas på en halv meter under natten nu ;)

Än är det fritt men dom lovade ju lapmögel i västra delen imorn kväll. här är det gkallt samt att det blåser,

"ledarn " sa:
Just nu snöar det på ordentligt :thumbsdown: :thumbsdown:
Blir till att ställa klockan på ringning kl. 02:00 för att gå upp och kolla väglaget.. :nod:

Men i Solna är plogningen inställd..
Det är ju så när du bor där solen aldrig skiner...(Gnagar land) :laugh: :laugh:

Ahaa du menar staden som Stockholm e en förort till :)

"magnusjansson " sa:
Enköping snö -4
otroligt att våren inte kan komma !
Låter inte bra, bor ju själv i Hebytrakten så det är väl samma väder där som i Enköping. F@n också trodde jag skulle slippa snön.
magnusjansson då kanske vi syns på Ica :D

Så här kan det se ut på "min gata" här i Malmö. F.n. är det dock bara någon cm. snö men enligt rapporten kan det komma att se ut så här i år igen. c:a -2

sno1.jpg

"Rolf " sa:
Låter inte bra, bor ju själv i Hebytrakten så det är väl samma väder där som i Enköping. F@n också trodde jag skulle slippa snön.
magnusjansson då kanske vi syns på Ica :D

jag var på ica i heby idag och handlade,

vi får planera in en träff,

jag bor lite utanför fjärdhundra mot enköping

Liknande trådar

Tillbaka
Topp