Hur är vädret där du befinner dig nu??

Tror inte du ändrar dina intressen speciellt mycket i framtiden även om du skulle ha mer fritid. När jag läser dina inlägg och ser bilder på natur och mat :) så drar det mer än en sandstrand som bara är same same hela tiden. Att vintern är för lång uppe hos dig för min smak är en annan sak men då planerar man in en tripp till Thailand :cool:
@Norrpilen Ni har ju vinter uppe hos er. Här i fjollträsk har vi mest bara slask och skit på vintern och kanske därför man ledsnar.

Precis, du skrev kan vara fina, men när älgjakten regnar bort i en hel vecka i kulingvindar är det ett förlorat år.
Oktober kan bjuda på ett fantastiskt väder men också katastroft dåligt.

Juni, juli och augusti kan vara bra med stor sannolikhet.
Snö och kyla är ok. Dessa mellanting är dock inget jag direkt gillar. Vinter är ok och så även sommar.

Precis, du skrev kan vara fina, men när älgjakten regnar bort i en hel vecka i kulingvindar är det ett förlorat år.
Oktober kan bjuda på ett fantastiskt väder men också katastroft dåligt.
Nu bor du på Holmön där förstår jag att vädret kan var skit med blåst och regn men regn gör vlä inget när det är älg jakt
Det kan vara lungt och skönt i skogen även om det regnar. Fick för-dj fina pass i år behöver inte gå så långt och det kommer
altid älg där säger alla gamm gubba

Nä inte så kul men det är bra för gammsnön som fortfarande är ca 50 cm här och det är April bara gilla läget

Ja, det behövs lite regn för att få bort det sista.
Men något vidare trevligt är det inte med våren med tanke på hur slaskigt och jävligt det kan vara.
Visst kan det vara fint väder, men det är mestadels bara problem med slask, vatten och snö som ska smälta.

Ja, det behövs lite regn för att få bort det sista.
Men något vidare trevligt är det inte med våren med tanke på hur slaskigt och jävligt det kan vara.
Visst kan det vara fint väder, men det är mestadels bara problem med slask, vatten och snö som ska smälta.
Ja på asfalt ytor blir det så men jag har inget slask, vatten ute på tomten, Antingen snö eller ingen snö. Sandal väder

Så säger dem som antingen är för unga dvs. under 50. år eller inte har pension eller slantar alternativt har en dam som vägrar :laugh2:
Jag och många med mig är över 50 år.
Pension har jag inte.
Slantar har jag.
Jag och många med mig har ingen dam som vägrar.

Vi vänder på det.
Du kanske har en dam som vill hem till Thailand och vill du behålla henne så är det bara att följa med eller bli lämnad :laugh2::laugh2::laugh2:

Jag och många med mig är över 50 år.
Pension har jag inte.
Slantar har jag.
Jag och många med mig har ingen dam som vägrar.

Vi vänder på det.
Du kanske har en dam som vill hem till Thailand och vill du behålla henne så är det bara att följa med eller bli lämnad :laugh2::laugh2::laugh2:

Det kan ju vara så att han har en fru som har många år kvar till pension.
Känns kul och trevligt när man själv har en karriär. Efter det så kan det vara jobbigare.

Värmeslag och sommarstormar
Myndigheterna har uppmanat människor att undvika utomhusaktiviteter den kommande veckan för att inte riskera värmeslag. Även sommarstormar väntas.

I Samut Prakan-provinsen, strax söder om Bangkok, kollapsade en polis som dirigerade trafik och dog av hjärtslag, rapporterar Reuters.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp