Hur är vädret där du befinner dig nu??

Vita "Döden" tillbaka igen efter dagar av varmt väder och gångvägar och gräsmattor snö & isfria.

IMG_20240205_064939.jpg

Screenshot_20240205-065235.png

@JBK.Ltd.
Det verkar som att vi skall klara oss med nöd och näppe denna gången. Gränsen till lappmögel skall ligga precis norr om oss, hoppas att prognosen stämmer. För tillfället är det mulet, blåsigt och 5 plusgrader.

Skönt att flera gillar det äkta vädret, dvs inte det man googlar upp, ikväll så är det varmt.... På riktigt inte på internet...

17072247684426660448671227754823.jpg

Aaaaah!!! :(
VA! F-----N!! :mad:

IMG_20240210_060047.jpg

Ytterligare centimetrar av snö h-lvetet har landat på marken i natt, en börjar snart bli paranoid över att @Norrpilen el. @Norrlandsboy försöker att ta över mellersta delen av Mälardalsområdet och kräva införandet av "körkort" för vajor med släde... :laugh:

@JBK.Ltd.

Aaaaah!!! :(
VA! F-----N!! :mad:

IMG_20240210_060047.jpg

Ytterligare centimetrar av snö h-lvetet har landat på marken i natt, en börjar snart bli paranoid över att @Norrpilen el. @Norrlandsboy försöker att ta över mellersta delen av Mälardalsområdet och kräva införandet av "körkort" för vajor med släde... :laugh:

@JBK.Ltd.
Var inte arg på snön, gör dig vän med den.

IMG_20210202_153942193.jpg

Oooh! My Buddha!!
Kan inte det vita h-lvetet ta slut, BRF hade just skottat undan förra veckans nederbörd och så nyser KungBore igen med nya centimetrar av vitah-lvetet...

IMG_20240213_051132.jpg

Men som jag skrev i en annan tråd, så har jag varit en duktig pojke och sopat undan snön som fallit på trappan in till vår port.

IMG_20240213_051122.jpg

Så nu kan åtminstone mina grannar kliva ut på trappan utan att stå på öronen på väg till bilen eller bussen...

@JBK.Ltd.

Oooh! My Buddha!!
Kan inte det vita h-lvetet ta slut, BRF hade just skottat undan förra veckans nederbörd och så nyser KungBore igen med nya centimetrar av vitah-lvetet...

IMG_20240213_051132.jpg

Men som jag skrev i en annan tråd, så har jag varit en duktig pojke och sopat undan snön som fallit på trappan in till vår port.

IMG_20240213_051122.jpg

Så nu kan åtminstone mina grannar kliva ut på trappan utan att stå på öronen på väg till bilen eller bussen...

@JBK.Ltd.
Nog dags för dig att flytta till fru och barn i LOS med tanke på hur svårt du verkar ha det med lappmöglet. Kom igen vad stoppar dig?! :)

Nog dags för dig att flytta till fru och barn i LOS med tanke på hur svårt du verkar ha det med lappmöglet. Kom igen vad stoppar dig?! :)

@Nam Falang
Du får läsa text med lite "Ironi" i tanken, finns inget vackrare än första snön på marken.
Men jag har ju ett lite hinder kvar som måste tas hand om och sen är jag inte pension färdig än, inte långt kvar men inte där än... ;)

@JBK.Ltd.

@Nam Falang
Du får läsa text med lite "Ironi" i tanken, finns inget vackrare än första snön på marken.
Men jag har ju ett lite hinder kvar som måste tas hand om och sen är jag inte pension färdig än, inte långt kvar men inte där än... ;)

@JBK.Ltd.
Du får flytta söderut, här har vi blivit kvitt lappmöglet åtminstone för tillfället. Mulet, uppehåll och 3 plusgrader. Regnvarning imorgon men inget mögel.

Du får flytta söderut, här har vi blivit kvitt lappmöglet åtminstone för tillfället. Mulet, uppehåll och 3 plusgrader. Regnvarning imorgon men inget mögel.

Utlänningar är ju inte så välkomna i era trakter, @Berralund
Så hur skulle en integration fungera för min del, är ju inte språkkunnig i dialekten som talas(Hunna jaevel!, är det enda språkliga kunskap, räcker långt men inte tillräckligt.)där.
Angående de vita! När minst anas då kommer den och nyvaken kliver ut på gården och slår en saltomortal som till och med gör "Cirque du Soleil" avundsjuka... :laugh:

@JBK.Ltd. ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp