Hur är vädret där du befinner dig nu??

Åtta plus i Nynäshamn.

DSC_0085.JPG

Ditt eviga tjat om äkta temperatur och inte ”Internet temperatur”, som du kallar det för, har väl inget med Thailand att göra. Sluta skriv sådant som inte är relevant.
Jag är ledsen att göra dig besviken, äkta temperatur i Thailand har direkt och super lokalt med just Thailand att göra det är uppmätt lokalt i Thailand utanför mitt fönster. Detta skiljer sig från internet vädret som inte är lokalt utanför fönstret där jag befinner mig just nu utan det kommer från en Google server i ex. Wisconsin.

Det äkta vädret här idag bjöd på en topp av 34 grader uppmätt på kvicksilvret, 1/2 grad högre än igår. Den skarpsynte kan även notera att jag sänkt. temperaturen i kylskåpet, måste kompensera ett sommaren kommer, den tempen är särskilt viktigt att ha koll på lokalt (äkta) kan bli en jäkla diskrepans annars.

IMG_20240304_141604.jpg

Blir bara elakare o elakare på TS...måst vara värmens intåg samt dyrare matpriser nu :rolleyes: . Förstår "sneseglarn" Jonas lättrethet då budget flyget över Peking ställd till det...men så kan det gå för oss alla;). Nästa bokning blir bättre:thumbsup:. @Shimpansens termometer visar ju rätt hela tiden så begrip in't allt ståhej...?
Hmmm, orang-utan betyder mannen från skogen. Ett epitet som passar några fler här.

Tittar man ut genom fönstret här och på termometern så ser det riktigt behagligt ut. Sol från en MFF-blå himmel och 8 grader. Men en frisk snålblåst från öster gör att man måste hålla sig i lä för att må gott. Imorgon varnar dom för snörisk!

Hej

Idag vaknade man till -3 grader, men det är en klarblå himmel och vi väntar oss 3-4 plusgrader när solen har värmt lite, imorgon väntas också sol och 6-8 plusgrader, vinden är nordvästlig och på måttliga 3 m/s.

Mvh isan lover

Hej

Idag vaknade man till -3 grader, men det är en klarblå himmel och vi väntar oss 3-4 plusgrader när solen har värmt lite, imorgon väntas också sol och 6-8 plusgrader, vinden är nordvästlig och på måttliga 3 m/s.

Mvh isan lover
Ungefär detsamma här, det var -2 när frugan gick till jobbet i morse. Ganska vindsvagt här också och klarblå himmel.

Hej

Ja när det närma4 sig 40 grader så börjar det bli jobbigt, man förutspår väl en rekord varm tid ett tag framöver nu i Thailand.

Mvh isan lover

Som vanligt fake news, inte fasen är det 50 äkta grader uppmätta på nån termometer med Anders Celsius skala.

Men det känns varmt med 34 grader, som idag, även vid havet med skön breezzzz det vet vi som är här.

Förstår du begreppet "heat Index" eller "Värmeindex ?

1709803528041.png
Förstår du begreppet temperatur?

Det har aldrig uppmätts över ca 45 grader i Thailand. Äkta Grader Celsius, Anders Celsius född 1701 Svensk mycket känd.

Om vi får uppleva temperatur på 50 grader här lär vi höra det från säkra källor.

Jag hade en polare när jag gick i lågstadiet, han var alltid så kacksig för att de hade varmare än alla andra, de hade termometern i solen.....

Förstår du begreppet temperatur?

Det har aldrig uppmätts över ca 45 grader i Thailand. Äkta Grader Celsius, Anders Celsius född 1701 Svensk mycket känd.

Om vi får uppleva temperatur på 50 grader här lär vi höra det från säkra källor.

Jag hade en polare när jag gick i lågstadiet, han var alltid så kacksig för att de hade varmare än alla andra, de hade termometern i solen.....

Temperatur kan vara väldigt många saker beroende på var och hur man mäter. Normalt är det väl en meter ovanför marken i skuggan i fri luft man mäter "Temperatur" ?

Artikeln handlar om "heat index" vilket INTE är det samma som temperatur.

Anledningen är just kombinationen av hög temperatur och hög luftfuktighet som är det som ger problemet.

Temperatur kan vara väldigt många saker beroende på var och hur man mäter. Normalt är det väl en meter ovanför marken i skuggan i fri luft man mäter "Temperatur" ?

Artikeln handlar om "heat index" vilket INTE är det samma som temperatur.

Anledningen är just kombinationen av hög temperatur och hög luftfuktighet som är det som ger problemet.
Kolla på vädret på rapport ikväll så får du se vilken temperatur det står på kartorna. Dvs vad väderleksrapporten från SVT säger de följer Anders Celsius. De är picked upp på riktigt, inte framräknat.

Du kan ha din termometer i solen om du vill ha varmare än alla andra, fast du inte har det, på riktigt.

Värme rekord, my ass.

Kolla på vädret på rapport ikväll så får du se vilken temperatur det står på kartorna. Dvs vad väderleksrapporten från SVT säger de följer Anders Celsius. De är picked upp på riktigt, inte framräknat.

Du kan ha din termometer i solen om du vill ha varmare än alla andra, fast du inte har det, på riktigt.

Värme rekord, my ass.

Hur svårt kan det vara att skilja på Temperatur i grader C och Värmeindex i grader C ?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp