Hur är vädret där du befinner dig nu??

Ja jag är duktig :) Har nu jobbat klart men inte allt är färdigt, ganska trött så
får ta det nästa i morgon, Runt växt huset, runt förrådstältet och lite mera skottning
runt husfoten. dj bra med snö som isolering när det är torpargrund helst när det blåser
nordanvind
Hur många Norrlands Guld blev det i belöning?

Lite kyligt på morgonen

IMG_7278.png

Den här dagen för 20 år sedan glömmer man inte! Vad gjorde du den dagen?

Vaknade upp på Koh Chang och såg allt på BBC-kanalen utspela sig i realtid. Insåg att jag egentligen planerat att vara på Phuket men i sista stund ändrat mig (vet fortfarande inte varför) och åkte till Koh Chang istället.

Jag var hemma och såg på nyheterna vad som hänt, mina bägge bröder bodde i Bangkok och jag visste inte hur mycket av landet som blivit drabbad.

Var hemma i Sverige lite bakfull då kärringen sa , det är nått som hänt. Det var ju väldigt oklart vad. Men det klarnade efter hand. Så vi viste att att fruns syster höll på med huset vi höll på med att färdigställa i Pakarang beach. Man kan säga att frun vart gråhårig över en natt. Fruns syster tappade bort sina 2 pojkar hon lyckades ringa oss morgon efter och fann sina pojkar vid liv dagen efter. Jag sa till frun som gett upp hoppet att dom skulle vara vid liv. Det är ju en fiskeby, är det nån som har ett hum om detta så är det fiskarna. Vilket också var fallet och gav några värdefulla minuter. Men inget gott som kom ut av det , kärringen syster fick en massa följdsjukdomar och blev totalt personförändrad ,yngsta pojken är fullblods narkoman . Äldsta pojken lyckades bra i skolan och blev civil ingenjör som vi sponsrade.
Vi har ingen kontakt med dom längre.
Grannen förlorade 2 barn, fru och sin mor. Vet inte hur man går vidare efter nått sånt.

Till historien hör att gången innan jag var nere satt vi några och diskutera vad som skulle hända om det blev en Tusnami.

Finns vädigt intressant dokumentär om ett vulkanutbrott i Karkataus Indonesien som gav tusnamin och påverka oss ända upp til norden och gav nödår pga askan och kylan. Finns en del som påstår det kan ske igen och vad konsekvenser skulle bli i dagens läge.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp