Hur är vädret där du befinner dig nu??

Att vintrarna under min livstid har blivit betydligt mildare, det är sant. Vad det beror beror på det vet jag inte. Om det är mänsklig påverkan på klimatet eller naturliga cykler som alltid har funnits i klimatet.
Bilden nedan visar en normal vinter när jag var 12 år gammal. Dvs 60 år sen. Den lilla byggnaden längst upp i bilden visar utedasset och på den tiden fick man arbeta lite innan man fick komma till och skita :).
Konstigt nog minns jag inte att jag upplevde att jag levde i någon slags nöd eller hade ett skitliv. Vi åt oss mätta och morsan var snäll och tog hand om oss.
Farsgubben jobbade varje ledig stund med att rusta upp det gamla huset så att vi så småningom fick toalett o bad inne.
Hade inte lönat sig att klaga till honom heller. Han var en hårding av den gamla stammen. En sjöman som låg ute till sjöss under andra världskriget och blev torpederad men överlevde bla.
MVH
Lilla Fridolf

snö.png
Hej

Ja utedass hade mormor och morfar här där jag nu bor också, där satt man många gånger trots att det var frost ute, det blev inte dass och dusch inomhus förrän 1974, men man klagade inte ändå.

Mvh isan lover

Här har vi nästan mulet, några solglimtar och en plusgrad. Men en hård ostlig vind gör att det känns rejält kallt i motvind.

Du ska alltid gå medvind, kamma håret bakåt så går det fortare
Här i Thai just nu 25 grader ganska skönt, säkert 10 thai damer
här just nu, äter mat, konstigt, men det bli sängen för mej
mycke göra i morgon
Det är lugnast när du ligger i sängen. ;) Skämt åsido, ha det gott därnere. Här har vi nollgradigt och blåsigt, dock lite mindre än igår. Så en vietnamesisk nudelsoppa med kyckling i Malmö satt perfekt.

-11 grader hemma, får hoppas inte för mycket snö på uppfarten från garaget så behöver skotta, för får ju inte utföra nåt tungt jobb.
Måste ju köra och handla pellets så får upp tempen.

Hej

Klarblå himmel och sol, inte ett moln så långt ögat når, men vi hade en kall natt här på västkusten med -6 grader, nu på dagen är det plusgrader, vinden är 2 m/s och sydlig, i vattnet är det nu bara 3 grader.

Mvh isan lover

Det har ramlat ner lite lappmögel från himlen idag, max 1 cm. Nu har det klarnat upp och temperaturen sjunker, 3 minus för tillfället. Det kan bli 10 minus framemot småtimmarna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp