Hur är vädret där du befinner dig nu??

Hej

Här är på västkusten är det kvavt och varmt idag, vi hörde åska på håll igår men fick bara 1 mm regn, idag känns det som om det ska bli åska igen så vi får väl se hur det blir.

227E9618-AB7C-4BB8-A26B-63B69BAB6568.webp

Mvh isan lover

Riktigt jobbigt väder just nu i södra Bohuslän. Ingen vind, 24*C både inne och ute, men i o m att det regnade en del så är det så fuktigt och klibbigt att det är inte är särskilt behagligt.

Åskan dundrar på håll.
Temperaturen sjönk till behagliga 20.5gr.
Men jag hade 28gr i köket nyss så nu står fönstret öppet där.
Och just nu kom regnet och svalkar ner mer.

Idag har vi inte haft över 18 grader, solen har inte synts till överhuvudtaget. Lite vind och just nu kommer en lättare regnskur. På lördag skall vi vara ute hela dagen och då säger prognosen 27 grader med risk för skurar.

Åskan dundrar på håll.
Temperaturen sjönk till behagliga 20.5gr.
Men jag hade 28gr i köket nyss så nu står fönstret öppet där.
Och just nu kom regnet och svalkar ner mer.
Jag har blivit bättre klimatiserad efter vintern i Sverige men vill helst ha 25 grader inomhus.
Men sista turen satte jag termometern på 24 grader i hytten och 30 grader på toaletten.
Minskning från brukar ha 26 grader i hytten.
På bojlastarna skratta dom åt mig när jag vaggade fram som en pingvin på däck med alla kläder, då var det 3 långärmade, låmgkalsonger och byxor och vinteroverall över det plus vinterarbetsjacka när jag gick på däck ;)

Jag har blivit bättre klimatiserad efter vintern i Sverige men vill helst ha 25 grader inomhus.
Men sista turen satte jag termometern på 24 grader i hytten och 30 grader på toaletten.
Minskning från brukar ha 26 grader i hytten.
På bojlastarna skratta dom åt mig när jag vaggade fram som en pingvin på däck med alla kläder, då var det 3 långärmade, låmgkalsonger och byxor och vinteroverall över det plus vinterarbetsjacka när jag gick på däck ;)
Urtypen till en Michelingubbe alltså! :laugh2:;)

Här startar vi också med 17 grader på morgonen. Molntäcket börjar spricka upp och solen har tittat fram. Upp mot 24 grader utlovas i eftermiddag, riktigt behagligt.

På väderprognosen på Rapport nyss ska Skåne få soligt och 24-25 grader de närmaste tre dagarna. Men för ovanlighetens skulle är det just Skåne som har kallaste temperaturen i hela landet dessa tre dagar framåt.

På väderprognosen på Rapport nyss ska Skåne få soligt och 24-25 grader de närmaste tre dagarna. Men för ovanlighetens skulle är det just Skåne som har kallaste temperaturen i hela landet dessa tre dagar framåt.
Helt perfekt om det stämmer. Dock säger min väderapp att det skall bli 28 grader imorgon. Just nu är det gråmulet, morgondimman har lättat och vi har 18 grader. Solen försöker bryta igenom och den lyckas säkert snart.

Helt perfekt om det stämmer. Dock säger min väderapp att det skall bli 28 grader imorgon. Just nu är det gråmulet, morgondimman har lättat och vi har 18 grader. Solen försöker bryta igenom och den lyckas säkert snart.

Bara det inte regnar och blåser idag är jag glad. Ska tillbringa dagen ute på Ven och "turista" lite. Inga tåg dock där tillgängliga så det får bli en liten golfbil för omväxlings skull.

Igår drog Caliman in över Kanarieöarna. Högtryck och fönvindar från Sahara. Då får vi samtidigt stoft i luften. Är det bra?
Hade det inte varit så under 20 miljoner år så hade öarna varit kala och obeboeliga.
Således kan jag ta ett dopp i vår 100% soluppvärmda jacuzz.
Gränsen har jag satt till 40 grader och just nu är det bara 39.8 grader. Plask!

Igår drog Caliman in över Kanarieöarna. Högtryck och fönvindar från Sahara. Då får vi samtidigt stoft i luften. Är det bra?
Hade det inte varit så under 20 miljoner år så hade öarna varit kala och obeboeliga.
Således kan jag ta ett dopp i vår 100% soluppvärmda jacuzz.
Gränsen har jag satt till 40 grader och just nu är det bara 39.8 grader. Plask!
Fel av mig, 39,9 C

39.9 C.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp