Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vi har också krispigt och fint hos oss, vi gick en sväng igår ner till en liten sjö som vi ska ha fiskerätt i som markägare i området och min svärfar är fiskeintresserad så vi testade isen lite men vågade inte ge oss ut någon längre bit, jag har sett på TV att de som åker långfärdsskridsko har en typ av pik som de kollar bärigheten med, det borde väl fungera med ett spetsat 12mm armeringsjärn?
Hur tjock måste is vara för att man ska våga sej ut och fiska?
Både yr och dmi påstår att det ska komma en köldknäpp natten till torsdag i Skåne 15 - 17 minusgrader i vårt område men nästa söndag ska vi få över nollan igen men en liten brasklapp är att det vid plusgrader ska komma nederbörd igen.
Vi har också krispigt och fint hos oss, vi gick en sväng igår ner till en liten sjö som vi ska ha fiskerätt i som markägare i området och min svärfar är fiskeintresserad så vi testade isen lite men vågade inte ge oss ut någon längre bit, jag har sett på TV att de som åker långfärdsskridsko har en typ av pik som de kollar bärigheten med, det borde väl fungera med ett spetsat 12mm armeringsjärn?
Hur tjock måste is vara för att man ska våga sej ut och fiska?
Både yr och dmi påstår att det ska komma en köldknäpp natten till torsdag i Skåne 15 - 17 minusgrader i vårt område men nästa söndag ska vi få över nollan igen men en liten brasklapp är att det vid plusgrader ska komma nederbörd igen.
Efter alla år på västkusten och all blask var det riktigt deprimerande att vakna upp så jag flydde landet.
Men nu när återvänt och flyttat till en helt vintrigare plats är det helt underbart.
Jag har aldrig vart med om snövinter som detta innan men vad jag gillar det.
Snart 2 månader med snötäckt.
Jo men vi bor väl i en köldhåla.
2024 hade vi minus och frost redan i September även September i år, kanske därför finns så mycket vinteranläggningar här.
Inte bott här tillräckligt länge för att vara säker.
28 September 2024 på fotot.
Bistert idag med 4 minusgrader och frisk till hård sydostlig vind. Det inbjuder knappast till några utomhusaktiviteter, särskilt eftersom solen lyser med sin frånvaro.
Kärnis räcker 5 cm, men is som innehåller luft från snöfall är 15 cm inte säkert
Men måste känna till sin sjö ell skärgård för det finns alltid svagare zoner.
En riktig ispik är det bästa sättet att testa hållbarhet.
Denna modell i tre steg är bra.
Jo det vet jag men jag var lite lat och orkade inte lägga till "förutom någon enstaka liten regnskur" och tänkte att ingen kan väl vara så "sjuk" att dom sitter och lägger tid på att söka upp sådant
Jo det vet jag men jag var lite lat och orkade inte lägga till "förutom någon enstaka liten regnskur" och tänkte att ingen kan väl vara så "sjuk" att dom sitter och lägger tid på att söka upp sådant
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.