Hur är vädret där du befinner dig nu??

Och då går miste om solstrålarna :eek: :D;)
Börjat vänja mig av det Svenska desperata jagandet av solstrålar, det är det jobbigaste när man flyttar ner får dåligt samvete för man lägger sig inne på sängen med en bok en stund.
Ekar det i huvudet "du måste ju gå ut när det är så fint väder" hur många har inte hört det i Sverige.
Tog lång tid att bli av med och ibland gav den en dåligt samvete när man låg inne och inte ute.
Men är bara vi nordbor som är sådana tror jag.

Nä tänkte ta mig till stranden i eftermiddag kanske och tänkte att idag kan frugan få köra så kan jag ta en öl och slappa i en solstol med en bok ;)

Blir inte så mycket strandhäng nuförtiden, borde hängt där mer för svalkar gött med den eviga bristen där nere.

Skönt när det är strax under noll. Isen på gyttjepölarns glimmar fint och barnen vill trampa på den tunna skorpan och få blöta skor och strumpor.

Efter att både lämnat på dagis och skolan och gått i rask takt till tunnelbanan har man ändå inte en svettdroppar och längtar inte att sitta på en uteservering med kall öl i handen.

Men det är fredag och om tre dygn måndag morgon .

Ligga på stranden ... nja ... överskattat.

Skönt när det är strax under noll. Isen på gyttjepölarns glimmar fint och barnen vill trampa på den tunna skorpan och få blöta skor och strumpor.

Efter att både lämnat på dagis och skolan och gått i rask takt till tunnelbanan har man ändå inte en svettdroppar och längtar inte att sitta på en uteservering med kall öl i handen.

Men det är fredag och om tre dygn måndag morgon .

Ligga på stranden ... nja ... överskattat.

Självklart, hade velat byta med dig alla dagar i veckan, men nu får jag nöja mig med lite A/C och strandhäng, kanske får lite svalka i Chiang Mai för nu har jag köpt en jacka.

Senast redigerad av en moderator:
Var är isen i sitt rätte element GROGGEN +27MULET I H-H

1448016357469-939656057.jpg

Nu är det riktigt soligt här med svag vind och 6 grader. Dags för en rejäl promenad med andra ord, kaffet måste dock drickas upp först.

Hur kallt är det i Chiang Mai nattetid nu, någon som är där, om man behöver köpa en jacka.
Nu vet jag inte, men var där förra året runt denna tiden och då var dagarna fina men framemot kvällen lite svalare så en tunn jacka eller en tjocktröja går nog åt framemot kväll/natten.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp