Hur är vädret där du befinner dig nu??

10 grader 20:00 på kvællen i December, klimatet ær inte normalt! Samma temperatur i december som i Juni i år.

Kl. Är strax efter 9 på kvällen och det är 10 grader ute så här 4 dagar innan jul, helt otroligt.
Skall jag vara ärlig så är det bara skönt. Lappmögel kan jag vara utan. Endast när det regnar oavbrutet som det är lite jobbigt.

Kl. Är strax efter 9 på kvällen och det är 10 grader ute så här 4 dagar innan jul, helt otroligt.
Skall jag vara ärlig så är det bara skönt. Lappmögel kan jag vara utan. Endast när det regnar oavbrutet som det är lite jobbigt.
Jag håller med dig om lappmöglet men det varma vädret orsakar problem för oss som jobbar till sjöss. När jag jobbar så föredrar jag kallare väder eftersom det normalt sett blåser mycket mindre då. Man blir hjärtligt trött på detta ständiga blåsande.

Ja jag förstår det. Faktum är att det blåser just nu en hel del på landbacken också. Då brukar det inte blåsa mindre direkt på sjön.

Norr om Kristiansund i norge där kapten är ifrån hade det varit 17 grader i förrgår, det är rätt långt upp i landet, inget normalt alls.

Här i Roiet är det bra mycket varmare än det var i mukdahan, där blåste det lite från floden, tuk tuk chauffören sa att igår var det första dagen som det var någorlunda varm, han sa att det har varit kallt där flera veckor

12 grader varmt vilken julstämmning tror att Granförsäljarn skulle gå över till Midsommarstänger istället Hi Hi !?!?

image.jpg

Skön havsbris här med 55555, men inte så farlig rullning för oss så vi sover gott ;)

Här blåser det med runt 20 m/s men våghöjden håller sig under 4.5m så vi skall strax in och lasta, bra så vi får lite tyngd i båten för imorrn och fram till den 26 December ser det ut att blåsa på rejält och sjön höja sig lite.
Men får vi bara lite mer olja inatt så märker vi inte så mycket av det då ligger vi som en smäck ;)

Vi skall ju in och lossa. Sedan tillbaka till Sverige som en kork på vattnet. Vädret ser dock lite lugnare ut några dagar men vem vågar lita på meteorologer?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp