Hur är vädret där du befinner dig nu??

Sicket jobb ni har, hade jag inte velat byta med. Går inte ut på sjön om det är över 10 m/s

Sicket jobb ni har, hade jag inte velat byta med. Går inte ut på sjön om det är över 10 m/s
Kanske lite skillnad på en segelbåt och en tanker 265m lång ;)
Nu blåser det 25 m/s ca. 6m våghöjd, men vi ligger rätt bra med halv last håller nosen mot sjön och väntar på att vinden skall avta så vi kan gå och lasta resten, ser ut att bli runt den 26:te.
Var ute och inspekterade fire dampers förut men började hagla och regna så jag bytte om och gjorde lite pappersarbete istället ;)
2 veckor tills man åker hem, då blir det direkt till Koh samet och en helg där, men verkade vara mycket folk som skulle dit alla rum var nästan slut.

Just nu vräker regnet ner och vinden tilltar snabbt. Det återstår att se om vi kan komma upp till kajen i utkanten av Glasgow i kväll. Stormvarning råder här.

Kasst men som tur är ska det mesta regna bort idag.

image.jpeg

Har snöat nu någon timme och det ligger några cm till barnens förtjusning.

Visade vara smart drag att köra igår när det var torrt på vägarna och kring 0, men man kunna hålla bra fart. Idag verkar det vara mest köer och olyckor.

Var förbi landstället idag, -9 grader och soligt. Riktigt julkortsmotiv med snö och rimfrost på träden. För en vecka sedan +10 grader ... riktigt sköna svängningar.

Mulet, kallt och blåsigt här hemma idag med en temperatur på 2 plusgrader. Vinden gör att det känns bitande kallt ute.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp