Hur är vädret där du befinner dig nu??

Kanske lite skillnad på en segelbåt och en tanker 265m lång ;)
Nu blåser det 25 m/s ca. 6m våghöjd, men vi ligger rätt bra med halv last håller nosen mot sjön och väntar på att vinden skall avta så vi kan gå och lasta resten, ser ut att bli runt den 26:te.
Var ute och inspekterade fire dampers förut men började hagla och regna så jag bytte om och gjorde lite pappersarbete istället ;)
2 veckor tills man åker hem, då blir det direkt till Koh samet och en helg där, men verkade vara mycket folk som skulle dit alla rum var nästan slut.
Funderar på Koh samet nästa resa faktiskt, var brukar ni bo? Finns ju en hel del svårt veta var som är bra.

Funderar på Koh samet nästa resa faktiskt, var brukar ni bo? Finns ju en hel del svårt veta var som är bra.

Har bara varit där en gång och stannade endast en natt. Vi hade kanon trevligt. Vi bodde på Wong Duen beach, tror jag beachen hette. Kanon fint ställe. Vi badade, åt och drack några öl innan det var dags för taxi till Sai Kaew beach. Det är första beachen man kommer till om man landar vid piren. Som jag har förstått det så är det här det är party. Vi hade en kanon kväll :)

Det enda negativa med ön var dom dåliga vägarna. Det var det värsta jag sätt på länge. Alla moppar hade terrängdäck och det behövdes. Dom höll på att bygga ny väg så nu kanske det ser bättre ut. Inget ställe man hyr moppe och myser runt lite. Jag är ingen beach kille. Några timmar sedan är jag nöjd. Jag måste ha något mer. Jag gillar faktiskt Koh Chang bättre, mera moppe vänligt :)

Slutsats: Vill man ha liv och rörelse så kanske man skall bo nära Sai Kaew beach annars väljer man något annat ställe. Man kan ju hyra speed boat och då komma direkt till någon mysig beach. Beror på vad man är ute efter. Båten från Ban Phe tar en snabbt till Koh Samet.

Wong Duan beach är pensionär stranden fin men lite lugnare, jag gillar Sai kaew bättre.
Bott på några olika hotell där, Tonsak är bra mitt på Sae Kaw beach.
Kanon vägar att köra ATV på ;)

Men max 2 nätter på Koh Samet finns som Nam Falang säger inte så mycket att göra.

Nu har de ju äntligen gjort ordning vägarna som är fint stenbelagda, vet inte om alla vägar är klara tror de håller på ännu.

Håller väl med inte mycket att göra, men fina stränder och Sai Keaow Bech är det mest röj på om man vill ha kul. jag själv åker dit av tradition mer än att jag vill vara där, blir någon natt här och då. Tubtim beach/Pudsa är också bra, Trio Cocktail Bar, känd vida över hela världen.

Vi brukar alltid övernatta på Kaeow Villa, bakom det nya seveneleven, alldeles innan porten till Nationalparken

Det blir inget inköp av nyårsraketer idag. Det blåser rejält och är 3 plusgrader. Lagom till kvällen skall ett nederbördsområde komma in så det blir bättre att stanna inomhus.

Klart väder och strax över 0. Blir fint med fyrverkerierna i kväll.

För vår del blir det lite rislyktor omkring klockan sex ikväll efter att Bromma flygplats stängt.

Sen blir det nyårsfest med vänner där väntar ostron, lax tatar med pilgrimsmusslor, oxfilé, varma bär med mandel och vit choklad som serveras med vaniljglass och sedan lite vickning. Till det gott rött vin sen blir det nog lite mousserande vid tolvslaget.

Köpte några chang öl idag, blir nog någon i eftermiddag.

Ha ett riktigt Gott Nytt År på er alla var ni än befinner er.

Klart väder och strax över 0. Blir fint med fyrverkerierna i kväll.

För vår del blir det lite rislyktor omkring klockan sex ikväll efter att Bromma flygplats stängt.

Sen blir det nyårsfest med vänner där väntar ostron, lax tatar med pilgrimsmusslor, oxfilé, varma bär med mandel och vit choklad som serveras med vaniljglass och sedan lite vickning. Till det gott rött vin sen blir det nog lite mousserande vid tolvslaget.

Köpte några chang öl idag, blir nog någon i eftermiddag.

Ha ett riktigt Gott Nytt År på er alla var ni än befinner er.

Klockan 22 står det för Bromma, dryga böter att bryta mot lyktförbudet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22020000.ab

Senast redigerad av en moderator:
Här snöar det för fullt nu

image.jpeg

Jag var ute och handlade och det är verkligen svinkallt. En minusgrad och ganska kraftig blåst som går genom märg och ben. Det får nog bli glögg senare idag, måste köra bil först dock.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp