Hur är vädret där du befinner dig nu??

Verkar ha snöat hela natten och nu är nog vintern här för att stanna..3 minus & blåsigt.

20231011_052822.jpg
Ja det är verkligen kontraster i vårt avlånga land.
Här nere på sydkusten är det nästan sommar:) mulet och lite blåsigt bara.
1697031433379.webp

1697031512387.webp

1697031556238.webp

Hej

Här på i norra Bohuslän har vi storm just nu med västlig vind på 20-26 m/s och vindarna ska dessutom tillta ikväll och i natt, kanske blir det 30 m/s i byarna, så jag ska åka ned till sjön och ta en extra titt på båtarna nu, en del människor är ju inte här mer än på helgerna och vill gärna att man tar en titt på deras båtar också.

Mvh isan lover

Hej

Våra båtar klarade sig i stormen, men det var väldigt nära att en kompis båt sjönk, jag var nere vid sjön både kl 24.00 och kl 05.00 i morse, kompisens båt låg med sjön i sidan och det skvätte in vatten hela tiden men tydligen inte tillräckligt för att den skulle sjunka, så han hade tur, i byarna nådde vindstyrkan 30 m/s och det var precis så att jag kunde gå på bryggan utan att blåsa i sjön.

Nu är det lugnare och bara 15-20 m/s, så faran är över för den här gången, men något hummerfiske blir det nog inte förrän på lördag eller söndag.

Mvh isan lover

Utav alla olika appar som är typ "Väder"app så föll det på Foreca, personligen tycker jag den har allt och ingenting saknas i mitt tycke.
Den är utvecklad i Finland straxt utanför Helsingfors, i Esbo.

Screenshot_20231012-123639.png

Här är några utav de platser som är intressant för mig, men den har möjlighet att hämta hem information från lokala väderstationer.
Till exempel, Ban Beung, Chonburi där hämtas information från en station ca. 2km bort, och appen känner av tidsskillnaden (+ 5tim, sommartid) och visar rätt tid för vald plats.

Screenshot_20231012-124223.png

Grå streck visar tiden just nu är inne på kl. 17.

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Vi gillar värme! Det finns dock gränser. När de blåser heta vindar från Sahara, calima, varar det 3 - 5 dagar. Nu är vi uppe i 13 dagar. Trots att vinden nu börjat avta är det varm inomhus. Därför tog jag fram min lilla AC som framkallar känslan av att sitta vid havet under en palm och känna en fuktig bris svepa in från havet.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp